9000 2.0 -> 9000 2.3T CSE
9000 2.0 -> 9000 2.3T CSE
No terve
Koittipa se sellainenkin päivä jota en olis ihan heti uskonu tulevan eli meikäläisestä tuli ihan puolivahingossa saabin omistaja, Sen verran voin valottaa että kyseinen auto myytiin minulle lällärissä (la puhelin) minun edes näkemättä koko kapinetta
Autoja sekä koneita on ollut ja on kyllä laidasta laitaan mutta tämä kyseinen merkki on kyllä meleko outo joskin olen aina tykännyt ajaa saabeilla.
Tämän auton tarina oli leiman loppuminen ja vanhemman operaattorin (lällärislangia) päätös tilata romumies tilaamaan saapas pihalta johon mie sitten heitin leikillään että kyllä minäkin voin sen "hakea" pois ennen romumiestä.
No, miten siinä nyt sitte kävikään Koska netissä luettava teksti on helekatin tylsää ilman kuvia niin laitettakoon niitä lisäksi..
Ei kun startista käyntiin pikkupakkasella ja D silimään ja kotia kohti punakilpien voimalla, autokatokseen jäi musta öljypläntti paikalle missä saappia pidetty viimeisen kymmenen vuoden ajan kaikki lepoaikansa, kai se atf:ää oli en oo varma ?
Kotopihalla kierros auton ympäri, aika pehmy on..
Oikee suamiauto, ei isoja vikoja viime leimalla mutta kyllä on ollu melko vinosilmäkatsuri kun esim ovien ala"pokkauksia" ei taida juuri olla enää olemassa
Mie tietenkin kuvittelin tekeväni kulttuuriteon kun viime klassikoissakin (lehti) hehkutettiin ysitonnisen klassikkoarvoa vaan tällaisen omistaminen taitaa olla yhtä miellyttävää kuin hyppykupan tai jonkun muun tarttuvan kulkutaudin
Mitä tämmösellä oikeesti tehään ? Onko tuossa jollekkin jotain hyödyllistä ?
Mahtais olla kolvaamista jonkin verran edessä joka mietityttää jopa japseihin tottunutta No, en ole kyllä tutkinu vielä auton alta yhtään enkä nostellu mattoja tms.. Ajolleen kuitenkin kiva, moottori pelaa hienosti ja laatikkokin tuntui olevan tolkussaan, ei nitinää eikä kolinaa eli joko joustaa laho kori tai sitten jotain on ehjääkin
Kiitos ja anteeksi
Koittipa se sellainenkin päivä jota en olis ihan heti uskonu tulevan eli meikäläisestä tuli ihan puolivahingossa saabin omistaja, Sen verran voin valottaa että kyseinen auto myytiin minulle lällärissä (la puhelin) minun edes näkemättä koko kapinetta
Autoja sekä koneita on ollut ja on kyllä laidasta laitaan mutta tämä kyseinen merkki on kyllä meleko outo joskin olen aina tykännyt ajaa saabeilla.
Tämän auton tarina oli leiman loppuminen ja vanhemman operaattorin (lällärislangia) päätös tilata romumies tilaamaan saapas pihalta johon mie sitten heitin leikillään että kyllä minäkin voin sen "hakea" pois ennen romumiestä.
No, miten siinä nyt sitte kävikään Koska netissä luettava teksti on helekatin tylsää ilman kuvia niin laitettakoon niitä lisäksi..
Ei kun startista käyntiin pikkupakkasella ja D silimään ja kotia kohti punakilpien voimalla, autokatokseen jäi musta öljypläntti paikalle missä saappia pidetty viimeisen kymmenen vuoden ajan kaikki lepoaikansa, kai se atf:ää oli en oo varma ?
Kotopihalla kierros auton ympäri, aika pehmy on..
Oikee suamiauto, ei isoja vikoja viime leimalla mutta kyllä on ollu melko vinosilmäkatsuri kun esim ovien ala"pokkauksia" ei taida juuri olla enää olemassa
Mie tietenkin kuvittelin tekeväni kulttuuriteon kun viime klassikoissakin (lehti) hehkutettiin ysitonnisen klassikkoarvoa vaan tällaisen omistaminen taitaa olla yhtä miellyttävää kuin hyppykupan tai jonkun muun tarttuvan kulkutaudin
Mitä tämmösellä oikeesti tehään ? Onko tuossa jollekkin jotain hyödyllistä ?
