Leima...
-
- "Hirsch"
- Viestit: 990
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Re: Leima...
Unohdin jo mainita, että "hopea nuoli" pääsi taas läpi katsastuksesta.
Pari huomautusta, toinen vetaritunneli ruosteessa ja pelk. puolen lampussa ei ollut taaskaan mitään kuviota. Lupasin korjata heti
Kutsui muuten mun -91 mallista iivaria klassikoksi....
Pari huomautusta, toinen vetaritunneli ruosteessa ja pelk. puolen lampussa ei ollut taaskaan mitään kuviota. Lupasin korjata heti
Kutsui muuten mun -91 mallista iivaria klassikoksi....
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
Re: Leima...
Jep, itellä oli omassa 90:ssä samanlaista vikaa, kun ennen katsastusta vein huolettavaksi, niin tuo tukivarsi vasemmalla oli aikas haperossa tilassa, eli toisin sanoen hengenvaarallinen, no se sit korjattiin ja tosin ensvuonna olis varmaan hyvä hoitaa toinen puoli kuntoon, kun sielläkin oli jo pientä alkavaa ruostetta, mut ei sentään pahassa paikassa, että voi vielä turvallisin mielin ajella.Sapetti kirjoitti:Ei tullut hylkyä käsijarrusta.Mertmi kirjoitti:Hyvinkin mahdollista, että tulee hylsy tuosta käsijarrusta. Kannattaa säätää ne molemmat satulat ennen leimalle menoa.Sapetti kirjoitti: Käsijarru ottaa toiselta puolelta jo 1-2. naksulla kiinni ja toisella 3., aiheuttaneeko hylkyä katsastuksessa?
Sen sijaan katsastusmies tökki taikasauvalla etualatukivarsien kiinnityskohtia, jolloin metalli muuttui ruosteiseski ja tippui pois
Kuukauden päästä viimeistään uudestaan konttorille.
No mut leimahan se tuli heti ekalla niinku aina
Re: Leima...
Pakokaasulappu haettiin kaverin kanssa koululta ja kohta konttorille. o ou.
bmw e46 alias proteesi
Re: Leima...
Läpi meni, muttei vasara. Tuore leima ilman mitään huomautuksia.Johnny V4 kirjoitti:No menikö läpi? Nimmittäin vasara pohjasta.
bmw e46 alias proteesi
Re: Leima...
Jälkitarkastuksessa vilastiin etualatukivarsien kiinnityskohdat läpi ja leima tuli.
Toisessa etuiskarissa oli tosin prosentteja jäljellä vain 40, täytynee katosoa jos tuota alkaisi ehostamaan parempaan kuntoon (tosin ruostepaikkausta joutuu sitten harrastamaan enemmälti).
Toisessa etuiskarissa oli tosin prosentteja jäljellä vain 40, täytynee katosoa jos tuota alkaisi ehostamaan parempaan kuntoon (tosin ruostepaikkausta joutuu sitten harrastamaan enemmälti).
½miljoonan projekti 900c -88, ajossa 900i -90, löytyy myös varaosa 900c -89
Re: Leima...
Hätäseen tänään käyttö, tulos:
-oikea yläpallonivel väljä
-vas. käsijarru tehoton
uusintanäyttöä siis kaipaavat
Tuli 16:45 alotettua välijäähdyttimen irroitus ja korvaus putkella, mutta silti kerkesin ennen 17.00 konttorille ja ihan puskuri kiinni
-oikea yläpallonivel väljä
-vas. käsijarru tehoton
uusintanäyttöä siis kaipaavat
Tuli 16:45 alotettua välijäähdyttimen irroitus ja korvaus putkella, mutta silti kerkesin ennen 17.00 konttorille ja ihan puskuri kiinni
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Leima...
Meni ässä läpi taas ilman huomautuksia. katsastusmies vaan kehu että on ne kovapeltisiä nämä saabit.
Ja mittarissa vasta 460 000km
Ja mittarissa vasta 460 000km
900S
Re: Leima...
Saabbi sai eilen leiman..uusintatarkastuksessa tosin. Hylsy tuli ensin raidetangonpäästä ja jarruletkuista, joita oli jatkettu putkella hieman.
Saab 900S Combicoupe
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 176
- Liittynyt: Su Syys 03, 2006 21:06
Re: Leima...
Noniin. Ja leimalla käytettiin ässäläistä.
Virtalukko toimi nyt ainakin, mutta sitten oli huolenaiheena päästöt. Auto kun vie soppaa 13 litraa sadalla, niin ajattelin että eiköhän tuo näy. Noh. Vaihdoin sitten ilmansuodattimen, ja ajoin leimalle.
"Päästöt on hyvällä mallilla".. öö ok:)
Noh. Hylsyhän sedältä nyt kuitenkin tuli.
-Takajarruissa heittoa (jarrut pitäisi ilmata siis?)
-Seisontajarrun teho riittämätön (pitänee säätää taas)
-Vetarin tunnelit alapuolelta huonolla mallilla (ja nyt reikäiset)
-Oikean puolen ovet ja pikkuhole takakaaressa (siinä kun oven avaa)
-Ja vielä huomautus vetarin suojakumista.
Raaseporissa ketään osaavia hitsaajia, tai kokemuksia sellaisista?:D
Katsastussetä oli aika nuori, ja syynäsi pirun tarkasti koko auton, mutta ihan asialliselta vaikutti..ja sitten; Avasi konepellin ja vilkuili kauemman aikaa. Kysyi vanhemmalta katsastussedältä "Eihän näissä kuulu turboa olla" Vastaus sedältä: "Ei kuulu. kyllä 900 turbossa aina lukee että turbo"
Siinä vaiheessa yskäisin ja kerroin herroille Saab 900 S:stä eli matalapaine turbosta. Koneelta tarkistettuaan nuorempin sanoi: kai se on uskottava" ja vanhempi pelasti tilanteen sanomalla minulle "ei kaikki voi olla sun tason saab-tetäjiä". Myhäilin sitä itsekseni loppupäivän, eikä hylsy vituttanut yhtään.
