Tehomittauksista

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
saabisti900
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja saabisti900 »

No jaa, pitäiskö tässä itsekin sitten ruveta tankkaamaan 98 tankkiin. :? Jos siinä on noinkin paljon eroa.
Saab 900 2.0t vm.96
#1948
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

jkairt kirjoitti:Tämä oktaanihomma alkoi kiinnostamaan. Aeroon suositellaan 98:a, mutta ite olen valuttanut 95:sta tankkiin. Tarkoittaako tämä, jotta minun pitää haudata saapas takapihalle, koska peli on jo menetetty ? Vai mikä ero oktaanien välillä oikeasti käytössä pitkällä aikavälillä on ? Ja mikä se todellinen tehoero oktaaneilla on ?

Tuunaustahan se sekin on, jotta vaihdan äksympään aineeseen. Muttei ilmasta...
Saabissahan on nakutuksentunnistin eli se vähentää itse ahtoja tai ahtoja ja sytytysennakkoa vuosimallista riippuen, ei siis hätää
(paitsi että auto on vajaatehoinen ;) )

98E:llä kulutus laskee yleensä niin paljon että kun bensojen hintaero on pieni tulee sillä ajaminen saman hintaiseksi tai jopa halvemmaksi kuin 95E:llä jos auto vaan osaa hyödyntää 98E:n (Saab Turbohan osaa)
jkairt
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 17:16

Viesti Kirjoittaja jkairt »

Koska tankkaus on juuri edessä, siirryn 98:iin. Kulutus on ollut n. 10-11 l/100, kun on ajeltu työmatkaa. Katsotaan, mihin kulutus muuttuu aineenvaihdon myötä.

Onko jollakulla ehdottoman varmaa käsitystä jonkun ketjun 98:n ylivertaisuudesta tahi käymättömyydestä koneeseen ? Teboilin aineita ei pidä käyttää 2-tahtivehkeissä, sillä ne leikkaavat kiinni. Aine on suunniteltu ja mitoitettu 4-tahtivehkeisiin. Moottorisaha ja raivaussaha jämähtivät Terrasta.
JK
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Itse olen ollut sitä mieltä että autoissa 98 säästää bensaa 95:een verrattuna, omat (ja kavereiden) mittaukset ovat vahvistaneet tätä. Tilanne kuitenkin muuttui 9-3TA:n myötä, siinä nimittäin ei ole muuta havaittavaa eroa kun hinta. 98 on kalliimpaa, kulutus tasan sama.

900 Aero -84 ei tykännyt ollenkaan 95:stä, meno piristyi selkeesti kun sille tarjosin 98:a.

Moottoripyörässä (GSX750F -99) en ole myöskään huomannut mitään eroa 95:n ja 98:n välillä, mutta kyseessä onkin joku säälittävä kaasaripeli joka ei varmasti osaa säätää itsensä paremman menoveden hyödyntämiseksi. Kulutus tässä on kuitenkin n.5,5l/100km 95:llä joten tuosta on hankala pudottaa kulutusta :)
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
kapsu
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Ma Marras 17, 2003 15:58
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja kapsu »

heh, mulla on varmaan oivallisesti säädetty kawan kone kun zx-10 kuluttaa vain 4,9-5,2 litraa satasella : )))))

Saabi 9000 2.3 T viekin automaatilla sitten ruhtinaallisesti enemmän noin 10,5-11,0 l/100 km. Paitsi nyt Jyväskylässä käydessäni (650 km) selvisin 8,7 litralla/100 km, tosin keskinopeuskin oli vain 89 km/h. En ole huomannut kulutuseroja 95 ja 98 verrattuna.

kapsu
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Nappe kirjoitti: 900 Aero -84 ei tykännyt ollenkaan 95:stä, meno piristyi selkeesti kun sille tarjosin 98:a.
No täytyypä olla varovainen ettei vaankaan huoltsikalla ota väärää pistoolia.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Vastaa Viestiin