Puurot ja Vellit sekaisin OG 9-3
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ma Helmi 03, 2014 19:39
Puurot ja Vellit sekaisin OG 9-3
Moro.
Saabini vuoti hieman jäähdytysnestettä ja siihen vaihdettiin vesipumppu. Tämän jälkeen nestettä hävisi aika reilusti, mutta ulkoista vuotoa ei näkynyt (epäiltiin ilmalukkoa).Ja kuten arvata saattaa oli jäähdytysnesteet ja öljyt sekaisin. Mitään oireita kansipahvi/kansi ongelmasta en havainnut.
Elikkäs mistähän tämä mahdollisesti voisi johtua? Jos nyt kuitenkin vika on kannessa/pahvissa, niin onkohan moottori/turbo kerennyt ottaa miten siipeensä. Eli kannattaako korjata? Kilometrejä kertyi n.50-70 ennen kuin asian huomasin...
Kiitos!
Saabini vuoti hieman jäähdytysnestettä ja siihen vaihdettiin vesipumppu. Tämän jälkeen nestettä hävisi aika reilusti, mutta ulkoista vuotoa ei näkynyt (epäiltiin ilmalukkoa).Ja kuten arvata saattaa oli jäähdytysnesteet ja öljyt sekaisin. Mitään oireita kansipahvi/kansi ongelmasta en havainnut.
Elikkäs mistähän tämä mahdollisesti voisi johtua? Jos nyt kuitenkin vika on kannessa/pahvissa, niin onkohan moottori/turbo kerennyt ottaa miten siipeensä. Eli kannattaako korjata? Kilometrejä kertyi n.50-70 ennen kuin asian huomasin...
Kiitos!
Re: Puurot ja Vellit sekaisin OG 9-3
Vuosimalli, kilometrit ?
Taas kaivattaisiin kaukokatseisuutta ja arvauksia, mutta itse ottaisin sen kannen auki ja katsoisin tarviiko venttiilitkin hioa ja venavarren kumitkin vaihtaa samalla tiivisteen kanssa. Ja jos T7 kone niin missä kunnossa jakopää on.
Taas kaivattaisiin kaukokatseisuutta ja arvauksia, mutta itse ottaisin sen kannen auki ja katsoisin tarviiko venttiilitkin hioa ja venavarren kumitkin vaihtaa samalla tiivisteen kanssa. Ja jos T7 kone niin missä kunnossa jakopää on.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ma Helmi 03, 2014 19:39
Re: Puurot ja Vellit sekaisin OG 9-3
Vuosimalli on -99 ja kilsoja kertynyt 270 000.
Jos olen oikein ymmärtänyt niin Saabissa vesipumppu ei voi työntää vesiä öljytilaan..?
Jos olen oikein ymmärtänyt niin Saabissa vesipumppu ei voi työntää vesiä öljytilaan..?
Re: Puurot ja Vellit sekaisin OG 9-3
Kyllähän jäähdytysnesteet voivat vaikka kannentiivisteen pettämisen yhteydessä mennä öljyn sekaan, mutta itse vesipumpun tai vesipumpun akselitiivisteen (stefa) hajoaminen ei sotke öljyjä ja vesiä.
Kansipahvia mä veikkaisin ensimmäisenä, sehän voi pitää sylinteripaineet vaikka vuotaisi vesi- ja öljykanavien välistä.
Kansipahvia mä veikkaisin ensimmäisenä, sehän voi pitää sylinteripaineet vaikka vuotaisi vesi- ja öljykanavien välistä.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Puurot ja Vellit sekaisin OG 9-3
Öljynpaine on kovempi kuin veden, eli ainoa mahdollisuus veden olisi mennä öljytilaan esim. jakopään kotelon kautta tai sylinterikannen halkeamasta. Kansi pois ja tutkimaan. Ei öljyyn tartte paljoa vettä joutua, niin menee ihan harmaaksi kuravelliksi. Ensin kannentiiviste syyniin ja sit jos ei siinä ole vikaa, sylinterikannen koeponnistus.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Puurot ja Vellit sekaisin OG 9-3
Paitsi silloin ei ole öljynpainetta kun kone ei käy, mutta ajon jälkeen jäähdytysjärjestelmässä kuitenkin on ylipaine.Mertmi kirjoitti:Öljynpaine on kovempi kuin veden
Re: Puurot ja Vellit sekaisin OG 9-3
Mun käsittääkseni öljyn paluukanavat eivät ole varasinaisesti paineellisia, eli esimerkiksi jos kansipahvi päästää jäähdytyskanavan ja kannesta öljypohjaan menevän kanavan välistä, niin vedet voivat mennä öljyn sekaan.
Jos vuoto olisi öljypumpulta kanteen tulevan kanavan ja vesikanavan välillä, niin öljyt menisivät jäähdytysjärjestelmään.
Jos vuoto olisi öljypumpulta kanteen tulevan kanavan ja vesikanavan välillä, niin öljyt menisivät jäähdytysjärjestelmään.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Puurot ja Vellit sekaisin OG 9-3
Paisarissa öljyä ja vettä sekaisin, nestettä katoaa jälkiä jättämättä niin tod näk positiivisesti ajateltuna "vain" kansipahvi ratkeilee, itsellä oli samanlainen tapaus vajaat 200tkm ajettuna. Joitakin tuhansia kilometrejä tuli ajettua ennen pahvin vaihtoa.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ma Helmi 03, 2014 19:39
Re: Puurot ja Vellit sekaisin OG 9-3
Kiitos vastauksista!
Lähinnä tässä mietitytti se että olisiko korjaamolla sattunut jokin kämmi josta edellämainittu olisi johtunut.. Taisi olla vaan paska säkä. Tarttee ottaa kansi poies ja kattoa jos tästä vielä auto kannattaa tehdä.
Lähinnä tässä mietitytti se että olisiko korjaamolla sattunut jokin kämmi josta edellämainittu olisi johtunut.. Taisi olla vaan paska säkä. Tarttee ottaa kansi poies ja kattoa jos tästä vielä auto kannattaa tehdä.
Re: Puurot ja Vellit sekaisin OG 9-3
sittenkun uskoloppuu kunnostaminseen niin toimita auto mulle
maksankin siitä hieman ja pääset helpolla eroon kun hinta on kohallaan
maksankin siitä hieman ja pääset helpolla eroon kun hinta on kohallaan
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131