Porvoon K1.
Virtalukko toimi nyt ainakin, mutta sitten oli huolenaiheena päästöt. Auto kun vie soppaa 13 litraa sadalla, niin ajattelin että eiköhän tuo näy. Noh. Vaihdoin sitten ilmansuodattimen, ja ajoin leimalle.
"Päästöt on hyvällä mallilla".. öö ok:)
Noh. Hylsyhän sedältä nyt kuitenkin tuli.
-Takajarruissa heittoa (jarrut pitäisi ilmata siis?)
-Seisontajarrun teho riittämätön (pitänee säätää taas)
-Vetarin tunnelit alapuolelta huonolla mallilla (ja nyt reikäiset)
-Oikean puolen ovet ja pikkuhole takakaaressa (siinä kun oven avaa)
-Ja vielä huomautus vetarin suojakumista.
Raaseporissa ketään osaavia hitsaajia, tai kokemuksia sellaisista?:D
Katsastussetä oli aika nuori, ja syynäsi pirun tarkasti koko auton, mutta ihan asialliselta vaikutti..ja sitten; Avasi konepellin ja vilkuili kauemman aikaa. Kysyi vanhemmalta katsastussedältä "Eihän näissä kuulu turboa olla" Vastaus sedältä: "Ei kuulu. kyllä 900 turbossa aina lukee että turbo"
Siinä vaiheessa yskäisin ja kerroin herroille Saab 900 S:stä eli matalapaine turbosta. Koneelta tarkistettuaan nuorempin sanoi: kai se on uskottava" ja vanhempi pelasti tilanteen sanomalla minulle "ei kaikki voi olla sun tason saab-tetäjiä". Myhäilin sitä itsekseni loppupäivän, eikä hylsy vituttanut yhtään.
Porvoon K1.
9-5 Aero Hirsch -06
Omistetut: 9-5 Aero (Stage 1) -04, 9-5 Aero (Stage ?) -01, 9-3 Aero -00, 9-5 Aero -06 perheauto, OG900T16-84, 9000 CC T16 -87. OG900S -91, 900i -90 , 9-5 2,3t Arc -02
Omistetut: 9-5 Aero (Stage 1) -04, 9-5 Aero (Stage ?) -01, 9-3 Aero -00, 9-5 Aero -06 perheauto, OG900T16-84, 9000 CC T16 -87. OG900S -91, 900i -90 , 9-5 2,3t Arc -02
Re: Leima...
Kuopion K1 tuli viikko sitten käytyä.
Kaikki meni hyvälle mallille kunnes rupesi pohjaa koputtelemaan...
Korjauskehotus: Alusta ja kori, Alustan kotelot ja pohjalevy, pohjalevy Ruostevaurioitunut, edessa vas. ja oik., Korjattava 22.2.2010 mennessä.
Hyväksytty
Kaikki meni hyvälle mallille kunnes rupesi pohjaa koputtelemaan...
Korjauskehotus: Alusta ja kori, Alustan kotelot ja pohjalevy, pohjalevy Ruostevaurioitunut, edessa vas. ja oik., Korjattava 22.2.2010 mennessä.
Hyväksytty
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Leima...
Viime perjantaina töistä suoraan Porvooseen kaasarin säätöön ja tästä jatkettiin päästömittauslapun kera Porvoon A -katsastus konttorille.
Aikani jonotettua päästiin syyniin. Katsastus inssi oli nuori kaveri, joka sopivalla tarmokkuudella autovanhusta tutki. Tuore leima tuli, itse veikkaan syyksi kunnioitusta autovanhusta kohtaan, sillä katsastusinsinööri taisi olla nuorempi kuin katsastettava auto .
Ensi vuodeksi pitää varmaan tutkia ennen leimaa vetarin kotelot ja takalokarien sisäpuolet. Nyt jo lupaavasti kepillä tökki, mutta ei antanut myöten...
Aikani jonotettua päästiin syyniin. Katsastus inssi oli nuori kaveri, joka sopivalla tarmokkuudella autovanhusta tutki. Tuore leima tuli, itse veikkaan syyksi kunnioitusta autovanhusta kohtaan, sillä katsastusinsinööri taisi olla nuorempi kuin katsastettava auto .
Ensi vuodeksi pitää varmaan tutkia ennen leimaa vetarin kotelot ja takalokarien sisäpuolet. Nyt jo lupaavasti kepillä tökki, mutta ei antanut myöten...
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Leima...
Saab katsastettu hyväksytysti viime viikolla. Pakoputkea täytyi taas hiukan tiivistellä, jotta happiarvo tyhjäkäynnillä saatiin rajoihin. Nyt pitäisi putken pysyä tiiviinä pidempään kuin vuoden verran.
NG900 S -94.
Re: Leima...
juuh ja leima tuli, toista vuotta putkeen ilman kehotuksia ja etukäteis remontteja... kilsoja n. 25tkm vuodes kuitenkin
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
Re: Leima...
Kävitkös kankaanpääs näyttämäs, jos kävit niin kummalla asemalla? Kiinnostais vaan tietää onko tuolla uudella asemalla touhu yhtään fiksumpaa muutoskatsastuksien kanssa kun tuola A-katsastuksessajakaraik kirjoitti:juuh ja leima tuli, toista vuotta putkeen ilman kehotuksia ja etukäteis remontteja... kilsoja n. 25tkm vuodes kuitenkin
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti