Läpivienti tonnarissa?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
zmo_
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja zmo_ »

Minä toteutin myös tuon virran kuskin puolelta cc korimallissa ja voin sanoo, että kun asennukset oli valmiit niin ilmakin rupesi liikkumaan :) Tosin subwoofer täytyy vaihtaa hieman järeempään kun itse en tuosta spl dynamicsin pro sarjasta juurikaan välitä =) Mutta ei kukaan ole vielä törmännyt samaan että kun cd korimallissa vetää tuon virran tuolta akulta mutta tuo sen autoon tuolta apukuskin puolelta niin, ottaa häiriötä luultavasti laturin takia tai ?, kun auto on käynnissä niin kuuluu häiriö joka muuttuu kierrosluvun mukaan. :cry:
2,3T sport
"Viggen"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

zmo_ kirjoitti:Mutta ei kukaan ole vielä törmännyt samaan että kun cd korimallissa vetää tuon virran tuolta akulta mutta tuo sen autoon tuolta apukuskin puolelta niin, ottaa häiriötä luultavasti laturin takia tai ?, kun auto on käynnissä niin kuuluu häiriö joka muuttuu kierrosluvun mukaan. :cry:
Suuresti epäilen että häiriön poimija on signaalipiuha(RCA) eikä virtajohto.
Katso ensin ettei RCA kulje muutamia senttejä enempää samansuuntaisesti kuin mikään auton tai vahvarin virtajohto.
Olettaen että sulla on päätevahvari(t) takakontissa...
Milli
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Milli »

Itse uskon oman häiriö ininän ja surinan johtuvan huonosta maadoituksesta.. :? :roll: Tai sit en.. :roll: Mihin olette maadoittaneet vahvarinne kontissa?
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Frostgrey
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itse tappelin myös tuon ininän kanssa kun lisäsin erillissarjan ja pari 10" Subia tähän AS2:seen. Alkujaan oli Nextin vahvari noille takakajareille joka inisi vaikka koitin vetää maadoituksen ja RCA-piuhan auton ulkopuolelta suoraan akulle ja soittimelle. Mutta ei, jatkoi vaan ininää.
Nyt ostin Alpinen pienen vahvistimen ja laitoin sen noille takakajareille ja näin ininä lakkasi :P

Nyt tuo Next potkii paria 10"MTX:ää niistä ei tunnu tuo ininä ainakaan häiritsävästi tulevan läpi!

Eli minulla oli vahvistimesta kiinni!
Saab 9-3 TTID Vector 2008
9000LPT
"Hölösuu"

Vahvistin

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

zmo_ kirjoitti:Minä toteutin myös tuon virran kuskin puolelta cc korimallissa ja voin sanoo, että kun asennukset oli valmiit niin ilmakin rupesi liikkumaan :) Tosin subwoofer täytyy vaihtaa hieman järeempään kun itse en tuosta spl dynamicsin pro sarjasta juurikaan välitä =) Mutta ei kukaan ole vielä törmännyt samaan että kun cd korimallissa vetää tuon virran tuolta akulta mutta tuo sen autoon tuolta apukuskin puolelta niin, ottaa häiriötä luultavasti laturin takia tai ?, kun auto on käynnissä niin kuuluu häiriö joka muuttuu kierrosluvun mukaan. :cry:
Todennäköisesti on kiinni vahvistimesta. Itsellä inisi -90 CD tonnarissa yksi vahvistinm utta ei toinen (Samat piuhat). Ininisevä vahvistin on nykyään käytossä -96 CS tonnarissa, jossa se ei inise. Molemmissa autoissa virta ja RCA kaapelit ovat menneet eri puolilta autoa.

PS. Itse olen vienyt virtapiuhan kuskinpuolen jalkatilassa olevasta läpiviennistä, koska sitä kautta pääsee yhyemmällä kaapelilla.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
olli9000CDturbo
"Aero"

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

Popit on nyt asennettu, ja hyvin pauhaa :lol: Mulla menee virta ja RCA kaapeli vierekkäin takaluukulle(muuten ei ois piuha riitänyt :roll: ) vahvistimena on Blaupunkt:in 4x50, subbana JBL:n GT2 12", etu- ja takakaiuttimet Lanzar:in Heritage. Mulla ei kuulu ininää mootorin ollessa käynnissä ja luulisin syyn olevan Caliber:in häiriösuojattu RCA-kaapeli. ..Joku kyseli maadotuksesta. Mulla tulee takapenkin alakiinnitysrautojen pultteihin.
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Milli
"Saabisti"

Mullaki on nuo caliberin piuhat ja inisee ja surisee välillä niin et poltan kohta koko auton.. :evil: Pitää koittaa vaihtaa sitä maadoituspaikkaa..
9000LPT
"Hölösuu"

Toivottavasti auttaa

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Milli kirjoitti:Mullaki on nuo caliberin piuhat ja inisee ja surisee välillä niin et poltan kohta koko auton.. :evil: Pitää koittaa vaihtaa sitä maadoituspaikkaa..
Itselläni ei auttanut mikään konsti. Ainoastaa toisella vahvistimella hävisi ininät. Kokeilin kaapeleita ulkokautta, maadoitukset suoraan akulta, suojatuimmilla piuhoilla jne... Vaikka vahvistimen otti irti autosta ja virta ja signaali piuhat tulivat ulkokautta, niin ei auttanut. Konkkaa en kokeillut, joten en tiedä sen vaikutuksesta.

