Tuplat Saab 90:iin vm.86
Re: Tuplat Saab 90:iin vm.86
No siellä on ollut sitten jo keppi- ja rattimies, taikka sitten Saabin päässä kehnompi... 99 Turbo kun ei ollut enää mikään laiska peli.
Re: Tuplat Saab 90:iin vm.86
Kyllä se kaasarikin kiihtyy kun käskyttää vaan 

Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Tuplat Saab 90:iin vm.86
Tietysti pitää ottaa huomioon, että autolla on 360 000 ajettu ja auto alkaa pian olemaan kolmekymmentä vuotta vanha, eikä välttämättä kertaakaan ole tehty kansitöitä, nokka voi olla jo kulunut yms. Voisi tulla eri lukemat jos koko kone olisi tehty, nokka uusi, sytkän sytkäkäyrä säädetty penkissä kohilleen yms. Vielä pitäisi saada jostain tuoretta 80-luvun bensaa, jolle tehdas on nuo säädöt ilmoittanut, eikä tätä nykyistä, jonka olettaisin olevan jollain lailla erilaista. Sytkää ei myöskään säädetty noitten testausten välillä (tai koko aikana) mihinkään ajanpuutteen vuoksi. Voisi tuon sytkän kyllä tarkastaa että onko edes kutakuinkin kohillaan. Mitäs tehdas antaa säätöarvoksi tolle sytytykselle?Tuplakaasareilla tuli siis se teho, minkä tehdas lupaa yhdellä kaasarilla. No ei ihme että nämä on niin tuhnuja kulkemaan...
Auto siis penkitettiin ensiksi tolla vakiokokoonpanolla, ja sitten noilla tuplilla. Enemmänkin tästä voidaan todeta, että tuplilla siinä autossa on tosiaan ollut se vajaa 10kw enemmän potkua mitä yhdellä kaasarilla.
Pääsin katsastussedänkin kanssa nauttimaan näistä tuplaströmppien riemuista, ilmeisesti sen jälkeen kun kävin noi kaasarit läpi ja sääsin ne tehdasarvoihin, joku osa on hakenut paikkaansa ja vetänyt seoksen vähän rikkaalle. CO oli 8% ja katsastaja lykkäsi punasen tarralapun mun käteen......