se ohut piuha laturissa ( joku heräte) oli mulla kerran poikki , samoin paksu latauspiuha tai maapiuha. kyllä ne voi väristä poikki nekin. ainakin osa noista vioista ei polta merkkivaloa.
latauksen säädinkin/ hiilet voi tietty loppua, mutta hiilien loppuminen taitaa kyllä yleensä poltella latauksen merkkivaloa.
mä ajelin yks kesä muutaman päivän lataamattomalla satkulla, oli pari akkua kyydissä ja akun kiinnitys auki, jotta salli pikavaihtoja.. saihan ne asiat sitenkin nurkissa hoideltua, mutta pikkasen varpaillaan piti olla ja valoja tuli kummasti säästeltyä
---
jos menee laturi vaihtoon, niin sitä jalan alinta/ keljuinta pulttia ei tarvii avata, kääntyy jalka sen verran, jotta pitkän pultin saa pois.
Oudohko starttiongelma 900i 16V OG -91
Re: Oudohko starttiongelma 900i 16V OG -91
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Oudohko starttiongelma 900i 16V OG -91
Kyllä se herätevirtaa antava johto taitaa tässä ykkösvaihtoehdoks nousta. Johtoo ja apikoja metsästään tallin perältä. Startti ongelmat vaihtui kätevästi latausmurheiksi, voi helevatan helevatta. Tarina jatkuu...
Re: Oudohko starttiongelma 900i 16V OG -91
Juu mullakin se oli tässä vastikään poikki. Oli kyllä jo tiedossa, että se on pahoin rispaantunut ja kohta menee joten osasin heti arvata kun merkkivalo ei syttynyt virrat päällä. Menee kyllä ajan kanssa ihan itsestäänkin, saati jos joku vielä siellä räpeltää. Öljykellolle menevä johto on sitten toinen. Se meni laturin johtoa korjatessa
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Oudohko starttiongelma 900i 16V OG -91
^ Nimenomaan samat kokemukset, siis starttia käpälöidessä laturin herätejohto poikki ja sitä korjatessa öljykellon johto poikki.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Oudohko starttiongelma 900i 16V OG -91
Noihin kannattaa suosiolla laittaa 10cm jatkopala kolvilla ja kutistesukalla. Ainakin Farnell ja monet muutkin sähkötukut myy samanlaisia abikoja, kuin mitä tuossa on ollut vakiona, joten myös tarkemmatkin entisöijät voivat kunnostaa piuhat... Kävi nimittäin ilmi keskustelussa että museotarkastaja ei hyväksy noita sinisellä tai punasella eristettyjä abikoja.
Ylempänä mainittuun kiusallisuuteen laturia irroitettaessa löytyy apu minun uustuotanto-osista joista on ilmo myydään-palstalla.
Ylempänä mainittuun kiusallisuuteen laturia irroitettaessa löytyy apu minun uustuotanto-osista joista on ilmo myydään-palstalla.
Re: Oudohko starttiongelma 900i 16V OG -91
Kävin sitä herätejohtoa vielä kopistelemassa. Liittimet tarkistelin niin laturin kun solenoidin päästä, hyvältä näytti. Kostoks aattelin että pistänpä akun kiinni ja kokeilen. Virrat päälle ja laturin valo sytty hienosti, what a f..k. Sitten starttaus ja auto hienosti käyntiin. Hipaisu kaasuun ja merkkivalo sammu. Tossa se pihassa nyt pörisee niinkuin ei mitään.
Kait siä herätejohdossa tai liittimissä jotain alkavaa piilee mutta mennään toistaseks näin kun pelittää kunnes...
Ja toi starttikin toimi ainakin nyt -11 asteen kelissä moitteetta kunnes...
Kait siä herätejohdossa tai liittimissä jotain alkavaa piilee mutta mennään toistaseks näin kun pelittää kunnes...
Ja toi starttikin toimi ainakin nyt -11 asteen kelissä moitteetta kunnes...
Re: Oudohko starttiongelma 900i 16V OG -91
Eilen tuli startti vaihdettua ja aamulla hienosti käyntiin (ilman fööniä) kuin sen kuuluisan palmun alta, pakkastakin muikeet -21.