Eli näyttää vaihtavan välillä paikkaa, mutta jääpi sojottamaan pystyyn. Tietääkö kukaan mikä vaivaa ja miten korjata?
Joskus olen ysisatkusta korjannut vastaavan, mutta sillon se oli täysin jumissa ja oli yks ratas "turvonnut" sen askin sisältä.
Saabin oikea lampunpesin vinksin vonksin?
Saabin oikea lampunpesin vinksin vonksin?
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: To Tammi 15, 2004 15:30
- Paikkakunta: Tikkakoski
Rajakytkin
Itselläni on aikin tonnarin pesurissa ilmeisesti kontakti häiriöitä jännitteen ohjaus liuskoissa. Avasin moottorin jo kerran ja tutkin mahdilliset "jumit", mutta en läytänyt toiminnassa mitään vikaa. Avauksen jälkeen moottori toimi pari viikkoa ihan OK.Mimmi kirjoitti:Jos moottori vain nytkähtää, se on jumissa ja ylilämpösuoja (PTC) estää moottorin tuhoutumisen. Yleisimmät viat johtuvat todellakin siitä "turpoamisesta".
Jos taas pyyhkimen varsi menee rajotajan alapuolelle, kannattaa tarkistaa moottorin kiinnitys ja jos se on kunnossa, muuttaa varren asentoa.
Moottorin sisällä on pieni muovinen ratas/vipu osa, jolla moottori tekee suunnitellun määrän pesuliikkeitä. Omassa lampunpesimessä tämä osa ei pyöri oikein, koska sitä pyörittävä mekanismi on kulunut. Pitäisi tutkia vielä lisää joku ilta, jotta voisi sanoa tarkemmin ja miettiä korjaus jippoa kuseiselle ongelmalle.
Omassa tonnarissa toinen pesureista liikkuu (viallinen) myös, kun virrat laittaa päälle.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx