9000 CDE 2,3T -96
9000 CDE 2,3T -96
Päivää! Ajattelin nyt tehdä tuosta tuoreesta ostoksesta jonkinnäköistä topiccia kun foorumilla ei kuitenkaan liikaa mielestäni ole tonnareita näkynyt.
Pitkään odotettu Saab saapui pihaan viimein
Kyseessä siis 2,3 täyspaine CDE, joka tuli NGpowerilta ostettua.
Autosta löytyy varustetta mukavasti. Nahat, Dcc yms..
Lisäksi on Bilsteinit, H&R -40mm jouset, uretaanipuslaa, 17" vannetta, 3" putkistoa..
Speedpartsin Ahtopainemittari löytyy tolpasta ja Sp matot.
Jakopää tehty joku aika sitten ja ahdin vaihdettu vähemmän ajettuun.
Tarkoituksena olisi vielä vähän jatkojalostaa omaan silmään sopivammaksi, vaikkei nykyiselläänkään mitään vikaa ole. Joskus myöhemmin aletaan perehtyä enemmän moottoripuoleen. Kannentiivisteen saatan vaihtaa vielä tämän kevään aikana, koska kusee öljyä jakopäänkopan välistä.
Pari ruostepaikkaa ja maalin korjauksia hoidetaan, kun tässä nyt vielä on aikaa ennen kun kortin saan.
Tässä nyt muutama kuva autosta.
Hmm... Ez Lip..?
Kesävanteet
Pahimmat ruostepaikat. Täytyy meikata tuo reikä ilmanottoaukoksi ja laittaa verkkoa taakse.
Kiitokset Saba90 maskista!
Täytyy tehdä tästä "tuhninki" maski ja maalata mustaksi ja verkko taakse.
Kommentit ja ideat tervetulleita!
Pitkään odotettu Saab saapui pihaan viimein
Kyseessä siis 2,3 täyspaine CDE, joka tuli NGpowerilta ostettua.
Autosta löytyy varustetta mukavasti. Nahat, Dcc yms..
Lisäksi on Bilsteinit, H&R -40mm jouset, uretaanipuslaa, 17" vannetta, 3" putkistoa..
Speedpartsin Ahtopainemittari löytyy tolpasta ja Sp matot.
Jakopää tehty joku aika sitten ja ahdin vaihdettu vähemmän ajettuun.
Tarkoituksena olisi vielä vähän jatkojalostaa omaan silmään sopivammaksi, vaikkei nykyiselläänkään mitään vikaa ole. Joskus myöhemmin aletaan perehtyä enemmän moottoripuoleen. Kannentiivisteen saatan vaihtaa vielä tämän kevään aikana, koska kusee öljyä jakopäänkopan välistä.
Pari ruostepaikkaa ja maalin korjauksia hoidetaan, kun tässä nyt vielä on aikaa ennen kun kortin saan.
Tässä nyt muutama kuva autosta.
Hmm... Ez Lip..?
Kesävanteet
Pahimmat ruostepaikat. Täytyy meikata tuo reikä ilmanottoaukoksi ja laittaa verkkoa taakse.
Kiitokset Saba90 maskista!
Täytyy tehdä tästä "tuhninki" maski ja maalata mustaksi ja verkko taakse.
Kommentit ja ideat tervetulleita!
Viimeksi muokannut Jusbe, Pe Helmi 13, 2015 10:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#5749
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
Re: 9000 CDE 2,3T -95
Kromit pois.
Huomenna vielä loput kromit ja pohjatöitä tekemään.
Huomenna vielä loput kromit ja pohjatöitä tekemään.
#5749
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: 9000 CDE 2,3T -95
Leveät peltivanteet olisi hienot!
Tonnari on niin hyvä ajettava että en suosittele sen pilaamista vääränlaisilla vanteilla, pelkästään ulkonäön vuoksi. Olisiko 17" vai jopa 18" hyvä ajaa ja millä muilla mitoilla, sitä en osaa sanoa. Vannepajan sivuilla on mittausohjeet ja ehkä foorumiltakin saa vinkkiä.
