Akku tyhjänä, syitä etsitään

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13458
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Akku tyhjänä, syitä etsitään

Viesti Kirjoittaja AZP »

Eikös se olisi helpointa laittaa sisätilapistorasiaan haaroitin, kytkeä se Ctec siihen ja asentaa itse laite sisätiloihin, esim. hanttarin jalkatilaan. Sitten kytkee Ctecin 12 V löatausjohdoista miinuskaapelin auton runkoon ja pluspiuhan vetää joko konehuoneeseen akulle, tai kytkee sen johonkin jatkuvan sähkön pluspiuhaan kojelaudan sisällä.

Näin täyttyy määräykset ja laturikin kestänee paremmin auton sisätiloissa kuin konetilassa, oli se sitten vaikka IP99 :D
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4811
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Akku tyhjänä, syitä etsitään

Viesti Kirjoittaja petrisa »

:idea: On :D

Alkuperäinen ongelma lienee ollut tuossa ylimääräisessä virrankulutuksessa, joka aiheutui BT-OBD-palikasta.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Subbullet
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: To Syys 06, 2012 19:49

Re: Akku tyhjänä, syitä etsitään

Viesti Kirjoittaja Subbullet »

AZP kirjoitti:Eikös se olisi helpointa laittaa sisätilapistorasiaan haaroitin, kytkeä se Ctec siihen ja asentaa itse laite sisätiloihin, esim. hanttarin jalkatilaan. Sitten kytkee Ctecin 12 V löatausjohdoista miinuskaapelin auton runkoon ja pluspiuhan vetää joko konehuoneeseen akulle, tai kytkee sen johonkin jatkuvan sähkön pluspiuhaan kojelaudan sisällä.

Näin täyttyy määräykset ja laturikin kestänee paremmin auton sisätiloissa kuin konetilassa, oli se sitten vaikka IP99 :D
CTEKissä tulee tosiaan tällaista asennusta varten vielä johdosarja (mikä osottaitui liian lyhyeksi mutta kuitenkin) :)
Vastaa Viestiin