Mawerick kirjoitti:Mä laitoin juuri steg-1 lastut kiinni ja ahdot piikkaa noin puoliväliin punaista josta laskevat samantien keltaisen ja punaisen rajalle... En tiedä sitten että laittaisiko tuohon vielä sellaisen virityksen W-letkuun
edit: niin ja toi mittari nyt on mikä on, kone sammuksissakin on neula vähän keltaisella
Mittaus "oikeella" mittarilla kertoo enemmän kuin tuo oma suuntaa näyttävä.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Mawerick kirjoitti:Ei vaan keltaisen ja valkoisen välissä... Kone sammuksissahan ei ole yli- eikä alipainetta
No kerpele, piti käydä ihan tarkistamassa, on noin millin pari keltaisella eli viisari on lähes pystyssä (eikä mitään kaksimielisyyksiä sitten ). Mittari varmaan heittää siis, tosin max ahdot on kuitenkin vain keltaisen ja punaisen rajalla?
Mawerick kirjoitti:Ei vaan keltaisen ja valkoisen välissä... Kone sammuksissahan ei ole yli- eikä alipainetta
No kerpele, piti käydä ihan tarkistamassa, on noin millin pari keltaisella eli viisari on lähes pystyssä (eikä mitään kaksimielisyyksiä sitten ). Mittari varmaan heittää siis, tosin max ahdot on kuitenkin vain keltaisen ja punaisen rajalla?
Ihan samalla lailla mulla, lastun kanssa tosin piikkaa punaisen puolelle selkeästi.
Huomasin tuossa että motonetista hommatuissa etuvilkun laseissa molemmissa irvistää lasi irti siitä muovi rungosta? Liekkö vuottakaan vanhat?
Eli on ne kirkkaat lasit.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
V-M kirjoitti:Huomasin tuossa että motonetista hommatuissa etuvilkun laseissa molemmissa irvistää lasi irti siitä muovi rungosta? Liekkö vuottakaan vanhat?
Eli on ne kirkkaat lasit.
Nyt on paikallaan (testissä) Stage 3 boksi (2L) mutta aika pitkään tuntuu opettelevan ja nykii tasakaasulla (nooh... eilen illalla laitoin ja 20km ajanut)?
Kyllä kai tuon pitäisi olla prosenttuaalisesti oppimisen rajoissa kun kyseessä on kuitenkin vakio kone turboa myöten?
Tuossa on rajoitettu ahdot 1.1bar (eli modattu stage 3 kyseessä), eipä tuo nyt ainakaan pers dynolla tunnu juurikaan eriltä kuin tuo vakio (aeron softalla) jossa paineet on siinä 0.9-1bar luokkaa. En sitten tiedä kuinka tuo käyttäytyy +200 nopeudessa? Jos erot tulee vasta kun mennään yli tuosta 150?
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
kopote12 kirjoitti:Kuinka tuo LH boksi opetetaan? Mun pitäisi tehdä se mutta ohjeita en löydä mistään. LH 2.4 kyseessä.
Lintta pohjassa ajelet vähintään kolmosvaihteella (mieluusti nelosella, jolloin tarvitset suljetun moottoriradan tai visiitin Autobahnille sopeutukselle ) 2500-5500rpm välin muutamaan kertaan. En nyt tarkkaan muista noita kierroslukuja, mutta tuolla alueella kuitenkin. Boksi oppii kyllä normiajossakin, tuo vaan hiukan nopeuttaa prosessia.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Milläs tavalla tuo kansi ja venttiilit on saatu kiiltäviksi? Onko tiettyä ainetta/työkalua? Mietinnässä olisi itselläkin tuo kanavien käsittely...ilmeisesti siinä on tietyt kohdat josta nakertaa lastua pois?
kopote12 kirjoitti:Milläs tavalla tuo kansi ja venttiilit on saatu kiiltäviksi? Onko tiettyä ainetta/työkalua? Mietinnässä olisi itselläkin tuo kanavien käsittely...ilmeisesti siinä on tietyt kohdat josta nakertaa lastua pois?
Ihan vena porakoneeseen kiinni ja sitten eri karkeuksilla hioma papruja sitten teräsvillalla ja lumppu laikalla loput. Kanavien muotoilusta en tiedä mutta silottelin nuo isommat pykälät pois ja tein sen imu puolen kanava jakajan teräväksi kun se oli sellainen pyöreän mallinen. Ja pako kanavan kiillotin (ettei karsta tartu niin helposti).
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Tuonne se piikkaa, hieman ylikin ja laskee siitä punaisen ylärajalle josta kierroksien noustessa about punaisen puoleenväliin. Niin ja steg-1 bensalastu on paikoillaan...
Suurin ongelma on pito. Ohitukset on kyllä melkoisen nautinnollisia, esim. tuosta 80-90 nopeudesta kun pakkokolmosella lähtee ohi niin naamalle tulee aina leveä virnistys. Ohitettavat vaan eivät usein tajua mitä tapahtui ja ajelevat hetken pitkät päällä ennen kuin huomaavat vaihtaa lyhyille