Tonnari on niin hyvä ajettava että en suosittele sen pilaamista vääränlaisilla vanteilla, pelkästään ulkonäön vuoksi. Olisiko 17" vai jopa 18" hyvä ajaa ja millä muilla mitoilla, sitä en osaa sanoa. Vannepajan sivuilla on mittausohjeet ja ehkä foorumiltakin saa vinkkiä.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Re: 9000 CDE 2,3T -95
Levitettyjä peltejä mietin talvivanteiksi mahdollisesti joskus.
Nuo 17" Saa nyt pyöriä kesäisin alla, kun ainakin omasta mielestä sopii hyvin tonnarin alle. Ja tuohon kokoon saa vielä kumiakin jonkunverran päälle.
Nuo 17" Saa nyt pyöriä kesäisin alla, kun ainakin omasta mielestä sopii hyvin tonnarin alle. Ja tuohon kokoon saa vielä kumiakin jonkunverran päälle.
#5749
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
Re: 9000 CDE 2,3T -95
Tonnarihan ei ole kovin kranttu noista offseteistä ym. vanne spekseistä, varsinkin kun on alusta puslineen päivitetty hyväksi. Oma tonnari oli ihan hyvä ajoltaan 18" vanteilla, ET25, 225 leveillä kiinakumeilla. Tosin mitkään ei toimi tonnarissa 16" aeroja / super aeroja paremmin Tais nuo molemmat sun vanteet olla ulkonäöllisesti liika suurella offsetilla, spacerit lienee hankintalistalla?
Mitä tohon muun ulkonäön puolesta niin itelle tuli ekana mieleen aeron helmat ja nuo puskurien mustat alaosat korin väriin. Kenties joku kiva pieni takalippa? Alkuperäinen bridge spoikka?
Kulkupuolelle näin alkuunsa pumppu, suuttimet ja e85 softa?
Mukava myös nähdä tämäkin auto vielä Jyväskylässä ja huolehtivissa käsissä. Tässä kuitenkin on perintöä kolmelta aikaisemmalta Jyväskyläläiseltä saab-harrastajalta
Mitä tohon muun ulkonäön puolesta niin itelle tuli ekana mieleen aeron helmat ja nuo puskurien mustat alaosat korin väriin. Kenties joku kiva pieni takalippa? Alkuperäinen bridge spoikka?
Kulkupuolelle näin alkuunsa pumppu, suuttimet ja e85 softa?
Mukava myös nähdä tämäkin auto vielä Jyväskylässä ja huolehtivissa käsissä. Tässä kuitenkin on perintöä kolmelta aikaisemmalta Jyväskyläläiseltä saab-harrastajalta
Matti Penttinen #1807
9-3 2.0t Cabriolet -00
9-3 2.0t Cabriolet -00
Re: 9000 CDE 2,3T -95
Joo spacerit hankintalistalla jossain vaiheessa.
Aero helmat itelläkin ollut mietinnässä, jos halvat sattuu kohdalle.
Takahelman ajattelin ostaa toisen ja askarrella tupla putkiston.
Softan vois päivittää viinalle jos hommais suuttimet ja pumpun.. Henko?
Tarkoitus ois pitää siistinä
Aero helmat itelläkin ollut mietinnässä, jos halvat sattuu kohdalle.
Takahelman ajattelin ostaa toisen ja askarrella tupla putkiston.
Softan vois päivittää viinalle jos hommais suuttimet ja pumpun.. Henko?
Tarkoitus ois pitää siistinä
#5749
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
Re: 9000 CDE 2,3T -95
Itse hommaan varmaan omaan tonnariin tämän: http://www.xenontuning.co.uk/product/ae ... mp-50-1200 Yhteen 9-5:seen ainakin tällä foorumilla sujahtanut.
Tiedä sitten paljonko eroaa Henkosta, DW:stä jne. Hinnan puolesta kuitenkin ihan fiksu ja speksattu e85:lle. Samaa pumppua saa myös Mamasanilta 180e:lla...
Tiedä sitten paljonko eroaa Henkosta, DW:stä jne. Hinnan puolesta kuitenkin ihan fiksu ja speksattu e85:lle. Samaa pumppua saa myös Mamasanilta 180e:lla...
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: 9000 CDE 2,3T -95
No ei oo kyllä pahan hintanen. Täytyy nyt aluks kuitenkin kaikki ajamiseen ja koriin liittyvät hommat hoitaa kuntoon ennen kun alkaa viriviviriä laittelemaan.
Täytyy nyt katsoa minkäverran putken vaihtaminen tuo vetoja lisää. Tällähetkellä on tuo alkuperäinen putkisto vielä paikallaan.
Täytyy nyt katsoa minkäverran putken vaihtaminen tuo vetoja lisää. Tällähetkellä on tuo alkuperäinen putkisto vielä paikallaan.
#5749
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: 9000 CDE 2,3T -95
kyllähän se putken vaihtaminen auttaa reilusti! Jos vielä vakio downpipe paikallaan niin huomaan eron..eli heitä vaan se 3" ränni paikalleen niin kärsii sit ahtopyyntiäkin nostaa stage3:sen tasolle.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: 9000 CDE 2,3T -95
Juu täytyy kysyä millon on koululla nosturipaikkaa vapaana, niin ei tartte tunkin varassa vaihdella.
#5749
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
Re: 9000 CDE 2,3T -95
Täällä ois ainakin yks takahelma! Tosin en nyt muista tuleeko se puskurin mukana mut tommonen samanvärinen löytyy kun sun autoskin. Ja suuttimetkin löytyy..
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: 9000 CDE 2,3T -95
Joo kyllä noilla kesävanteilla voi melkein kädet irti ratista murjasta kakkosella kaasun pohjaan, eikä olla ees kaiteessa samantien..
Sitä lippaa mietin aina itekki et sais tuota perän pappalookkia vähän nuoremmaksi, tuplaputkisto kyllä vois toimia kans kieltämättä
Putkiston vaihto vaikuttaa kyllä ihan tuntuvasti ja tolla stage kakkosella on jätätetty aika monta bemaria, eikä oo hirveetä pelkoo et kytkin antautuu tai seokset menee laihalle.
Etanolia sit kesäksi ja henkon pumppua, vaikka siellä melko tuore walbro tankista löytyykin.
Sitä lippaa mietin aina itekki et sais tuota perän pappalookkia vähän nuoremmaksi, tuplaputkisto kyllä vois toimia kans kieltämättä
Putkiston vaihto vaikuttaa kyllä ihan tuntuvasti ja tolla stage kakkosella on jätätetty aika monta bemaria, eikä oo hirveetä pelkoo et kytkin antautuu tai seokset menee laihalle.
Etanolia sit kesäksi ja henkon pumppua, vaikka siellä melko tuore walbro tankista löytyykin.
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: 9000 CDE 2,3T -95
Noita tuplaputkia en oo Suomessa hirveemmin nähny tontuissa Taidetaan lähtee sille linjalle... Ja Mikko ollaan yhteyksissä siitä helmasta Ja kyllä sillä taksifoordit ja pari mersua ja bemari on jo jääny
#5749
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
Re: 9000 CDE 2,3T -95
Jos meinaat ottaa ulostulot eri puolilta autoa, niin pohjassahan ei sille toiselle puolen paikkoja/reittejä ole, kun tonnaria ei tähän ole suunniteltu. Foorumilta kuitenkin tarpeeksi kaivamalla löytyy projekti, jossa CD-tonnarista tulee molemmin puolin tuplapäät ulos ja muistaakseni jopa pakokaasut tuli/tulee siinä autossa molemmin puolin - etsi tuo projekti, josko siinä oli pohjakuvaa niin näkisi miten jo yksi toteutus on tehty.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: 9000 CDE 2,3T -95
Jossain näin ulkomailta kuvan jossa oli vedetty putki toiselle puolelle varapyörä kotelon takaa/ edestä, en ole aivan sata varma. Mutta täytyy tutkia reittiä kun saa auton ylös.
#5749
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12