Wis kyllä neuvoo irroittamaan turbon, ottamaan nesteet pihalle.. yms "turhaa".. mutta Wisiäkään ei kannata lukea kuin piru raamattua.
Pakosarjan irroituksessa riittää downpipen lisäksi että turbon alakiinnikkeen pultin irroittaa lohkosta ja irroittaa huohotusputken sytkäkasetin alta. Tämän jälkeen turbo heiluu sen verran että pakosarjan saa irroitettua jopa muutaman pitkän pinnapulttin paikallaan ollessa kohtuullisella väkivallalla.
Vielä vähemmällä taiteilulla (ilman väkivaltaa) pääsin toisessa autossa, jossa suosiolla suoraan irroitin tuplamuttereilla+lenkkiavaimella kaikki vanhat pinnapultit kannesta ennen pakosarjan irroitusta, jolloin pakosarjan saattoi vain nyppäistä pois kun kannen pultit oli poissa ja ahtimen 4 mutteria irti.
Mielestäni kaikki pinnapultit kannattaa irroittaa suosiolla ja vaihtaa pelkästään siksi että ne ovat aika väsyneitä 10v jälkeen kun katkeilevat jo itsestään. Itse vaihdoin molempiin koko pulttisarjan holkkeineen päivineen.
(sekä tietysti pakosarjan molemmat tiivisteet..)
Oma kokemukseni perustuu kahteen ng900 (94-95 steg 3, acc) autoon josta olen irroittanut pakosarjan... Ja vielä ei ole yhtään pinnapulttia katkennut vääntäessä lukuunottamatta yhtä haurastunutta laitimmaista, joka jäi käteen jo lenkkiavainta laittaessa paikalleen... mutta sekin kanteen jäänyt pätkä tuli ulos dremelin ja ruuvarin avustuksella kun pakosarja oli pois tieltä
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.