Ilmeisesti jotkin vahvistin merkit ovat herkempiä, kuin toiset. Itselläni on (tällä hetkellä velipojalla) tehoton JVC:n vahvistin, mutta sen voi kytkeä melkein minkälaisilla piuhoilla tahansa, niin ei inise siltikään. 8O
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
zmo_
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja zmo_ »

Onko tuo "ininä" just sitä mikä kuuluu vain silloin kun auto on käynnissä ? Muistelisin että joku autohifi yritys myy ainakin kyseiseen vaivaan häiriönpoistinta. Koitan katsella jos vaikka löytäisin sen vielä niin pasteen osotetta sit. Itse muuten laitoin maajohdon takakonttiin verhoilun taakse kun sattui olemaan sopiva reikä siinä tukiraudassa.
Milli
"Saabisti"

Jep vain silloin kun auto on käynnissä ja mulla on häiriön poistajaa kokeiltu.Ei mitää vaikutusta. :x
karg
"Hölösuu"
Viesti:

Re: hanskat hukassa

Viesti Kirjoittaja karg »

a9000 kirjoitti:Mitenkähän uudemmissa, kun hanskalokeron tilalla on pelkääjän turvatyyny. Mulla olis edessä sama työstö.. :roll:
CS:ssä on mm. jarrupolkimen yläpuolella semmonen n. 10cm halkaisijaltaan oleva läpivienti, josta saa mukavasti virtapiuhan suoraan konetilaan. Se tulee johonkin ABS-boksin tietämille, eli vähän joutuu kaivamaan, mutta purkamista ei tarvita sen enempää, kuin se polkimien päälläolevan sisustuslevyn irrotus.
2,3T sport
"Viggen"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Milli kirjoitti:Mullaki on nuo caliberin piuhat ja inisee ja surisee välillä niin et poltan kohta koko auton.. :evil: Pitää koittaa vaihtaa sitä maadoituspaikkaa..
Perusideahan vahvarien maadoituksessa on se että maadoitusjohdot ovat vähintään samanvahvuiset kuin laitteiden virtajohdotkin. Jos vahvareita on useita niin maadoituspisteen tulisi olla sama "ruuvi" jokaiselle laitteelle. Lisäksi: mitä lyhyempi maadoitusjohto sitä parempi.
Maadoitusjohto tulee kiinnittää tukevasti autonkoriin. Tarvittaessa maadoituspisteen kohdalta raavittava maali pois ja johtojen kiinnityksen jälkeen suojataan koko maadoituspiste johtoliittimineen maalilla, jotta ruoste ei pääse hyökkäämään.

Jos noi ei tepsi niin RCA-piuhat ovat ala-arvoiset tai ne kulkevat kuitenkin virtajohtojen suuntaisesti (myös auton oman tekniikan virtajohdot aiheuttavat häiriöitä huonosti suojattuihin RCA-piuhoihin)

Sit on vielä mahdollista että itse päätevahvistin on viallinen (epätodennäköisin vaihtoehto)
kime86
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja kime86 »

2,3T sport kirjoitti:Mulla menee 25mm2 naru konkalle takaluukkuun ja apukuskinpuolelta löysin läpivientipaikan joka ei vaatinut porailua tai hanskalokeron yms. irroittamista. Voin ottaa kuvan ja laittaa sähköpostiin jos asia kiinnostaa.
(CS-korimallista on kyse)
Voisitko lähettää minulle sen kuvan? Osoite on miettinenkimi@hotmail.com
kime86
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja kime86 »

2.3T Sport voisitko lähettää minulle sen kuvan? On nimittäin itselläkin vahvistimen virtajohdo asennuksessa. Auto on 9000CD -90.
hma
"Aero"

Viesti Kirjoittaja hma »

t-lahdenmaki kirjoitti:Samaten jos irrotat kojelaudan kansilevyn (ja ehkä myös hanskalokeron), Löytyy hanskalokeron takaa aivan rintapellin oikeasta reunasta läpivientikumi, johon saa helposti tehtyä riittävän ison reiän järeämmänkin vahvarin virtakaapelille. Konehuoneen puolelta saat kyseisen kumin näkyviin, kun ruuvaat irti muovisen peitelevyn (ilmastoidussa autossa ko.levyn alla on ns.ex-venttiili.) aivan konehuoneen vasemmasta reunasta, kun edestäpäin katsotaan. Levy on kiinnitetty muistaakseni 4 tai 5 torx-ruuvilla. 8)
Tarkoitatko tätä?

Kuva

Itselläni siellä siis näkyy vain tuo kumi akvaarionkin puolelta. Tulee hanskalokeron taakse oikeaan yläkulmaan sisältäpäin katsoessa.
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Vastaa Viestiin