Itse öljynvaihto ei mennyt aivan niinkuin elokuvissa.
Huoltelin samalla eberiä ja vaihdoin kuljettajan oven lasihissin.
Meinasin sitten ajaa auto tallista ulos ja vain moottorin vikavalo syttyi. Lisävirtaa ja ensimmäisellä yrityksellä sama juttu. Kaapeleiden herkistelyä ja saabi lähti käyntiin. Kaapelit irti, niin valot sammui.. samalla pimeni koko mittaristo. Vaihdettakaan en saanut päälle vaan keppi pysyi P asennossa. Auton sammutus ja uusi starttaus. Kaikki oli ok. Muutama 100m ajoa ja mittarit nollaan, valot sammui, vilkut ei pelannut, lasit ei laskenut yms... Liikkeestä uusi akku ja samat ongelmat paitsi lisänä vaihteiston varoitus ja manuaali puoli ei toiminut.
Kotona otin akunkengän irti ja yhdistin hetkeksi kaapelit yhteen. Kaikki muu pelasi paitsi vaihteiston em. toiminnot. Tässä vaiheessa piti jo kirota hiukan enemmän.

Menin kuitenkin auton alle ryömimään ja katsoin laatikon öljytason. Se oli karvan alle hot minimin, vaikka laatikko oli ajolämpöinen. Rapsakka desi öljyä ja kokeilua. Paikoillaan löytyi manuaali vaihteet. Ilmoitus kuitenkin sidissä. Pieni koeajo, kaikki ok paitsi ilmoitus sidissä. Auto sammuksiin ja käyntiin -> check ok!
Eli aika pienestä öljymäärästä nuo oireilee. Toki osasyynä on varmasti tuo totaalisesti pimahtanut akku.