OGsatku ja uusi akku

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
aero
-
Viestit: 9118
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: OGsatku ja uusi akku

Viesti Kirjoittaja aero »

Mimmi kirjoitti:Mitä tuolla akunkengän kytkimellä saavutetaan?
Potentiaalinen vikapaikka.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: OGsatku ja uusi akku

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Mimmi kirjoitti:Mitä tuolla akunkengän kytkimellä saavutetaan?
Katkaistaan se pienikin virrankulutus. Mielestäni on pelannut vielä ainakin tähän asti. Bilteman tuotteita.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: OGsatku ja uusi akku

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Paljonko muuten auton ns. apulaitteet syövät virtaa? Onko 300mA paha lukema?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
aero
-
Viestit: 9118
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: OGsatku ja uusi akku

Viesti Kirjoittaja aero »

juhokare kirjoitti: Katkaistaan se pienikin virrankulutus. Mielestäni on pelannut vielä ainakin tähän asti. Bilteman tuotteita.
Laitahan lisätietoa ja/tai kuvaa värkistä. Jotenkin tulee mieleen, että kyseessä voi olla melkoinen pullonkaula starttivirralle.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: OGsatku ja uusi akku

Viesti Kirjoittaja juhokare »

aero kirjoitti:
juhokare kirjoitti: Katkaistaan se pienikin virrankulutus. Mielestäni on pelannut vielä ainakin tähän asti. Bilteman tuotteita.
Laitahan lisätietoa ja/tai kuvaa värkistä. Jotenkin tulee mieleen, että kyseessä voi olla melkoinen pullonkaula starttivirralle.
En hirveästi kiellä, koska voit olla oikeassa. Kuvaa kohta tulossa, odottakaa.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: OGsatku ja uusi akku

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Kuva

Kuva
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: OGsatku ja uusi akku

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Siinäs ne on. Kyllä tuo maadoitus on niin paha, etten taida minäkään saada sitä auki.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
aero
-
Viestit: 9118
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: OGsatku ja uusi akku

Viesti Kirjoittaja aero »

Onhan tuo sentään kohtuu järeän näköinen, tosin ei olisi paha rasti kokeilla jättää se välistä pois. Maadoitus näyttää siltä, että sitä kannattaa liottaa viikko tai pari vaikka mospenetraattorissa tms ennen avaamista. Mulla on hyviä kokemuksia tästä tuotteesta (joku varmaan heittää paremmankin ja haukkuu tämän lyttyyn):
http://www.maxautoczesci.pl/image/cache/data/Olej penetrujący-500x500.jpg (joo, linkki katkeaa (ja joo, se katkeaisi tuohon jännään a:n kaltaiseen kirjaimeen j:n ja c:n välissä, jos korvaisin välilyönnin %20:llä), copypasteta se).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Re: OGsatku ja uusi akku

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

10 sekunnissahan tuo on testattu, kun ohittaa kytkimen hyvällä starttikaapelilla (toki pitäen kytkimen edelleen päällä-asennossa), jos ei huomaa muutosta niin ongelma ei ole siinä.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: OGsatku ja uusi akku

Viesti Kirjoittaja lucaf »

juhokare kirjoitti:Siinäs ne on. Kyllä tuo maadoitus on niin paha, etten taida minäkään saada sitä auki.
CRC:tä sulla kai löytyy ruiskuta sitä kuvassa näkyvään maadoituspisteeseen nyt ensiavuksi. Ei minulla yksikään maadoituspiste ole jäänyt koskaan avaamatta, ihan tavallisilla työkaluilla. Ainakaan sitä ei tuollaiseksi ruosteiseksi kannattaisi jättää. Tai jos korjaamollekin viet, säästät heidän kallista työaikaansa jos on jo valmiiksi CRC-liotettu.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: OGsatku ja uusi akku

