9-5 2.0t AUT vm-07 turbo nyt jo?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: 9-5 2.0t AUT vm-07 turbo nyt jo?

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

Jos nyt ihan kirjan mukaan mennään niin softanvaihdon jälkeen pitäisi mutta en tiedä mitä muutoksia Esim. jarru puolelle tarvittaisiin että sen läpi saisi
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5820
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: 9-5 2.0t AUT vm-07 turbo nyt jo?

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Vaikka vaihtaisi pelkän turbon eri merkki/malli ja softa olisi originaali, niin mikäli katsastusviisas huomaa että turbo on erilainen/erimerkkinen niin hylsy tulee samantien ja leiman saa vasta kun alkuperäinen turbo on paikallaan, tai muutoskatsastettu uudelle turbolle.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: 9-5 2.0t AUT vm-07 turbo nyt jo?

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

miten vaan niin minä en tuota Garrettia enäää omaan autooni laittaisi :roll:
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5820
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: 9-5 2.0t AUT vm-07 turbo nyt jo?

Viesti Kirjoittaja Pakari »

No en välttämättä minäkään, mutta lainkirjain sanoo noin.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Maximus
"Viggen"
Viestit: 513
Liittynyt: To Marras 10, 2005 18:18
Paikkakunta: Lodz, Poland

Re: 9-5 2.0t AUT vm-07 turbo nyt jo?

Viesti Kirjoittaja Maximus »

Itselleni katsastusmies ei sanonu kun etta sulla on uus IC kun kaytin katsastuksessa. Siihenkin sanoin etta peuran takia piti vaihtaa :) Ja ajaa sen muutaman tuhannen kilometrin, niin se ahdin nayttaa just sille et se on ollut siella koko ajan.
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: 9-5 2.0t AUT vm-07 turbo nyt jo?

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Onko muka jollain tullut sanomista katsastuksessa muutoskatsastamattoman ahtimen takia? Kyllä aika tarkkasilmäinen mulk*u saa olla inssinä jos näin käy.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: 9-5 2.0t AUT vm-07 turbo nyt jo?

Viesti Kirjoittaja core2 »

t.t.j kirjoitti:Onko muka jollain tullut sanomista katsastuksessa muutoskatsastamattoman ahtimen takia? Kyllä aika tarkkasilmäinen mulk*u saa olla inssinä jos näin käy.
Niin tai sit se Mulk*u on tietoinen, että autoon voitu tehdä jotain muutakin? (ehkä näin)
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Lossi
"Turbo"
Viestit: 243
Liittynyt: Su Elo 30, 2009 13:49

Re: 9-5 2.0t AUT vm-07 turbo nyt jo?

Viesti Kirjoittaja Lossi »

Auto viety turbon vaihtoon, takuukorjaukseen meni eli alkuperäisen turbon laittavat. Merkkiliikkeessä kovasti ihmettelivät kun tuo nyt jo tuohon ikään ja kilometreihin vetelee viimesiään.
Syyksi sanoivat että Saabin huoltokirjan mukaiset öljynvaihtovälit ovat liian pitkät kestääkseen ja kestävyyden kannalta viisainta vaihtaa öljyt kymppitonnin välein.
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 9-5 2.0t AUT vm-07 turbo nyt jo?

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, meillä kesti alkuperäinen Garretti 75K ja öljyt vaihdettiin aina kymppitonnin välein, joten eipä ollut siitäkään apua. Kyseinen ahdin vain on täysin epäonnistunut tuote, jota ei Saabin olisi pitänyt koskaan autoihinsa asentaa, mutta jatkoivat vaan saman paskan myymistä vuodesta toiseen, vaikka laatuongelmat eivät loppuneet.

Eski
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1240
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: 9-5 2.0t AUT vm-07 turbo nyt jo?

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Meillä meni 9-5 -04 alkuperäinen turbo vaihtoon 260tkm öljynvaihtohuollon yhteydessä, ja olisi vieläkin varmaan toiminut, mutta kylmäkäynnistyksissä savutteli jonkin verran. Toiseen autoon (9-3 -02) vaihdettiin väljyyden tähden 167tkm kohdalla, toisaalta sekään ei vielä hajota ehtinyt. Eikai laatu kauttaaltaan toivotonta ole, mutta turbon kohdalla se on aika pienestä kiinni. Huohotusvaivat ja automaatin pienet kierrokset koneessa ei välttämättä ole öljylle hyvä yhdistelmä - ja siihen 20-30tkm öljynvaihtoväli, niin soppa on valmis. 9-3:lla oli ajettu ensimmäiset 110tkm normi 20-huoltovälillä, ja ns.huohotinpäivityskin asennettiin vasta 140tkm kohdalla - 9-5:ssa on "kuulemma" öljyt vaihdettu aina kympin välein.
Lossi
"Turbo"
Viestit: 243
Liittynyt: Su Elo 30, 2009 13:49

Re: 9-5 2.0t AUT vm-07 turbo nyt jo?

Viesti Kirjoittaja Lossi »

Nyt on kiesiin vaihdettu uusi turbo takuuseen pari päivää sitten.
Tänään syttyikin sitten moottorin häiriövalo iloksemme.
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
Lossi
"Turbo"
Viestit: 243
Liittynyt: Su Elo 30, 2009 13:49

Re: 9-5 2.0t AUT vm-07 turbo nyt jo?

Viesti Kirjoittaja Lossi »

Syttynyt häiriövalo johtui irronneesta pienestä letkusta.
Kaikki siis kunnossa ja auto jälleen tien päällä, toivottavasti omistaja myös tyytyväinen jatkossa autoonsa kaikinpuolin 8)
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
Vastaa Viestiin