Paljonko kannattaa maksaa?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
devil
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ma Tammi 10, 2005 16:50

Paljonko kannattaa maksaa?

Viesti Kirjoittaja devil »

Sain Suomi 24 palstalta vinkin tälle asiantuntijapalstalle. Eli asia:
Kaveri on tarjonnut perikunnan nimissä kahdeksankymmentäluvun puolivälin Saab 900 i automaattilaatikolla. Ajettu kuulemma ALLE 100 tkm!! Huoltokirja on ja auto on erittäin siistikuntoinen. Ollut talvet tallissa. Mihin pitäisi kiinnittää tässä mallissa huomiota. Pyytävät 1500 - 2000 Juroa.
Pääsen kokeilemaan ja syynäämään autoa huomenna. On kuulemma sisätiloiltaan "kuin uusi" ja muutenkin korin ja tekniikan pitäisi olla kunnossa. Huollot tehty merkkiliikkeessä.
Kiitokset kaikista vinkeistä!
Saab 900i
multivalve
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Loka 22, 2004 16:29
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja multivalve »

:twisted:
Viimeksi muokannut multivalve, To Joulu 07, 2006 14:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

85 mallin 90, jolla on ajettu 74.000 km lähti alle maagisen rajan ja on kokonaisuutena hyvä, vaikka vetarivika onkin.
# 419 Vesa Pohjalainen
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jos on todella täydellisessä kunnossa kaikin puolin ja alle 100t ajettu, niin ei reilu tonnikaan minusta mahdottomuus ole. Ei noita enää uusia tehdä ja noin vähän ajettuja yksilöitä ei yksinkertaisesti tahdo enää löytyä.

Omista kokemuksista sen verran, että velipojalle haettiin 173tkm ajettu 900 GLs, vm -82 joka on myöskin ollut vain kesäajossa. Ja oli todella lähestulkoon uutta vastaava koriltaan ja muuten. Kyllä hyvästä kannattaa aina maksaa. Saahan sitä muutamalla satasella 3x tuon verran ajetun ja eritoten talvella ajetun pommin, mutta ne sataset jotka siinä "säästää" uppoavat erittäin nopeasti kun alkaa sitä perinteistä mätävikaa ja muuta löytymään....

Tosiaan automaattilaatikon toiminta kannattaa tarkastaa, että vaihtaa normaalisti sekä ylös- ja alaspäin ja että kick-down toimii. Ja tietysti ruoste, mikä kuvauksen mukaan ei pitäisi kovin suuri ongelma olla. Vakiopaikat ovat mm. ovien alareunat, pyöränkotelot, kontinpohja sekä vetarien läpiviennit. Varaosia tekniikkaanhan noihin löytyy paljon ja hyvin edullisesti, jos vain kori ja harvinaisempi automaattilaatikko ovat kunnossa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin