SS Vector, turhan kovat iskarit
SS Vector, turhan kovat iskarit
Terve,
mielestäni omassa 230tkm Vector/Aero:ssa on aivan liian pintakovat iskarit. Varmaan jo loppuun hakatut yms.
Onko esim. näistä kokemusta?: http://www.neobrothers.co.uk/complete-b ... f75ea16a98
Onkos kukaan vaihtanut Linear mallin pumppuja näiden tilalle ja onko niissä mitään eroa? Jos tämmösen operaation tekee niin toimiiko nuo Linearin iskarit Vectorin jousien kanssa?
mielestäni omassa 230tkm Vector/Aero:ssa on aivan liian pintakovat iskarit. Varmaan jo loppuun hakatut yms.
Onko esim. näistä kokemusta?: http://www.neobrothers.co.uk/complete-b ... f75ea16a98
Onkos kukaan vaihtanut Linear mallin pumppuja näiden tilalle ja onko niissä mitään eroa? Jos tämmösen operaation tekee niin toimiiko nuo Linearin iskarit Vectorin jousien kanssa?
EX: 9³SS BioPower
Re: SS Vector, turhan kovat iskarit
Bilstenin iskareista on kokemusta muissa Saabeissa, mutta ei SS/SC:ssä. Bilstein Sport vastasi mielestäni hyvin 9-5 Aeron sport-alustan vakioiskaria.
9-3SS Vectorissa voi olla vakioalusta tai sport-alusta, jos on lisävarusteena ruksattu tilattaessa. Tämän ohjeen perusteella voit tutkia millaiset alustapalikat (ja jarrut) autoosi on asennettu tehtaalla -> http://shop.speedparts.se/sv/sidor/brom ... koder.html
Spedellä on aika huokeita vakioalustan etutolppia -> http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-3-0 ... drar/fram/ ja Saab-Partsilla on myös orkkispalikat tarjouksessa -> http://www.saabparts.com/fi-fi/finland/ ... art-offer/
Itse tein äskettäin juuri päinvastoin ja vaihdoin katkenneiden vakioetujousien tilalle Saabin sport-jouset ja hyvin toimivat vakiojousien kanssa.
Eski
9-3SS Vectorissa voi olla vakioalusta tai sport-alusta, jos on lisävarusteena ruksattu tilattaessa. Tämän ohjeen perusteella voit tutkia millaiset alustapalikat (ja jarrut) autoosi on asennettu tehtaalla -> http://shop.speedparts.se/sv/sidor/brom ... koder.html
Spedellä on aika huokeita vakioalustan etutolppia -> http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-3-0 ... drar/fram/ ja Saab-Partsilla on myös orkkispalikat tarjouksessa -> http://www.saabparts.com/fi-fi/finland/ ... art-offer/
Itse tein äskettäin juuri päinvastoin ja vaihdoin katkenneiden vakioetujousien tilalle Saabin sport-jouset ja hyvin toimivat vakiojousien kanssa.
Eski
Re: SS Vector, turhan kovat iskarit
Sport alusta on k.o. laitteessa ja ainakin nykyisellään suorastaan kauhea. Jämäkkyys kaarteissa ok, mutta pintakovuus muistuttaa enemmän viri-Civikkiä.
Kiitos linkeistä!
Kiitos linkeistä!
EX: 9³SS BioPower
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: SS Vector, turhan kovat iskarit
Jos iskarit alkuperäiset niin on kyllä kovat kun on jo noin paljon ajetut.öljyn sekaan kehittyy vettä ja se kohmettaa iskarin pakkasella.toinen jos matala rengas ja iso pyörä niin tekee saman.
se vectorin alusta hyvä jos ne iskarit kunnossa ja 205/55 rengas.jos pehmeämmän haluat laita konin sport säädettävä saa myös pakkasella pehmeän.
se vectorin alusta hyvä jos ne iskarit kunnossa ja 205/55 rengas.jos pehmeämmän haluat laita konin sport säädettävä saa myös pakkasella pehmeän.
Re: SS Vector, turhan kovat iskarit
Ok kiitos!
Päätin hommata uuden alustan, mutta settiä ei ole vielä valittu. Pro Carilta suosittelivat Monroe Reflexiä, Neolla olisi tuo Bilstein B4 huokeaan hintaan.
Päätin hommata uuden alustan, mutta settiä ei ole vielä valittu. Pro Carilta suosittelivat Monroe Reflexiä, Neolla olisi tuo Bilstein B4 huokeaan hintaan.
EX: 9³SS BioPower
Re: SS Vector, turhan kovat iskarit
Mulla on keulassa bilsteinin B8 iskarit vectorin jousilla, ja ovat kyllä jämäkät. Ehkä turhankin jämäkät
Saab 9-3 1.8t SS Linear -08 BioPower by jcarlsson
Ex: Saab 9-3 2.0t SS Vector -03
Ex: Saab 9-3 2.0t SS Vector -03
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: SS Vector, turhan kovat iskarit
Tuolta Konia edullisesti.jusahh kirjoitti:Terve,
mielestäni omassa 230tkm Vector/Aero:ssa on aivan liian pintakovat iskarit. Varmaan jo loppuun hakatut yms.
Onko esim. näistä kokemusta?: http://www.neobrothers.co.uk/complete-b ... f75ea16a98
Onkos kukaan vaihtanut Linear mallin pumppuja näiden tilalle ja onko niissä mitään eroa? Jos tämmösen operaation tekee niin toimiiko nuo Linearin iskarit Vectorin jousien kanssa?
