virtalukon sijoituksesta

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Montoya
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 13:34
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Montoya »

Vaistomaisesti tulee muillakin autoilla ajettaessa laitettua pakki päälle sammuttaessa.

Itse ajattelisin niin, että helpompi on laittaa pakilta ykköselle liikkeelle lähdettäessä, kuin toisinpäin. Ja yleensä täytyy olosuhteiden pakosta sieltä parkkiruudusta nimenomaan peruuttaa pois :wink:
9-5 2,3t -03
#2514
toni1976
"Hirsch"
Viestit: 811
Liittynyt: Pe Marras 28, 2003 12:07
Paikkakunta: Tornio

Re: virtalukon sijoituksesta

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

9-5T kirjoitti: Tonnarin ratissa on helppo olla pakkilukon kannattaja.
Kyllä kyllä... Aiemmin on ollut 99 ja 900 eikä pakkilukon käyttö ole koskaan tuottanut ongelmia. Näiden kahden saabelin jälkeen olikin hommaa totutella siihen, ettei autoa tarvi laittaa pakille pysäköidessä. Ja avaimia sitä yritti aina penkkien väliin työntää... :D
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Mikke
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2005 12:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mikke »

9-5T kirjoitti:
peinu kirjoitti: Tonnarin pakkilukoista en voi kommentoida kun se Eazy-A :)
Automaatti ei poista p-lukkoa Saabista.
P-lukkoa ehkä ei poista, mutta pakkilukon kyllä :)
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Pakkilukolla saa kaskosta 5% vai 10% pois, koska se on mekaaninen ajonestolaite.

Mitäs järkeä muuten tälläisessä on?

Kuva

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
scania-vabis
"Turbo"
Viestit: 239
Liittynyt: La Touko 08, 2004 17:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja scania-vabis »

Pakkilukko on hankala korjata tai kallis korjauttaa...ja sehän rikotaan aina luvattomassa käyttöönotossa.
Katsastuksessahan sen olisi oltava ehjä - onneksi eivät kaikki tätä muista. 8)
Famous last words...famus sista ord
eX: 900 -86, 900i -87, 90 -84, 900 -89, 900 16v 2.1 -92
Nyt: 9-3, -99
Jäsennumero 4687
JL
"Aero"
Viestit: 474
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 16:31
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JL »

Aina menee pakki automaattisesti päälle, autossa kun autossa!! Aina kun pysähtyy esim. jollain kaverin O*elilla niin aina menee pakki päälle :lol:

Totta tuo käsijarrun toimimattomuus... Katsastus mies juuri hylkäsi eilen saabin käsijarrusta... :cry: :x
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Minä ainakin tykkään tuosta pakkilukosta, pakkikin aina valmiiksi päällä, kun starttaa ja peruuttaa pois ruudusta, sekä kotona että töissä.

Eikä tarvi mäkiparkeissa aina varmistella onko vaihde päällä, kun se on aina "automaattisesti" kun poistuu autosta ja lyö ovet lukkoon :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Mulla oli tossa ysisatasessa kaksi sellasta avainta, jotka saa pois, vaikka ei ole pakki päällä. Oli kätevä, kun sai avaimen irti, vaikka oli auto käynnissä, jos esim. talvella piti käyttää autoa ja avata peräluukku samalla. Oli sitten katsastusta varten tommonen "oikea" avain, jonka sai ulos vain pakki päällä.
Tuli se pakki kuitenkin aina laitettua päälle, kun käsijarru tuppasi jumittamaan, varsinkin talvella.
Hyvät puolet 900:n virtalukossa ovat omaperäisyys ja se, ettei avaimenperiä roiku polvissa. Huonona puolena lukko vie tilan, johon ysitonnissa laitan esim. lompakon usein.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Nyyrikki
"Ruisku"
Viestit: 149
Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 12:15

Viesti Kirjoittaja Nyyrikki »

Itsehän ajelin yli kaksi vuotta ysiysillä luullen, että pakkilukko on vain ysisatasissa :lol: Pientä väljyyttä.

Mutta istuinten väli on loistava paikka. Väärän merkkisissä häiritsee kun puolen kilon avainnippu kolisee polvissa, ja aina se käsi sukeltaa penkkien väliin startatessa/sammutettaessa, merkistä riippumatta.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: virtalukon sijoituksesta

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

toni1976 kirjoitti:
mike kirjoitti:Se oli näköjään sitten uuden Croman virtalukko löytänyt oikean paikan penkkien välistä.
Hienosti ajateltu Fiatilla - nyt myös Fiatissa Saabismeja!!! Paras paikka virtalukolle mielestäni. Vähän vain harmittaa tuollainen matkiminen :(
En vain ymmärrä miks ysitonnisessa aikoinaan päätettiin sijoittaa virtalukko väärään paikkaan 8O :?:
Se missään väärässä paikassa ole... :?
Sitä paitsi minulla olleista satkuista, niin yhdessäkään ei tuo pakkilukko
toiminut, ja aina se "katsastus inssi" sai roplattua sen avaimen irti lukosta
auton ollessa käynnissä... :o
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
toni1976
"Hirsch"
Viestit: 811
Liittynyt: Pe Marras 28, 2003 12:07
Paikkakunta: Tornio

Re: virtalukon sijoituksesta

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

9000CD23T kirjoitti: Sitä paitsi minulla olleista satkuista, niin yhdessäkään ei tuo pakkilukko
toiminut, ja aina se "katsastus inssi" sai roplattua sen avaimen irti lukosta
auton ollessa käynnissä... :o
Mulla toimi kyllä pakkilukko niinkuin pitääkin, mutta katsastusmies onnistui myös minun autoista tuon avaimen irrottamaan auton ollessa käynnissä :x Onneksi tämän "ominaisuuden" korjasi uusi avain, jota käytettiin vain ja ainoastaan katsastuspäivinä :lol:
Tässä juuri isäukon 9-5:lla ajaneena täytyy sanoa, että on se keskikonsoli loistava paikka virtalukolle :!: Tuli taas niin vanhat ajat mieleen :wink:
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Vastaa Viestiin