Mahtais olla kolvaamista jonkin verran edessä joka mietityttää jopa japseihin tottunutta No, en ole kyllä tutkinu vielä auton alta yhtään enkä nostellu mattoja tms.. Ajolleen kuitenkin kiva, moottori pelaa hienosti ja laatikkokin tuntui olevan tolkussaan, ei nitinää eikä kolinaa eli joko joustaa laho kori tai sitten jotain on ehjääkin
Kiitos ja anteeksi
Viimeksi muokannut Lerssinen, Su Marras 13, 2016 00:00. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Re: 9000 2.0 ? Automat
miäs kovan makunen kuvista päätellen. tai sitten on otettu tarpeeksi kaukaa kuvat
ei kai siin muuta kun räkää nokkaan ja maantielle, sinnehän ne on tarkotettukin.
ei kai siin muuta kun räkää nokkaan ja maantielle, sinnehän ne on tarkotettukin.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: 9000 2.0 ? Automat
ihan näppärän näköinen vanhus,vaihda suojakumi,huollata virtalukko lukkoverstaalla,ja parsi/parsituta jossain reiät piiloon jos häiritsee,vaihda ne laatikon ölpät ainakin ja kovaa ajoa vuosi eteenpäin tuoreella leimalla!
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: 9000 2.0 ? Automat
Autoja on pihalla kaks ajossa ja jenkkiauto on talissa säilössä joten ei sen puoleen ole tarvista ajoautolle
Korjaaminenkaan ei siis ole mikään ongelma, se kyllä onnistuu joko jobbarityyliin tai kunnolla mutta lähinnä oli kyse siitä paljonko tämmöseen kannattaa panostaa vai kannattaako ollenkaan ? Eli olisko tästä vaikka osiksi jollekkin jotain tarvittavaa..
Ei taida olla mitenkään suosittu malli muutenkaan
Korjaaminenkaan ei siis ole mikään ongelma, se kyllä onnistuu joko jobbarityyliin tai kunnolla mutta lähinnä oli kyse siitä paljonko tämmöseen kannattaa panostaa vai kannattaako ollenkaan ? Eli olisko tästä vaikka osiksi jollekkin jotain tarvittavaa..
Ei taida olla mitenkään suosittu malli muutenkaan
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Re: 9000 2.0 ? Automat
nyt jos ei ole akuuttia ajoa niin riiheen seisomaan se mutta sitä ennen vähän jölyä männänä päälle. 5 vuotta kun kuluu niin voi olla että ottajia on jos ei muita niin ainakin kl bremer suomen kuuluisin ns piilosaabisti
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 9000 2.0 ? Automat
Ei taida kyllä vuosien seisottaminen tuolle yksilölle mitään hyvää tehdä. Ei parane kunto, ei nouse arvo eikä edes haluttavuus. Joko kunnostus ja ajoon, taikka sitten purkuun/paaliin.
#4754 -02 9-5 tomaattifarmari, ex. -95 9000 Aero
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
Re: 9000 2.0 ? Automat
Alkaa nuo CC:t olemaan aika harvassa jo. Ei sitä osiksi kannata purkaa, tuo ennemmin tänne
Virtalukko on helppo homma, jos avain pysyy lukossa. Nyt kun avain lähtee joka asennossa pois, se on tuurista kiinni. Itse porasin pari tuntia dremelillä vanhaa lukkoa pois...
Vetarin kumi ja lukko vaihtoon ja pahimmat reiät umpeen ihan oikein. Pyöränkaarille ja muille pienille alkuun vaan tekohengitystä, kattoo miten kuumemittari itellä nousee
Ite hain tossa viimevuonna 280e auton, johon on nyt sitte tullu lyötyä osia yli tonnilla. Ei se auton hankintahinta aina kerro, minkä verran siihen kannattaa panostaa Toikin on sentään ilmastoitu ja automaatti, mukava matka-auto siis.
Virtalukko on helppo homma, jos avain pysyy lukossa. Nyt kun avain lähtee joka asennossa pois, se on tuurista kiinni. Itse porasin pari tuntia dremelillä vanhaa lukkoa pois...
Vetarin kumi ja lukko vaihtoon ja pahimmat reiät umpeen ihan oikein. Pyöränkaarille ja muille pienille alkuun vaan tekohengitystä, kattoo miten kuumemittari itellä nousee
Ite hain tossa viimevuonna 280e auton, johon on nyt sitte tullu lyötyä osia yli tonnilla. Ei se auton hankintahinta aina kerro, minkä verran siihen kannattaa panostaa Toikin on sentään ilmastoitu ja automaatti, mukava matka-auto siis.
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: 9000 2.0 ? Automat
Katos lerssinenkin tullut toiselta foorumilta tänne Eipä taida osinakaan mitään hyötyä noin vanhasta saada. Ja tosiaan jos jättää jonnekkin 5v seisomaan niin tuskin on enää paljoo ehjää peltiä jäljellä.