Sitten jos noita yksi-putkisia jos kattelee, niin täytyy muistaa että kovemmalla pakkasella täytyy likkeelle lähtiessä "ekoilla metreillä" vähän varoa isompia tärskyjä, niinkuin tietysti kaikilla iskareilla, mutta noilla vielä enemmän.
Re: SS Vector, turhan kovat iskarit
Omassa alkuperäiset alkoi olla niin lötköt ja kovat samanaikaisesti että ajattelin vaihtaa ja juuri nuo beekutoset tuli valittua tilalle. Jouset vaihdoin samalla, mutta pistin ne vakionakin olevat Lesjöforsin jouset jotka eivät madalla. Vaihto tuli tehtyä 2012 loppukesästä jos en väärin muista. Auto on oikein miellyttävä ajaa mutkissa, mutta kyllä noillakin on pintakovuutta omaan makuun vähän liikaa. 55-profiilin talvirenkailla menettelee, mutta 45-profiilin kesäkumeilla varsinkin on liian kovat. Ajo-ominaisuudet on kyllä sitten kovemmassa menossa ihan eri luokkaa kuin vakioalustalla.jusahh kirjoitti:Terve,
mielestäni omassa 230tkm Vector/Aero:ssa on aivan liian pintakovat iskarit. Varmaan jo loppuun hakatut yms.
Onko esim. näistä kokemusta?: http://www.neobrothers.co.uk/complete-b ... f75ea16a98
Onkos kukaan vaihtanut Linear mallin pumppuja näiden tilalle ja onko niissä mitään eroa? Jos tämmösen operaation tekee niin toimiiko nuo Linearin iskarit Vectorin jousien kanssa?
Eniten kehuja on niittäneet vissiin ne Konin hiukan arvokkaammat FSD-iskarit jotka kuulemma ovat tarvittaessa lujat ja normimenossa mukavat.
http://www.motoral.fi/tuotteet/henkilo- ... aimentimet
Vantaalle saa tulla testaamaan tuota autoani jos kiinnostaa.
Re: SS Vector, turhan kovat iskarit
Laitoin myös vakion korkuiset Lesjöfors-jouset ja sitte Sachs Sport Touring -iskarit. Tuli noillakin tosi hyvä sport-alustasta.
Re: SS Vector, turhan kovat iskarit
On muuten todella edulliset nuo FSD:t tuolla AZE:llä. 530€ setti, kun mistä tahansa muualta melkeen 700-800€apu,apupoika kirjoitti:jusahh kirjoitti:
Tuolta Konia edullisesti.
Onko kokemuksia Monroe Reflex:stä? Pro Car Service suosittelee.
EX: 9³SS BioPower
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: SS Vector, turhan kovat iskarit
Ja jouset myös on ihan kohtuu hinnoilla.
Re: SS Vector, turhan kovat iskarit
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Re: SS Vector, turhan kovat iskarit
Olisiko vielä muutamilla mielipidettä Saabin OEM Sport alustasta, onko alusta uutena pintakova vrt. muut merkit, BMW 3 sarja yms.?
Itsellä kun on niin paljon noita kilsoja autossa niin paha enää sanoa. Toisaalta kun lueskelee forumia niin alustan pintakovuuteen on muutamia mainintoja.
Itsellä kun on niin paljon noita kilsoja autossa niin paha enää sanoa. Toisaalta kun lueskelee forumia niin alustan pintakovuuteen on muutamia mainintoja.
EX: 9³SS BioPower
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: SS Vector, turhan kovat iskarit
Etupään ulosjouston vaimennus jää hiukan veltoksi, tottakai koittaneet saada hyvän kompromissin aikaiseksi.
Makuasia tietysti tämäkin.
Makuasia tietysti tämäkin.
Re: SS Vector, turhan kovat iskarit
Nyt ollaan vahvasti mielipidekirjoituksessa ja faktaa on vähän.
Kävin ajamassa 1,8t Linear:in 180tkm ja alusta tuntui ihan mukavalta vs. tuo oma 230tkm Sport. Pikaisen ajelun jälkeen ei turhan paljoa kallistellut ja imasee pomput paremmin. Tuokin alusta on hieman pintakova vakioksi minun makuuni. Tähän olisi ehkä kannattanut laittaa omasta mielestä vähän suunnittelussa paukkuja.
Neon Bros ja Pro Car suosittelevat vakioalustan korvaajaksi Bilstein B4:ää tai Monroe Reflexiä. Pitää vielä pohtia investoinko FSD:hen, joka autossa ilm. olisi pitänyt olla jo tehtaalta.
Kävin ajamassa 1,8t Linear:in 180tkm ja alusta tuntui ihan mukavalta vs. tuo oma 230tkm Sport. Pikaisen ajelun jälkeen ei turhan paljoa kallistellut ja imasee pomput paremmin. Tuokin alusta on hieman pintakova vakioksi minun makuuni. Tähän olisi ehkä kannattanut laittaa omasta mielestä vähän suunnittelussa paukkuja.
Neon Bros ja Pro Car suosittelevat vakioalustan korvaajaksi Bilstein B4:ää tai Monroe Reflexiä. Pitää vielä pohtia investoinko FSD:hen, joka autossa ilm. olisi pitänyt olla jo tehtaalta.
EX: 9³SS BioPower