Vaihdelaatikko

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
VMX
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Tammi 29, 2014 18:27

Re: Vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja VMX »

Mikä noilla FM/GM laatikoilla on erona? Onko noilla iso-/pikkulohkomoottorin laatikoilla eroa? Jotain muuttunut kai -90 malliin? Käyttöauton (-90 CD) nopeusmittari lopetti eilen toiminnan, oletettavasti muovirattaan paloja laatikossa. Lisäksi pakkasten aikaan on 1-vaihdetta joutunut repimään pois päältä, ja muutenkin vaihteisto tuntuu puolimiljoonaa käytetyltä. Varaosa-autossa "vain" 200 tuhatta ajettu laatikko.
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3645
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Laatikoissa eroja ainakin sen verran että startin kiinnitys ei käy ristiin noiden lyhyt sekä pitkälohkoisten kanssa. Tossa vanhemmassa on se ratas laatikossa metallia ja laatikkoon tuleva anturinpää muovia. Vaihda anturi niin varmaan alkaa nopeusmittarikin toimimaan. Mitkähän öljyt siellä lootassa on? Aerolla mittarissa melkein 500tkm ja ei toi laatikko kylmänä mikään jäykähkö kyllä ole..
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
VMX
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Tammi 29, 2014 18:27

Re: Vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja VMX »

Omatoimisella kuukkeloinilla FM/GM jako menee kait vm -94 mukaan.
saba90 kirjoitti:Tossa vanhemmassa on se ratas laatikossa metallia ja laatikkoon tuleva anturinpää muovia.
Tarkoitatko vanhemmalla ennen -90, vai ennen -94? Eli onko tuossa pitkälohko -90 vaihteiston ratas muovia?
Mitkähän öljyt siellä lootassa on?
Merkkiä en muista mutta 10w30 mineraalit sinne viimeksi laitoin. Öljyillä ajettu n 10tkm, seisonut pari vuotta. Vaihteisto ei tunnu jäykälle vaan ikäänkuin vetää ykköstä päälle kylmänä. Muilla vaihteilla pelaa normaalisti.
Vastaa Viestiin