Lähdin kaupasta kotiin päin ja painoin sport asennolla hieman reippaammin kaasua, jonka jälkeen kierrokset laski normaali tasolle jonka jälkeen auto itsekseen lähti kiihdyttämään ja painoin jarrut lukkoon, tämän jälkeen saappi sammui risteykseen. Ajattelin että nyt meni DI-kasetti ja koitin kuitenkin viellä käyntiin. Saab hörähti n. 1-2 sekunniksi käyntiin kovalla tyhjäkäynnillä mutta sen jälkeen sammui ja konehoneesta kuului välillä naksuntaa. Soitin isän kaveriksi työntämään ja työnnettiin saabi sivuun. Kun saab saatu paremmalle paikalle päätin viellä kerran kokeilla saabia käyntiin, tällä kertaa apuvirralla. Saab lähti yhtä hienosti käyntiin kuin puolituntia aikaisemmin kaupan pihalta. Mikä mahtaa olla vikana? Autoon vaihdettu noin kuukausi sitten kampiakselin asento anturi sekä pari kuukautta sitten turbo sekä uusin huohotin päivitys.
Sellaisen huomion olen tehnyt turbon vaihdon jälkeen että kylmällä koneella tulee pakokaasun hajua sisälle, mutta kun koneen lämmöt nousevat, ei tule enään hajuakaan.
Eipä tuolla uskalla aamulla töihinkään lähteä kun ei tiedä mihin se jää liikenteen tukkeeksi.
