Meinaa tukehtua käynnistäessä

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Baabel
"Viggen"

Meinaa tukehtua käynnistäessä

Viesti Kirjoittaja Baabel »

9-3ss 2.0t virisoftalla. -03

9-3ss:ni olen huomannu erikoisen jutun. Kun eeperi on päällä 30minuuttia ja käynnistät auton pakkasella auton kierrokset nousee heti 600 tienoille ja sitten auto rykäsee kerran nostaen kierrokset ryyppy asennolle , jonka jälkeen auto käy normaalisti.

Tolpasta 2h pakkasella tuo tuota vikaa ole vaan auton kierrokset nousevat heti ryyppy lukemille (1100-1200k/min) ja käy heti normaalisti.

No tänään eeperi oli päällä n. 7minuuttia ja pakon edestä jouduin lähtemään -19 asteen pakkasessa niin auto meinasi tukehtua varmaan 4 kertaa yskäs ja alko sitten käymään normaalisti.

veikkaatteko samaa kuin minä eli auto luulee ylemmässä ja alemmassa , että kone on lämpösempi kuin todellisuudessa on ja meinaa sen takia tukehtua?

eberi on 5.2kw jälkiasenteinen
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
j-ph
"Kaasari"

Re: Meinaa tukehtua käynnistäessä

Viesti Kirjoittaja j-ph »

Sama vika tehdasasenteisessa bensa Eberissä, jos on liian vähän aikaa päällä kovilla pakkasilla.
Vikakoodiksi antaa useita sytytyshäiriöitä siellä ja täällä tai jotain vastaavaa.
glyzer
"Aero"

Viesti Kirjoittaja glyzer »

Mulla on ollut nyt tänä talvena samanlaista, mutta ILMAN eeberiä (kun ei sellaista ole, säteilylämmitin vain). Eli vähän menee nyt aloittajan aiheen vierestä, hänellä kun ei tätä tolppaongelmaa ole. Yön yli tai työpäivän ajan seisoneena, 2h roikan nokassa, käynnistys on juuri tuollainen, eli starttaa nopeasti, mutta yskähdellen, kuulostaa siltä kuin kävisi kolmella, kunnes parin sekunnin jälkeen on kaikki pytyt pelissä ja kierrokset normaalisti siellä 1100 kieppeillä. Tämän jälkeen jos käynnistää heti uudelleen niin nätisti hyrähtää. Tulpat? Joku puolista? Lämpötila-anturi? Auttaisikohan sopeutuksen nollaus?
9³ SC 1.8t
Baabel
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Baabel »

glyzer kirjoitti:Mulla on ollut nyt tänä talvena samanlaista, mutta ILMAN eeberiä (kun ei sellaista ole, säteilylämmitin vain). Eli vähän menee nyt aloittajan aiheen vierestä, hänellä kun ei tätä tolppaongelmaa ole. Yön yli tai työpäivän ajan seisoneena, 2h roikan nokassa, käynnistys on juuri tuollainen, eli starttaa nopeasti, mutta yskähdellen, kuulostaa siltä kuin kävisi kolmella, kunnes parin sekunnin jälkeen on kaikki pytyt pelissä ja kierrokset normaalisti siellä 1100 kieppeillä. Tämän jälkeen jos käynnistää heti uudelleen niin nätisti hyrähtää. Tulpat? Joku puolista? Lämpötila-anturi? Auttaisikohan sopeutuksen nollaus?
tulpat ja puolat vaihettu 500km sitten joten tuskin niissä vikaa.. ajossa ei tunnu , eikä missään.. tiiä sit missä vika voi olla et jos kokelis lämpötila-anturin
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Vastaa Viestiin