Minuteman kirjoitti:
No juu, rengas kuskin, taidon ja omantunnon mukaan.
Taidolla ei korvata renkaan ominaisuuksia mutta kesärenkaillakin pärjää talvella.
No ehkä sen verran että jos on taitoa ja varsinkin järkeä niin ei joudu kovin usein niihin tilanteisiin missä renkaan ominaisuuksia tarvittaisiin.
Toki Esson baarin pöydässä sivuluisut ohitustilanteissa korjataan 120km/h vauhdissa kässärillä, laittamalla kolmonen pesään ja koneeseen 5000 kierrosta ja kaasua.
Saappi Kuski kirjoitti:
No ehkä sen verran että jos on taitoa ja varsinkin järkeä niin ei joudu kovin usein niihin tilanteisiin missä renkaan ominaisuuksia tarvittaisiin.
Kovin usein.
Ps. Ja tottakai korjataan.
#3892
9-3 SS Aero '04 "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Turbolag kirjoitti:Tuulilasissa oli juuri vertailu noista talvirenkaista, Hakkahan sen taisi voittaa jos en väärin muista.
Yksi kohta vertailussa taas kerran ihmetytti, kun haukkuivat Nokialaisten taipumusta pieneen yliohjautumiseen, joka oli kuitenkin toimittajan mukaan loogista ja helposti oikaistavissa. Omasta mielestäni ainakin tuohan on juuri ideaalia käytöstä (talvi)renkaalle. Autotoimittajilla taas kautta linjanhan on aina tuntunut olevan se asenne, että aliohjautuvuus on jotenkin parempaa. Mutta makunsa kullakin, kunhan kertovat miten rengas käyttäytyy, eivätkä vain kuvaile esim. kehnoksi.
Itsellä taas sellainen muistikuva, että HKPL7 ja X-Ice North saivat tasapisteet. Tosin Nokialainen taitaa olla reilusti kalliimpi rengas. Tosin Hakassa on Hakka turva, mutta en ole vieläkään käsittänyt kuinka tuo eroaa normaalista takuusta?
Hakkaturva on nokian Hakkasarjan kesärenkaissa ei talvirenkaissa.Hakkaturva kattaa ulkopuoliset vauriot jos rengas ei ole korjattavissa se vaihdetaan uuteen.Hakkapeliitta 7:aan myöntää Vianor rengasturvan joka katta samoin sellaiset tapaukset jos rengas ei ole korjattavissa lisäksi siihen kuuluu mahdollisuus tiepalveluun jos on tarvis.
Synkkä ja ahdasmielinen... Saab 9-3ss A vector business stage1 & e85
Tontussa: Misukan X-Ice Northit 195/65R15
99:issä: kait Hakkis 01:et (vai kympitkö ne oli, ei muista ), koko 185/65R15
Fiiattiin on tulossa kanssa X-icet nastoin ja kokoa 195/65R15.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Dodii. nyt on vaimon autoon uudet talvikumit ja oman auton renkaat tasapainotettu. Parin viikon sisään pitää varmaan jo laittaa alle niin saa talvi tulla.
Viimeksi muokannut Svc, Pe Loka 09, 2009 07:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5T kirjoitti:
Kirjoitat eri asiaa, taidolla selviää mutta sillä ei korvata renkaiden ominaisuuksia esim. vauhdin ollessa 100km/h ja rekka tippuu taivaasta keskelle tietä poikittain ja tien molemmilla reunoilla kävelee lapsia ei taitavinkaan kuski pysty taidollaan lyhentämään surkeiden renkaiden jarrutusmatkaa.
Rekalle ei oikein saa mitään, etenkin jos niitä sataa taivaalta mutta missä kohti näkyy se kuskin taitavuus jos ajaa sataa siitä huolimatta että tienreunat on täynnä lapsia? En kutsuisi järkeväksi tilannenopeudeksi ainakaan.