Mitä noita sun tarinoita tuolta toisaalta oon lukenu ja kattonu niin eipä toi hitsaaminen ainakaan ongelma ole mutta se että onko siinä enää ton yksilön kannalta järkee niin ihan toinen juttu
Mitä noita sun tarinoita tuolta toisaalta oon lukenu ja kattonu niin eipä toi hitsaaminen ainakaan ongelma ole mutta se että onko siinä enää ton yksilön kannalta järkee niin ihan toinen juttu
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: 9000 2.0 ? Automat
Tässähän tämä nippinappi Oulaisten puolella nykyään sijaitsee
Kävin tuossa kolisteleen, helmat oli ontot ja kovat, aika iso ylläri ku vertaa oviin missä ei ole siis oikeastaan tuon alaosan taitoksen alapuolella mitään
No, ei se konsti olis noita oven alareunoja parsia kasaan ja mokaröppömassaa+mattimustaa listaan asti ni johan olis katsuri tyytyväinen.
Saako tähän liimattavaa biltema-mallin vetarinkumia ?
Avaimen ny voi vaikka liimata lukkoon kiinni mun puolesta kunhan kääntyy eikä lähe irti
Koko vekotin on sinällään pelkkää plussaa koska tehtiin vaihtokauppa entisen omistajan kanssa eikä se mitä minä kaupassa luovutin ollu mulle minkään arvoinen
Kävin tuossa kolisteleen, helmat oli ontot ja kovat, aika iso ylläri ku vertaa oviin missä ei ole siis oikeastaan tuon alaosan taitoksen alapuolella mitään
No, ei se konsti olis noita oven alareunoja parsia kasaan ja mokaröppömassaa+mattimustaa listaan asti ni johan olis katsuri tyytyväinen.
Saako tähän liimattavaa biltema-mallin vetarinkumia ?
Avaimen ny voi vaikka liimata lukkoon kiinni mun puolesta kunhan kääntyy eikä lähe irti
Koko vekotin on sinällään pelkkää plussaa koska tehtiin vaihtokauppa entisen omistajan kanssa eikä se mitä minä kaupassa luovutin ollu mulle minkään arvoinen
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Re: 9000 2.0 ? Automat
Hei onko noissa oviin menevissä kaapeleissa muuten joku töpselisysteemi ?
Kun oli semmonen punanen muovinpala vähän sen näkönen ku olis joku liittimen lukitus ?
Jos oli nii helppo ainakin ottaa ovi irti...
Kun oli semmonen punanen muovinpala vähän sen näkönen ku olis joku liittimen lukitus ?
Jos oli nii helppo ainakin ottaa ovi irti...
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Re: 9000 2.0 ? Automat
Juu se klipsi vaan pois ja nykäsee töpselin irti. Tuli viime kesänä aeron kanssa harjoteltua Ois mulla tossa yks kiekka kohtuullisia oviakin joutilaana jos nyt tarvetta ilmenee
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: 9000 2.0 ? Automat
No nyt siitä on pahin ovi jo pukkien päällä lahot poistettuna, jos huomenna kävis peltiliikkeessä leikkauttamassa 4 sentin suikkuja
Miksi tästä ei oo muuten lahonnu helmat ollenkaan mistään vaikka ovet on paskaa ?
Miksi tästä ei oo muuten lahonnu helmat ollenkaan mistään vaikka ovet on paskaa ?
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 9000 2.0 ? Automat
Tuulilasin käytetty auto -jutussa ainakin aikanaan (~1991-1993) mainittiin että ensimmäisten vuosimallien tonnareissa ovien vedenpoistoreiät jäivät tiivisteen alle peittoon tms. joka aiheutti ovien pahaa ruostumista. Muistaakseni siinä kyllä puhuttiin vain parista ensimmäisestä vuodesta, mikä ei periaatteessa koskisi vuoden 1989 autoa (jollainen tämä varmaankin on rekkarista päätellen). Toisaalta samassa jutussa myös mainittiin että autossa ei ole muita ruostepaikkoja joka nykytiedon valossa on ehkä pientä vähättelyä.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 9000 2.0 ? Automat
Ovien helmoissa olevat tiivisteet kerää kuraa alleen aika reilusti, vaikka pesun yhteydessä huolellisesti huuhteliskin. Ne pitäs aina kääntää pystyyn ja pestä sieltä välistä... Ja vesireiät on lähes poikkeuksetta ollu tukossa tai joku on hitsannut ne tukkoon
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: 9000 2.0 ? Automat
=
No jos ei muuta niin ainakin yksinkertainen tuo alaosan muoto..
Tää on vähä tämmönen puolivillainen korjuu ny sitte.. Hitsattu on kiinni kaikki peltit ja ne on jopa peltiä eikä mitää uretaania ja pakkelia mutta mitenkään vimpan päälle en alkanu tekeen.. Tuohon vielä mattamustaa maalia päälle huomenissa niin olis yks tehty ja kolme edessä..
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99