Takajouset + iskarit vaihtoon, vinkit esiin kiitos (99 '82)
-
Jusau
-
Jusau
Bauttiarallaa 30minsan hommahan tuo takajousien vaihto on, kun vain tajuaa irrottaa sen alatukivarren nimenomaan etupäästä, eli korista se alumiininen palikka irti.lefa42 kirjoitti:Homma hoitui seuraavasti :
Järeä hallitunkki takakylkeen, rengas löysälle, auto ylös, rengas pois, mutteria auki, tavarat alas ja pois, uudet tilalle, pikkutunkilla auttaen tavarat ylös, kiristelyä, koko hoito alas ja siirtyminen seuraavalle puolelle.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Kyllä, niin helppo homma, että taidan tehdä toistekin, haluaa semmoisen 80-luvun tuuning-korkean takapään, jotta saa vielä enemmän kuormata rojua kyytiin
Eli siis vielä pidempien jousien hankinta, ja nuo jouset 75:een
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Huh. Venäläisillä taitaa olla se meikäläisten 80-luvun villitys menossa, kun Samaroissa on perät hirveän korkealla. Sellainen korin asentohan vie etupyörien pyöräkulmat täysin perseelleen, eikä ajettavuus voi olla enää hyvä, tai edes tyydyttävä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Miten se vaikuttaa etupyörien kulmiin?Mertmi kirjoitti:Huh. Venäläisillä taitaa olla se meikäläisten 80-luvun villitys menossa, kun Samaroissa on perät hirveän korkealla. Sellainen korin asentohan vie etupyörien pyöräkulmat täysin perseelleen, eikä ajettavuus voi olla enää hyvä, tai edes tyydyttävä.
Esim. Caster menee negatiiviseksi, eli kallistus ei olekaan taaksepäin, vaan eteenpäin! Tästähän seuraa, että ohjaus ei keskitä välttämättä itse, vaan auto pyrkii kääntymään kokoajan johonkin suuntaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Lokarin reunastahan ei kannata mitata auton korkeutta. Kylkipokkaus tai joku tommonen "vaakaviiva" autossa olisi se sopivampi vertailukohta. Tai vaikkapa tunkinkorvakkeet tms.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01