eber ei tomi kylmänä
Re: eber ei tomi kylmänä
No hyvä. Kannattaa varata pieni lemmari polttoaineletkun takaisin kiinnitystä varten. Siellä eberin alakulmassa on myös liitos putkessa, mutta viisaammat on ohjeistaneet ettei sitä kannata avata. On muovia ja hajoaa kuitenkin, helpompaa irrottaa polttoaineletku suoraan laitteen kyljestä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: eber ei tomi kylmänä
Sellanen nyt vielä ennen kuin revin kapistuksen irti, että voiko viallinen hehku aiheuttaa tuollaista?
Luulisi jos rikki, niin ei sytytä lainkaan.?
Luulisi jos rikki, niin ei sytytä lainkaan.?
Re: eber ei tomi kylmänä
Tuskin vika hehkussa on, hehkun sukka sen sijaan voi aiheuttaa huonoa syttymistä ja savutusta. Oliko tosta jo luettu vikakoodit?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: eber ei tomi kylmänä
Tutkiskelin huoltokirjaa ja muita kuitteja kun historia on tallessa ja sihti on uusittu 19.9-17, mutta hehkusta ei ole minkäännäköistä tietoa.
vesipumppu ja ohjainlaite tammikuussa.
vikakoodit tarkistettu ja ei ollut mukamas mitään.
vesipumppu ja ohjainlaite tammikuussa.
vikakoodit tarkistettu ja ei ollut mukamas mitään.
Re: eber ei tomi kylmänä
Mysteeriltä vaikuttaa. Onko auton kello asetettu oikeaan aikaan?
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Re: eber ei tomi kylmänä
Noniin,nyt käyty toisessa firmassa luetuttamassa koodit ja ohjainlaite vikaa näytti. ![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Onko korjaus mahdoollista vai uuden osto edessä?
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Onko korjaus mahdoollista vai uuden osto edessä?
Re: eber ei tomi kylmänä
Jos eberiä on korjattu tänä vuonna ja ohjauslaite uusittu jossain saappikorjaamolla, niin osilla on 3v takuu voimassa...
Eski
Eski
Re: eber ei tomi kylmänä
Joo soitin jo liikkeeseen josta ohjainlaite ostettu ja lupasivat lähettää uuden tulemaan. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: eber ei tomi kylmänä
Ilmoitan vielä, että nyt on ohjainlaite vaihdettu ja eberi toimii.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14
Re: eber ei tomi kylmänä
On nämä laatulaitteita edulliseen 538 euron hintaan, jos kestää alle vuodenmsiikila kirjoitti:Ilmoitan vielä, että nyt on ohjainlaite vaihdettu ja eberi toimii.![]()
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Sattuisiko joku muistamaan millaisen polttoaineletkun halkaisijaltaan veditte sieltä muoviputkelta Eberiin (originaali muovihärpäke siis hajonnut)? Minusta se putki on ainakin alkuosastaan leveämpi (6 mm) kuin Eberin päässä (4 mm)? Pitääkö 6 mm letku Eberin päässä?
Pahoittelut, jos kysymykset ovat itsestään selvyyksiä mutta tässä ollaan ensimmäistä kertaa Eber-hommissa
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: eber ei tomi kylmänä
Maajohdon siirto on turhaa jos ohjainlaite on korjattu, ymmärtääkseni useimmiten ohjainlaitteessa pätkii puhaltimen maajohdon juotokset jotka on tehty huonosti. Toki muitakin vikoja noissa on kuulemma ollut. Taho jolla oman ohjainlaitteeni korjautin, ei ollut törmännyt uudestaan hajonneisiin ohjainlaitteisiin useamman vuoden kokemuksella. Edellisten kokemusten perusteella korjattu lienee kestävämpi kuin uusi ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Letkun paksuuteen saa muut vastata kun en ole tuohon osuuteen koskenut.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Letkun paksuuteen saa muut vastata kun en ole tuohon osuuteen koskenut.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2