On täysin normaalia, että kylmäkäynnistyksen jälkeen lambdasäätö aktivoituessaan vähentää seosta ja paljon. Eikä se silloin enää rikkaalla käy kun lambdasäätö korjaa seosta.
Kyllä toi kuvattu ongelma ja tarve kaasun painalluksesta startissa kielii ennemminkin siitä, että ilmaa ei tule tarpeeksi. Läppäkotelon ongelma mahdollisesti ellei ilmansuodatin ole tukossa tai orava tehnyt sinne pesää tms. Onko joku säätänyt kaasuvaijeria kotelon päästä?
Kampiakselin asentotunnistin
Re: Kampiakselin asentotunnistin
#4752, Tech2
9-5 Aero -04 19T#7,Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01,9-3SS 1.8t Vector -03,9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95,NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7,Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01,9-3SS 1.8t Vector -03,9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95,NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Kampiakselin asentotunnistin
Kaasuvaijeria ei ole säädetty ja kaasun pitäminen pohjassa ei aloita ruiskujen ohjaamista joten mistä se polttoaine palotilaan olisi tullut että silti lähtee käyntiin. Lämpimänä kun sammuttaa auton ja painaa kaasun pohjaan niin ei lähde käyntiin vaikka pyörittää mutta löysää kaasua niin lähtee. Silloin kun auto käynnistyy pidentyneen startin jäkeen tuoksuu vahvasti polttoaine riippumatta onko etanolia vai bensaa tankissa. Saabin ohjeissa on että jos liian rikkaasta seoksesta tulpat kastuneet niin kaasu pohjassa hetken pyörittää ja sitten normaalisti jalka kaasulta niin käynnistyy. On muuten kokemusta kun oli adaptaatio pojan saabissa mennyt pieleen tankatessa välillä bensaa ja hetken seisomisen jälkeen cain aina kasteli tulpat kun starttasi niin kun pljin pohjassa hetken pyöritti ja hiljolleen löysäsi niin käynnistyi ja ajoon lähtiessä adaptoitui uusiksi ja ongelma oli poissa.