Tontusta valot pois 0-asennossa?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
t-lahdenmaki
"Viggen"
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja t-lahdenmaki »

Mun autossa kun kääntää ton valokatkasimen 0-asentoon eli sinne vasemmalle, niin autosta sammuu JOKA IKINEN ulkopuolelle näkyvä valo.
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
Barney74
"Turbo"
Viestit: 259
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Barney74 »

Asian vierestä sivuten!! :lol: tuli tossa yks ilta mieleen ku mökillä yritin pimeässä kompuroida ovellepäin, että joskus on jossain Saabin mallissa ollut ns. saattovalo....muistanko oikein ja saako tota ominaisuutta tonttuun?
Eikös se ollu niin, että ajovalot paloi jotain 30 sek. ja sit sammuu automaattisesti?
8)
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

saattovalothan löytyy aika monesta uudesta autosta, ja tuskin on vaikea toteuttaa jälkeenpäinkään. esim laittaa kiertämään sisävalon viiveen kanssa?
BMW 525iA Touring Executive
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Pakko tulla keskusteluun mukaan. :D Ennen olen pakkasella startatessa laittanut valot keskiasentoon siis parkit palaa ja 16 asteen pakkasella jännite auton mukaan tippunut ~7.8volttiin. Eilen aamulla taas pakkasta se 16 ja käänsin valokatkaisimen vasemmalle eli ei mikään valo palanut ja startatessa jännite laski 8.8 volttiin, joten vaikutusta tuntui olevan! :D Ja tuontitonnari kyseessä.
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
SAABMikko
"Turbo"
Viestit: 229
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2004 12:43
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SAABMikko »

Aika OT:n puolelle tämä keskustelu... -> jatkanpa samaan malliin: Ainakin meidän CS:ssä selvä ero ajovaloissa, riippuen onko kytkin vasemmalla vai oikealla. 0-asennossa palavat alennetulla jännitteellä... ilmeisesti tarkoittaa mainittua huomiovalotoimintoa??

Ja vielä ajovalojen käytöstä päivällä:
päivällä niistä on vastaantulijoille enemmän haittaa kuin hyötyä

Enpä kyllä keksi mitä haittaa ajovaloista voisi päiväsaikaan olla :roll: mutta hyöty on kiistaton. Muutaman kerran on meinannut risteyksessä jäädä pimeä auto huomaamatta, varsinkin jos on sopivasti pienikin katve sattunut kohdalle!
Kulkuri
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Marras 11, 2003 22:54

Viesti Kirjoittaja Kulkuri »

9-5T kirjoitti:
Barney74 kirjoitti:Asian vierestä sivuten!! :lol: tuli tossa yks ilta mieleen ku mökillä yritin pimeässä kompuroida ovellepäin, että joskus on jossain Saabin mallissa ollut ns. saattovalo....muistanko oikein ja saako tota ominaisuutta tonttuun?
Eikös se ollu niin, että ajovalot paloi jotain 30 sek. ja sit sammuu automaattisesti?
8)
Tonnariin ei saa kuin rakentamalla, 9-5:ssa vakio ja säädettävissä oleva aika on 20-55s(ehkä vain 50)
Ei pidä paikkaansa: meillä on 9000 Turbo -89 ja siinä on saattovalo, viiveaika n.30 sek
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9412
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

SAABMikko kirjoitti:Aika OT:n puolelle tämä keskustelu... -> jatkanpa samaan malliin: Ainakin meidän CS:ssä selvä ero ajovaloissa, riippuen onko kytkin vasemmalla vai oikealla. 0-asennossa palavat alennetulla jännitteellä... ilmeisesti tarkoittaa mainittua huomiovalotoimintoa??
Joo noin on mullakin vm 1994, eli se alennettu jännite, luulin joksikin parkkivaloiksi. Turha on tapella valoasiasta, halusin vain säästää akkua parkissa ja startatessa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

ng900aero kirjoitti:
SAABMikko kirjoitti:Aika OT:n puolelle tämä keskustelu... -> jatkanpa samaan malliin: Ainakin meidän CS:ssä selvä ero ajovaloissa, riippuen onko kytkin vasemmalla vai oikealla. 0-asennossa palavat alennetulla jännitteellä... ilmeisesti tarkoittaa mainittua huomiovalotoimintoa??
Joo noin on mullakin vm 1994, eli se alennettu jännite, luulin joksikin parkkivaloiksi. Turha on tapella valoasiasta, halusin vain säästää akkua parkissa ja startatessa.
Jep, sama täällä. Jänniteenallennin näkyy olevan tuossa munkin kotterossa.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7773
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Minulla on sellainen kutina että noissa jenkki vientimalleissa se on
vakiona...!
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

SAABMikko kirjoitti: Ja vielä ajovalojen käytöstä päivällä:
päivällä niistä on vastaantulijoille enemmän haittaa kuin hyötyä

Enpä kyllä keksi mitä haittaa ajovaloista voisi päiväsaikaan olla :roll: mutta hyöty on kiistaton. Muutaman kerran on meinannut risteyksessä jäädä pimeä auto huomaamatta, varsinkin jos on sopivasti pienikin katve sattunut kohdalle!
niin no mielummin ite ainaki käännän valot pois ollessani parkissa tuossa keskustassa, ja silleen... (tietenkin sammutan auton ennenkuin se sallittu raja ylittyy... NOT) ja on se nyt kivempi olla virkavaltaa piilossa valot kokonaan pois, kuin parkit päällä aina muistuttamassa, että kauankohan toikin on jo käynyt tyhjäkäyntiä. :oops:
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Onkos näissä tonnareissa sitä ICE-keskuselektroniikka boksia?

NG:ssä saattovalo toimii näin:
Auto sammuksissa ja kuskin on auki, väläytä kaukovalovilkkua ja sulje ovi 30 sekunnin sisään. Nyt pitäisi lähivaloreleen olla maadoitettuna 30 sekunnin ajan.(eli valot palaa)

Mene vähän OT, mutta kokeilkaapas.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

ja ite kun lisä pitkiä asentelin niin siinä tuli useesti tollasia tilanteita et ois pitäny jäädä palamaan
BMW 525iA Touring Executive
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7773
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Ja sitten eikun virittelemään....

http://www.halytin.com/index.php?module ... on=162:162
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

9000CD23T kirjoitti:Ja sitten eikun virittelemään....

http://www.halytin.com/index.php?module ... on=162:162
mul ois viperin hälyttimes valmiina toi toiminto mutta ku laiskana en jaksanu kytkee sitä :D
BMW 525iA Touring Executive
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

eipä vielä oo tullu tilannetta jossa mokomaa varustetta tarttis :roll:

kotona nokka edellä talliin, työpaikalla/koulussa ollessa aina niin valosaa että ei tartte.

ehkäpä kytken tuon ens kesänä samalla kun laitan kaukokäynnistyksen kiinni, jäi sekin hyllylle syksyllä ku laiskana en jaksanu asennella :oops:
BMW 525iA Touring Executive
Vastaa Viestiin