Hyvä että aukesi, meinasin jo ehdottaa, että väännät toiseen suuntaan. Joskus on sattunut, että oikein miehissä ihmetellään vasenkätistä ruuvia...Jaska 99 kirjoitti:Eilen kävin taas tallilla ja naputtelin leveällä taltalla kantaan ja kuinkas ollakkaan, pikkuhiljaa se heräsi ja aukesi..
Uuden kävin ostamassa päivällä ja se olikin isompi kantainen kuin vanha 13mm. Hintaa oli 3.50€.
Mutteri pyöreeksi... Mikä avuksi??
Saab 9000 CS2.3 -92 automaatti
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000414.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000411.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000414.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000411.jpg
varsinkin niukalla työkaluvalikoimalla voi käyttökelpoinen konsti olla juuri se että yrittää ensin hiukan kiristää että saa liikettä aikaiseksi. tämä toimii jos esim aukeamissuuntaan ei saa enää voimaa siirrettyä pulttiin/mutteriin (esim kanta pyöristynyt, tai ristipään ruuvin risti pyöristynyt). tämä toimi mulla viimeksi pyöränmuttereihin. meinasivat mennä aivan pyöreiksi, onneksi tajusin kokeilla kiristämistä ja sitten naksahti liikkeelle jonka jälkeen suostui aukeamaan. öljypropun kanssa ei varman kiva juttu jos tällä konstilla saisi aikaan just sen öljypohjan halkeamisen.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Toi on hyvä konsti, mutta jos se ei auta niin olen käyttänyt "kriisitilanteissa seuraavaa konstia:pevi kirjoitti:Hyvä keino on tosiaan hakata siihen taltalla ja vasaralle tangentiaalisesti.
Usein lähtee tiukkaankin jämähtänyt ruuvi.
1. Vastakierretappi.
2. Jos ei ole vastakierretappia, niin poralla sopiva reikä, hakataan reikään torx-hylsy ja väännetään mokoma auki.
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8097
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Mikäs tilanne se sitten on, kunjarmop kirjoitti:...niin olen käyttänyt "kriisitilanteissa seuraavaa konstia:
1. Vastakierretappi.
2. Jos ei ole vastakierretappia, niin poralla sopiva reikä, hakataan reikään torx-hylsy ja väännetään mokoma auki.
1. Vastakierretappikin katkeaa pultin kantaan sisään?
2. Porattuun reikään hakattu T30 hylsyn terä katkeaa reikään?

Numero 1. tapahtui tonnarin turbon pinnapultille --> erittäin kovaa vastakierretappia ei voi porata --> turbo pajalle, 92€ tiskiin, jolla sai palasina irti hakatun pultin ja uudelleen kierteytetyn reiän.
Numero 2. tapahtui satkujen termostaattikoteloiden kanssa painiessa, piti irroittaa koko termostaatti"asetelma" kannesta ja rälläköidä pultin kanta...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Joo tuttu tilanne.V.J.S kirjoitti:Mikäs tilanne se sitten on, kunjarmop kirjoitti:...niin olen käyttänyt "kriisitilanteissa seuraavaa konstia:
1. Vastakierretappi.
2. Jos ei ole vastakierretappia, niin poralla sopiva reikä, hakataan reikään torx-hylsy ja väännetään mokoma auki.
1. Vastakierretappikin katkeaa pultin kantaan sisään?
2. Porattuun reikään hakattu T30 hylsyn terä katkeaa reikään?
![]()
Numero 1. tapahtui tonnarin turbon pinnapultille --> erittäin kovaa vastakierretappia ei voi porata --> turbo pajalle, 92€ tiskiin, jolla sai palasina irti hakatun pultin ja uudelleen kierteytetyn reiän.
Numero 2. tapahtui satkujen termostaattikoteloiden kanssa painiessa, piti irroittaa koko termostaatti"asetelma" kannesta ja rälläköidä pultin kanta...
Joskus muuten pelkkä poraaminen lämmittää pulttia sen verran, että irtoaa helpommin. (jos irtoaa)
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.