Tekeeköhän noilla mitään, Nokian Hakkapeliitta 2? Vuosia vanhaa varastoa varmasti ovat, mutta hinta Sunnyn nastarenkaiden luokkaa. Ja koossa 205/50-16 ei vaihtoehtoja montaa ole.
Todennäköisesti tekee yhtä paljon kuin niillä tuoreilla Sunnyilla. Paitsi että nastat noissa saattaa olla paremmat, mene ja tiedä.
Mutta ei se kumi ominaisuuksiaan pidä oltuaan vuosia varastoituna jossain, vaan kovettuu. Ja sen jälkeen sillä ei sitten tee auton alla muuta kuin aja ehkä katsastukseen...
69,95e/kpl + varmaankin MH-rahti tms.
Noita olen itsekin miettinyt Misukoiden vaihtoehdoksi, mutta mietityttää onko tuo 50-profiili turhan epämukava talvella, kun joutuu esim täräyttämään auton kotipihaan jäätyneen lumivallin yli, jne?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Lehdestä luin, sarja Nokian 4:ia 270€ alle pistettynä, kun tarkistin soittamalla niin sanottiin että ovatkin Nokian 2:ia. Niin ne Sunnyt eivät olleet mulle mikään vaihtoehto.
Nyt on sitten ensi talvena molemmissa kulkuneuvoissa Nokian nastarenkaat. Toisessa neljättä talvea Nokian Hakka wxc300:t, joilla uutena on saanut jäällä jarrutuksessa takapyörän ilmaan . Autoon en ole koskaan ennen Nokialaisia ostanut.
Viimeksi muokannut Jyki, Pe Loka 09, 2009 19:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Viitisen vuotta sitten ajelin vielä tyytyväisenä kitkoilla. Kitkojen käytön yleistyessä rupesi kuitenkin Lahden suunnalla risteysalueilla olemaan pito-ongelmia kiillottumisen sekä pysähtyessä että liikkeelle lähtiessä joten päädyin vaihtamaan nastoihin.
Nastoista puheenollen, Hakkapeliitta 7:n kuvion leveys koossa 195/65r15 on 15 cm eli täsmälleen saman verran kun muutaman vuoden ikäisissä 185/65r15 kokoisessa GoodYear UG500:ssa
MarkusJ kirjoitti:Viitisen vuotta sitten ajelin vielä tyytyväisenä kitkoilla. Kitkojen käytön yleistyessä rupesi kuitenkin Lahden suunnalla risteysalueilla olemaan pito-ongelmia kiillottumisen sekä pysähtyessä että liikkeelle lähtiessä joten päädyin vaihtamaan nastoihin.
Nastoista puheenollen, Hakkapeliitta 7:n kuvion leveys koossa 195/65r15 on 15 cm eli täsmälleen saman verran kun muutaman vuoden ikäisissä 185/65r15 kokoisessa GoodYear UG500:ssa
Onko eroa sitten HKPL 5:seen paljoa vastaavalla koolla? Toivottavasti kuitenkin olisi hyvät pito- ja ajo-ominaisuudet. Pitäisikö siis ottaa 205/65R15-kumit? Ja hintahan varmasti nousee 500 euroon vaihdettuna.
juhokare kirjoitti:
Onko eroa sitten HKPL 5:seen paljoa vastaavalla koolla? Toivottavasti kuitenkin olisi hyvät pito- ja ajo-ominaisuudet. Pitäisikö siis ottaa 205/65R15-kumit? Ja hintahan varmasti nousee 500 euroon vaihdettuna.
Vitosesta en tiedä mutta nelonen on leveämpi. Sehän on ihan faktaa että liukkalla pitää kapeampi rengas leveämpää paremmin koska pintapaine on suurempi. Toisaalta pito kuivalla asfaltilla on pienempi. Eikös ne testitulokset suunnilleen tämmöstä kertonu. Osta seiskat ihan huoletta vaan.