Viesti Kirjoittaja juhokare »

lucaf kirjoitti:
juhokare kirjoitti:Siinäs ne on. Kyllä tuo maadoitus on niin paha, etten taida minäkään saada sitä auki.
CRC:tä sulla kai löytyy ruiskuta sitä kuvassa näkyvään maadoituspisteeseen nyt ensiavuksi. Ei minulla yksikään maadoituspiste ole jäänyt koskaan avaamatta, ihan tavallisilla työkaluilla. Ainakaan sitä ei tuollaiseksi ruosteiseksi kannattaisi jättää. Tai jos korjaamollekin viet, säästät heidän kallista työaikaansa jos on jo valmiiksi CRC-liotettu.
CRCtä ei ole nytten, mutta kyllä saan sitä käsiini. Kokemusta on, koska ks. tuote on varsin kätevä ja hyödyllinen maatalouskäytössä. Käynpä hakemassa Nesteeltä ja tirhautan siihen vähän sitä, jos tuo aukenisi jotenkin tai jotain. :)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: OGsatku ja uusi akku

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Ostettu ja ruiskautettu suunnilleen riittävästi. Olisiko näin, että purkaamattakin tuon toiminta saattaa korjaantua?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
aero
-
Viestit: 9118
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: OGsatku ja uusi akku

Viesti Kirjoittaja aero »

juhokare kirjoitti:Ostettu ja ruiskautettu suunnilleen riittävästi. Olisiko näin, että purkaamattakin tuon toiminta saattaa korjaantua?
Ehkä, varsin jyrkkä ehkä, saattaa hetkellisesti hieman vähentää ongelmaa, mutta kyllä se oikea korjaus tuolle on poistaa se ruoste ja laittaa virrankulku kuntoon. Nyt vaan ihan rohkeasti ruiskuttelet sitä sinne päivittäin (mielellään parikin kertaa päivässä) viikon ajan, niin se aukeaa huomattavasti helpommin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: OGsatku ja uusi akku

Viesti Kirjoittaja juhokare »

aero kirjoitti:
juhokare kirjoitti:Ostettu ja ruiskautettu suunnilleen riittävästi. Olisiko näin, että purkaamattakin tuon toiminta saattaa korjaantua?
Ehkä, varsin jyrkkä ehkä, saattaa hetkellisesti hieman vähentää ongelmaa, mutta kyllä se oikea korjaus tuolle on poistaa se ruoste ja laittaa virrankulku kuntoon. Nyt vaan ihan rohkeasti ruiskuttelet sitä sinne päivittäin (mielellään parikin kertaa päivässä) viikon ajan, niin se aukeaa huomattavasti helpommin.
Ok, sitten teenkin näin jatkossa. Pitää yrittää sitten itse, jos se aukeaa. Tässä on vain sekin, että on tulossa kovat pakkaset, niin ei huvita olla ulkona liikoja aikoja

Hiomapapeilla ja/tai viilalla taitaa lähteä tarvittavat töryt pois? Tarvitseeko sitten niitä mitenkään suojata?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Re: OGsatku ja uusi akku

Viesti Kirjoittaja stara »

="juhokare"
Hiomapaperilla ja/tai viilalla taitaa lähteä tarvittavat töryt pois? Tarvitseeko sitten niitä mitenkään suojata?
------
ei se pintakiilloitus tuossa auta, kyse on kontaktista runkoon. kun lähtee avaamaan sitä kannattaa varata mieluusti aikaa ja kunnon paikka. minulla -89 satkusta jäi nuo piuhat sananmukaisesti käteen( eli piuhat olivat poikki kaapelikenkäliitoksesta) maadoitusta parantaessa. Avaaminen ei ole ongelma, koska siinä rungossa ei ole metallia kuin parin kierteen verran, mutta kiinnipano voi olla, jos ne kierteet vioittuvat.
Tekohengitystä hommalle voi ehkä tehdä nitkuttamalla sitä ruuvia irroitusöljyn kanssa varovasti, jos on siis akuutti tilanne. ( mulla oli tuo maa niin huono taannoin, jotta motti sammui ajosta kesken kaiken)
varsinaiseen korjaukseen varautuisin seuraavasti::
1. pora ja kierretappi ( M8 muistaakseni) uuden kierteen vetoon siihen viereen ( jos edellinen porsii
2. kaapelipäätteitä ja puristuspihdit, jos ne piuhat jäävät käteen, tinausvehkeet..
3. Puukko / hiontavehje puhtaan runkoraudan kalvamiseen esille
4. kuparitahnaa liitoksen väliin ja päälle sääsuojaksi
5. uusi oikein kuumasinkitty pultti olisi paras, ei varmaan enää tarvitsisi parannella.
yms mukavaa maun mukaan... eli ei soitellen sotaan
PS. mukava asento on kurkotella sinne .....
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Vastaa Viestiin