? PÖLLYYTTÄÄ KYLMÄKÄYNNISTETTÄESSÄ ?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Jaapppi
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: To Kesä 27, 2013 12:45

Re: ? PÖLLYYTTÄÄ KYLMÄKÄYNNISTETTÄESSÄ ?

Viesti Kirjoittaja Jaapppi »

Samaa oiretta täälläkin. Alkuun pöllyttää vähän jos polkee ja sitten rauhottuu. Pitäähän toi garrett myös sellasta vähän kahinamaista ääntä ennemmin kuin turbon korkeeta vinkumista. Uusi mitsu odottaa tallissa inspiraatio puuskaa voiskai sitä samalla avata tuon yläpään ja tarkastaa ne renkaat. Jotku on väittänyt saaneensa ne auki liottamalla mutta tuntuu kyllä ettei ne sillä aukea kun ei aukea etanolillakaan.

Kannattaa varmaan samalla heittää wösnerit paikoillee ?
Kiliseekö noi takomännät kylmänä pahasti?
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: ? PÖLLYYTTÄÄ KYLMÄKÄYNNISTETTÄESSÄ ?

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Jaapppi kirjoitti:Samaa oiretta täälläkin. Alkuun pöllyttää vähän jos polkee ja sitten rauhottuu. Pitäähän toi garrett myös sellasta vähän kahinamaista ääntä ennemmin kuin turbon korkeeta vinkumista. Uusi mitsu odottaa tallissa inspiraatio puuskaa voiskai sitä samalla avata tuon yläpään ja tarkastaa ne renkaat. Jotku on väittänyt saaneensa ne auki liottamalla mutta tuntuu kyllä ettei ne sillä aukea kun ei aukea etanolillakaan.

Kannattaa varmaan samalla heittää wösnerit paikoillee ?
Kiliseekö noi takomännät kylmänä pahasti?
Heität sinne uudet T5 männät. Kannentiiviste vaihettava samalla T5 kannentiivisteeksi. Kiertokanget varmaan löytyy käytettynäkin.
http://shop.speedparts.se/en/prod/9000- ... 49436.html

http://shop.speedparts.se/en/prod/9000- ... 49105.html
Amiraali
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: La Loka 04, 2003 21:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: ? PÖLLYYTTÄÄ KYLMÄKÄYNNISTETTÄESSÄ ?

Viesti Kirjoittaja Amiraali »

Jaapppi kirjoitti:
Kannattaa varmaan samalla heittää wösnerit paikoillee ?
Kiliseekö noi takomännät kylmänä pahasti?

Tervehdys ! Allekirjoittaneella "Wössykät" 0.5 mm ylikoossa,
tosin ylikokoon porautus jokseenkin turha toimenpide koska
sylinterit olivat vielä hyvin mitoissaan 420 tkm ajetussa
lohkossa. (männät tuli tilattua ennen moottorin purkamista)

Noista on nyt reilu 50 tkm. kokemus ja
ei Kilise eikä kolise kylmänä, eikä "syö" öljyä ...Käyntiääni ei
poikkea mielestäni millään tavalla alkuperäisiin t7 mäntiin
verrattuna.

Wösnerit on myös kevyemmät kuin t7:ka männät...
jos nyt en ihan väärin muista niin reilu parikymmentä gramma
per "muki"

Jos tuohon männän vaihto hommaan lähdet, on ehdottomasti
järkevää samalla arvioda moottorin kunto ja peruskunnostus tarve
muutenkin... :wink:

t.A
900Caasutin
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: ? PÖLLYYTTÄÄ KYLMÄKÄYNNISTETTÄESSÄ ?

Viesti Kirjoittaja 900Caasutin »

Pölläytteli aikansa kylmäkäynnistyksissä tuo oma ajopelinikin, kunnes sitten alkoi savutus isolla S:llä. Väljä Garrett oli syyllinen myös aamukäynnistyksen siniseen savuun. Nyt käytetty Mitsu TD04 paikallaan, eikä pölläyttele enää yhtään.
#3142
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
Vastaa Viestiin