Kylmäkäynnistys ongelmia!

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kylmäkäynnistys ongelmia!

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Pinl ja Pair on absoluuttista painetta, eli nolla on tyhjiö. Siulla ei siis ahtopainetta ole ollenkaan kertomasi perusteella. Pinl ylittää Pair lukeman, kun menee ahdoille.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Örkinrumilus
"Viggen"
Viestit: 629
Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity

Re: Kylmäkäynnistys ongelmia!

Viesti Kirjoittaja Örkinrumilus »

erikoista :p täytyy pyytää jos joku vaikka kuvais näyttöä samalla kun tulee vetoja tehtyä että mitä sielä tapahtuu kun mielestäni Pinl ei ole Pair yli mennyt. näin järkeilin kyllä itsekin että eihän sen noin pitäs olla.. Mreq ja Mair on vedossa vähän yli 1000 molemmat, ennen ilman faihtoa oli jopa 1200.
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Kylmäkäynnistys ongelmia!

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Yksi vaihtoehto on että katsoit arvoa Pdif joka on ahtopaine (Pinl - Pair), tämä kuuluukin olla n. 1000 eli 1 bar kun ilmamassat on siellä 1200+ 2,3-litraisessa... tai joku on muuttanut Pinl:n näyttämään tuota Pdif:iä. Pitäisi tulla vikakoodi jos imusarjan paineanturi näyttäisi noin pieleen.

Käynnistysongelmaan veikkaisin ensimmäisenä likaisia suuttimia ellei ole ajettu viimeisen 5-10 tankillisen aikana yhtään bensalla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Örkinrumilus
"Viggen"
Viestit: 629
Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity

Re: Kylmäkäynnistys ongelmia!

Viesti Kirjoittaja Örkinrumilus »

se on toki mahdollista, nuohan taitaa kaikki kolme olla peräkkäin. ainakin pinl ja Pair on, niitä tottunut yleensä tuijottamaan.

viinasofta ollut vasta n. 3tkm ajan, jossa reissu leville & takaisin, olisko 4 tankillinen viinaa menossa.
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
rami22

Re: Kylmäkäynnistys ongelmia!

Viesti Kirjoittaja rami22 »

Jos käytetty suutintukkia joskus irti,kannattaa tutkia onko suutintukin ja bensaletku liitoksen kumi pykinyt tai murjottu.sormella työntämällä liitoksen kohdalta reilummin tyhjäkäynti heijaa.imee ilmaa välistä jonka myös kuulee suhinana.ei ruikkinut bensaa ulos joka outoa.2 tullut vastaan,toisesta tiiviste kumi liikku selkeästi edes takas muutaman millin ja jossa tyhjäkäynnillä rykivä käynti,kierroksilla ja ajossa en huomannut pahempaa nykimistä.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13459
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Kylmäkäynnistys ongelmia!

Viesti Kirjoittaja AZP »

Saab04 kirjoitti:Eikö kukaan tiedä hyvää Saab korjaamoa Turun seudulta?? :?:
länsikeskuksen autohuolto on Saabeihin erikoistunut. En tosin tiedä miten tuttuja trionic/biopower-ongelmat on.
Vastaa Viestiin