Onko koolla väliä? (koneen siis)

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

ng900aero kirjoitti:Luojan kiitos :D
Noh-noh... :lol:
Asianmukaisesti huollettuina kestävätkin yli puoli miljoonaa kilometriä.. :wink:
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9407
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tri-Lo kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Luojan kiitos :D
Noh-noh... :lol:
Asianmukaisesti huollettuina kestävätkin yli puoli miljoonaa kilometriä.. :wink:
Tai sitten eivät :wink:
Tai no ei kait noissa pitkälohkoisisssa ole muita vikoja kuin että tasapainoketjuhässäkkä on aika prototyyppiversio, ei kestä kauaa, samoin jakoketju tuntuu kuluvan loppuun about 200tkm:n kohdalla, ja sylinterikansi on turhan heikko, ilmeisesti DI-kasetti huonontaa lämmön poistumista siinä määrin että kansi tuppaa vanhemmiten halkeilemaan, tuo kansi kun kestää hienosti esim. 2.1-vaparikoneissa joissa on virranjakaja.
Muuten ihan mainio moottori :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
jakuvaari
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Su Loka 02, 2005 12:59
Paikkakunta: Helsinki

Luistellaan kuten ennenkin

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Marko A kirjoitti:Alkuperäiselle kyselijälle, jos haet CSE tai Aero, mallia mahdollisia moottori
huolia suurempana ongelmana pitäisin TCS - luistonestoa.
Siitä nyt suurimpiirtein kaikki ovat samaa mieltä, että ilman ois parempi.
Itsellä pari vuotta sitten oli Aeroa hakiessa kriteerinä sen puuttuminen.
Valitettavasti mahdollisesti osittain tästä syystä, myös kattoluukku jäi
saamatta. Ne kun tuntuivat kuuluvan "samaan pakettiin" aika usein.
Erittäin hyvää tietoa, joo mistäs sen TCS:n tunnistaa, jokin nappula kojetaulussa? (Ja varoitusvalo) Harmi jos kattoluukku jää siinä samalla pois, on ollut mukavaa kun meidän tonnarissa on ollut sekä ilmastointi, että kattoluukku, mutta mielummin toimiva auto ilmastoinnilla, kuin kattoluukku, josta pitää nauttia korjaamon pihalla...

Viimeisissä kommenteissa ilmeisesti paljastuu se 2.0t ja 2.3t:n ero, jota alunperin kyselinkin. 2.0t kestää asiallisesti sen puoli miljoonaa (meidän tonnarilla on nyt 410tkm, vetoakselit vaihdettu 295tkm, kytkin 190tkm ja 390 tkm, turbo kuulemma kerran 150tkm, muttei muuta) ja 2.3t tarvitsee huomiota mahdollisesti hieman enemmän. Todennäköisestihän ne tasapaino systeemit on jo yli 10 vuotta vanhassa autossa vaihdettu, mutta jakoketju voi siis olla listalla... :(
9000 Turbo cc 1988
E-type 4.2L 2+2 1966
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

ng900aero kirjoitti:Tai no ei kait noissa pitkälohkoisisssa ole muita vikoja kuin että tasapainoketjuhässäkkä on aika prototyyppiversio, ei kestä kauaa, samoin jakoketju tuntuu kuluvan loppuun about 200tkm:n kohdalla, ja sylinterikansi on turhan heikko, ilmeisesti DI-kasetti huonontaa lämmön poistumista siinä määrin että kansi tuppaa vanhemmiten halkeilemaan, tuo kansi kun kestää hienosti esim. 2.1-vaparikoneissa joissa on virranjakaja.
Muuten ihan mainio moottori :D
Niin, mutta toisaalta löytyy ihan "eläviä" esimerkkejäkin yli 600tkm ajetuista avaamattomista koneista alkuperäisellä ahtimella... 8O Kaikki riippuu huolloista/käytöstä. :wink:
Vastaa Viestiin