pari vannekysymystä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

pikkasen asian vierestä, nyt kun on taas tää aika ja rapa lentää niin pesin vanteet ällistyen siitä hiekka määrästä joka siihen pesupaikalle jäi. Ei ihme että ravisti viimeyönä tien päällä. Hetken jo luulin vanteiden korjauspainojen kadonneen Suomen luontoon.

Ei ravista enään
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Jos tarkasti kattelee tota aikasemmin lähettämääni linkkiä, niin sieltä käy selville ainaskin Saabin omien vanteiden et-arvot kaikkiin GM malleihin.
keskireijästä ei tietoa.

Ulkonäköpuolesta oma mielipide on, että Saabin omat vanteet sopivat saabeihin kaikista parhaiten! 8)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

peinu kirjoitti: Ulkonäköpuolesta oma mielipide on, että Saabin omat vanteet sopivat saabeihin kaikista parhaiten! 8)
Kaikista universumin vanteista? 8O
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Täytyy myöntää, että en oo ihan kaikkia nähnyt, mutta niistä mitä olen nähnyt niin joo! :P

Saabin vanteiden muotoilussa on sitä samaa saabismia kun autoissakin.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

tämä on nyt OT: mutta kun puhutaan hirveesti renkaista ja vanteista ja vetelystä ja alustan palikoista yms. niin en malta olla sanomatta, että kannattaa satsata varsinkin madallussatsien / iskareiden vaihdon jälkeen ja muutenkin pyörien aurauskulmien tarkastukseen. Ainakin mulla oli auraukset aivan perseellään. Ajettavuus muuttui aivan sikana, vetely urissa loppui kuin seinään! Tarkastus ja säätö ei maksa paljoa ( alle 50€ ) ja säästää varmasti hintansa renkaiden kulumisen vähenemisenä ja ajomukavuuden lisääjänä.
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Re: pari vannekysymystä

Viesti Kirjoittaja qaw »

rr kirjoitti:Ulkonäöllä ei merkitystä :?: miksi sitten olet vaihtamassa 16" ja 205 ? 8O

205 renkailla löllö alusta aiheuttaa heti ongelmia urien ja vetelyn muodossa. Joudut vaihtamaan sekä jouset että iskarit, ja hetken päästä haikailet jäykempien puslien perään.
Alustaksi on tulossa todennäköisesti Konin jouset & iskarit. Jossei raha piisaa niin sitten Eibachin jouset. Tuon rengaskoon olen todennut parantavan ajettavuutta roimasti mukavuuden silti liikaa kärsimättä. Tämä tosin OG900 alla (juu oli madallettu).
185/65 tai 195/60 R 15" renkailla pidät parhaiten ajo-ominaisuudet tasapainossa, jos kerran ulkonäöllä ei ole merkitystä.
Joillekin mukavuus ja ajo-ominaisuudet on sama asia. Minulle ei.

Joka tapauksessa en kysynyt mielipiteitä vaan kysyin faktaa mitä mahtuu ja mitä ei.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Eski kirjoitti:Kelpaiskos tällaiset:

Vanteet 16" 5-spoke
Vanteilla on Michelin Primacy 205/50R16W -renkaat, joissa pintaa jäljellä arviolta noin 4 milliä. Vanteet on virheettömässä kunnossa.
Kuva 9-3:sta em. kiekoilla: http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/
Isompi kuva renkaasta: http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/photo ... 5spoke.jpg
Renkaat löytyy Jyväskylän suunnalta.
Jep olen huomannut jo aiemmin tuon ilmoituksen. Renkaat on hyvät (tiedän kokemuksesta) mutta vanteet ei ole ihan mun makuun parhaimmat. Hinta kylläkin kohdallaan että pidetään mielessä jos ne tallessa on vielä keväämmällä..
peinu kirjoitti:Voisi noista vanteen mitoista antaa vielä vinkkiä:

http://expressions.saab.com/express/cat ... sp?cat=142

tosta saabin orkkiksia. Jos on muuten ruottissa käyntiä niin siellä pojat myy melkein ilmasiks orkkiskamoja pois.
Kiitoksia vinkistä, tuoltahan noita mittoja tosiaan löytyy ja niillä pääsee alkuun. Mutta kuitenkin todennäköisyys löytää käytettynä juuri noihin mittoihin sopivat tarvikevanteet on aika olematon, siksi kyselinkin että mitä sinne sopii... Omaan silmään muuten passaisi parhaiten tuo "10 spoke", sellaiset on 15" kokoisena talvirenkaillakin.


Ja vielä näin yleisesti: U-S-K-O-M-A-T-O-N-T-A mitä vääntämistä ja avautumista aivan yksinkertainen kysymys saa aikaan. Jättäkää nyt se hiekkalaatikko kasvuikäisille.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

qaw kirjoitti:Ja vielä näin yleisesti: U-S-K-O-M-A-T-O-N-T-A mitä vääntämistä ja avautumista aivan yksinkertainen kysymys saa aikaan. Jättäkää nyt se hiekkalaatikko kasvuikäisille.
Niin, no tämähän on tavallaan tällainen 'hiekkalaatikko' koko foorumi - ainakin vaimon mielestä :roll:
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

qaw kirjoitti:Ja vielä näin yleisesti: U-S-K-O-M-A-T-O-N-T-A mitä vääntämistä ja avautumista aivan yksinkertainen kysymys saa aikaan. Jättäkää nyt se hiekkalaatikko kasvuikäisille.
Noooh ei pidä ottaa liian vakavasti.. listalta varmaan sitten saa asiallisempia vastauksia.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

:D :D voi teijän kanssanne. Avautuminen on sydämelle ystävällistä puuhaa.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

NG900T kirjoitti:Noooh ei pidä ottaa liian vakavasti.. listalta varmaan sitten saa asiallisempia vastauksia.
Jep pyydän anteeksi kun kuvittelin saavani täältä vastauksia kysymyksiin ;)
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Eiköhän kaikki vastaa kykyjensä mukaan ja kuitenkin topicci on pysynyt suurinpiirtein asiassa. Olisi aika tylsä foorumi, jos se toimi tällain:

"Mikä on suurin tämän hetken Saab?"

"9-5"

Ja topic lukitaan?

Mutta, minäkin palaan sinne hiekkalaatikolle sudittelemaan saballa.
STCF #3
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

qaw kirjoitti:Jep pyydän anteeksi kun kuvittelin saavani täältä vastauksia kysymyksiin ;)
Vaan kun ei niin sitten ei :D
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Niin, keskireikää ei kukaan kertonut, eikä hintaa vanhalle rengasvannesatsille.

Eikös kaikki muut tiedot tulleet ja vielä lisääkin?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

saab900rs kirjoitti:EN muista oliko joku jolla oli 18" ng900:ssa...pade?
Mikä et?
Miten ne mahtu pyörii ja mikä oli vanteen leveys..8"??
Joo mul on 7,5*18" vanne 225/40-18 renkailla ja et on muistaakseni 42 ja takana ainakin vanteet on aika "syvällä" eli ET vois olla matalampikin..Auto on madallettu H&R jousilla eikä koskaan oo ollu mitään ongelmii etteikö mahtuis pyörimään...
Coupéisiin jotkut ruottis on laittanu 235/35-19 ET 35 ja sanonu et aika hyvin pelittää, pikkasen saattaa raapustaa kaariin isommissa töyssyissä :D
Vastaa Viestiin