Satku käy kolmella kylmänä
tarvitko toimivia,käytettyja testi suuttimia puhtaasti käynistyvästä ii:varista!!Bazz kirjoitti:Kovasti on ollut suunnitteilla kokeilla tuohon omaan koslaan uusia suuttimia, jos tuo kolmipytty-vaiva sillä tokenisi.
Alkaa vaan pikkuhiljaa innostus hyytymään tuohon parinsadan rahan arvoiseen kakkakasaan, kun kovasti silmissä jo siintelee CSE tonnari...

Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Re: Satku käy kolmella kylmänä
mielestäni tuo tukkeutuminen ei ole mitenkään kovin todennäköistä, ja jos näin sattuisi käymäänkin niin ei muuta kuin letkuja irti ja painepesuria peräängls kirjoitti: epäilisin haljennutta kantta. entinen 99 teki joskus tuota.
luca: en suosittele tuota kanelikorjausta, voi mennä jäähdytysjärjestelmä tukkoon..

Jos vaihtoehtona olisi joko teettää vanhempaan autoon kannentiivisteen vaihto tai kokonaan uusi kansi niin voisin itse ainakin aivan hyvin mielin kokeilla kaikkia konsteja joista olisi vähääkään apua. Ja mahdollisiin lämpöhuoliin saa helpotusta nappaamalla koko termostaatin pois ja kytkemällä flektin pyörimään aina kun sytytysvirta on kytketty

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
niinno kaikkea voip kokeilla
kun toisen kerran miettii niin ei hassumpi idea.. kansiremppa maksaa kuitenkin kohtalaisen paljon
..
kannentiivisteen vaihto taas ei paha homma ole mutta jos vie korjaamolle niin osaavat repiä hintaa ja se taas ottaa pannuun..

kun toisen kerran miettii niin ei hassumpi idea.. kansiremppa maksaa kuitenkin kohtalaisen paljon

kannentiivisteen vaihto taas ei paha homma ole mutta jos vie korjaamolle niin osaavat repiä hintaa ja se taas ottaa pannuun..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Itselläni oli aivan samaa, kylmänä 3:ella, oireilua.
Kokeile avata paisunta säiliön korkkia 1 kierros. Tällöin ei jäähdytys järjestelmään tule painetta, ja kun sammutat koneen niin paineen puuttuessa vesi ei mene sylinteriin. Huomaat heti eron.
Itselläni teki juuri tuota oireilua. ENNENKUN.... motarilla tapahtu Minardit.
Sen kansipahvin vaihtaa helposti + kaikki yläpään tiivarit... mut sit viel ku tarttee uuden kannen....
Kyllä syö miestä.
Kokeile avata paisunta säiliön korkkia 1 kierros. Tällöin ei jäähdytys järjestelmään tule painetta, ja kun sammutat koneen niin paineen puuttuessa vesi ei mene sylinteriin. Huomaat heti eron.
Itselläni teki juuri tuota oireilua. ENNENKUN.... motarilla tapahtu Minardit.
Sen kansipahvin vaihtaa helposti + kaikki yläpään tiivarit... mut sit viel ku tarttee uuden kannen....
Kyllä syö miestä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Siitä ainakin näkee että, onko kannessa vikaa että avaa paisuntasäiliön korkin ja koneen käydessä painaa kaasua. Jos säiliöstä tulee kuplia niin kansi/tiiviste vaihtokunnossa.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Rehellisesti sanoen, jos mulla olisi muutaman satasen saba alla ja jonka käyttöikä rajoittuisi nykyisen leiman loppumiseen niin kaataisin sinne paisuntasäiliöön vaikka kilon kanelia ynnä muuta mahdollista jotta edes hetken pelaisi, jos tuo mun 99le osoittautuu kansivaivaiseksi niin teen sille kanssa saman homman, on pieni epäily aiheesta koska siinä on nyt uusi, 0km ajettu syyläri joka oli vaihdettu vuonna 1998, kun siihen vaihdettiin uusi jo vuonna 1995, eli jotain hämminkiä on varmaan ollut edellisellä omistajalla joka ei ollut mikään autoteknikko ja ajeli hesan keskustassa. Melko varmaan ollut jokin lämpöongelma jota yritettiin sitten hoitaa kuntoon uudella syylärillä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98