
Tonnarin sisätilat
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Ei jouduTobbana kirjoitti:En sitten tiedä tuleeko kattoluukullisen tonnarin katto sen verran alas että joutuu selkä kyyryssä menemään sisään, jolloin päätä kattoon hipoen pääsisi helpommin kattoluukuttomassa sisään, pitäisi varmaankin tehdä lisää testejä, tervetuloa tonnaristit iisalmeen(kin).

9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Ajoasennoissa on näemmä huimia eroja.Vähäinen (189 cm) varteni tuntuu olevan liian iso 9000:sen.Penkin muotoilu on pienemmälle ja pää hiertää kattoa.Penkin korkeussäätö on ala-asenossa.Ajoasentoni on pysty,makaamiset hoidan rehellisesti sängyssä.Muutoin tilat ovat väljät.
Og 900:seen mahduin paremmin.
p.s.ei ollut ihan täsmävastaus,mutta tiloja sivuava kuitenkin
Og 900:seen mahduin paremmin.
p.s.ei ollut ihan täsmävastaus,mutta tiloja sivuava kuitenkin
Kannattaa hankkia sähkösäätöiset penkit, ne saa jonkin verran matalammalle kuin manuaalisetAnttiR kirjoitti:Ajoasennoissa on näemmä huimia eroja.Vähäinen (189 cm) varteni tuntuu olevan liian iso 9000:sen.Penkin muotoilu on pienemmälle ja pää hiertää kattoa.Penkin korkeussäätö on ala-asenossa.Ajoasentoni on pysty,makaamiset hoidan rehellisesti sängyssä.Muutoin tilat ovat väljät.
Og 900:seen mahduin paremmin.
p.s.ei ollut ihan täsmävastaus,mutta tiloja sivuava kuitenkin

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tätä olen vähän kummastellut itsekin vaikka olen vain 184 senttinen. Tosin jalat suhteessa kai sitten pidemmät eli ajoasento on pysty ja lakkia ei tarvi yrittääkään pitää päässä, penkki on pohjassa kun korkeussäätö ei pelaa ja kattoluukkua ei ole. Toisessa autossa on taas nyt pääntilaa mutta mittariston yläreuna jää ratin taakse koska siinä ei sitten ole korkeussäätöä.AnttiR kirjoitti:Ajoasennoissa on näemmä huimia eroja.Vähäinen (189 cm) varteni tuntuu olevan liian iso 9000:sen.Penkin muotoilu on pienemmälle ja pää hiertää kattoa.Penkin korkeussäätö on ala-asenossa.Ajoasentoni on pysty,makaamiset hoidan rehellisesti sängyssä.Muutoin tilat ovat väljät.
Og 900:seen mahduin paremmin.
p.s.ei ollut ihan täsmävastaus,mutta tiloja sivuava kuitenkin
t. Rami
****
VAG
VAG
Istumakorkeuden saisi varmaan jonkin verran alemmaksi kun vaihtaisi penkin rungon ja istuinosan alla olevan ritilän välille pidemmät jouset. Tai jatkaisi jousia sentin pidemmäksi rautalangalla, nippusiteillä tai muulla sopivalla. Todennäköisesti riittäisi muokata muutamaa takimmaista jousta, etureunan jouset saisivat olla ennallaan.
Tässä kuva 86-satkun penkistä, tonnarillakin on vieterien osalta vastaava rakenne:

Ongelmia tosin voi sitten tulla ristiselän tuen kanssa, se ei välttämättä sitten enää osu sopivalle korkeudelle, joutuisit säätämään tuen löysälle eli pois.
Matalampaan lopputulokseen varmaan pääsisit myös vaihtamalla 400tkm ajetusta autosta kuskin penkin istuinosan toppauksen. Omani ainakin oli ehjä, mutta lyttyynistuttu.
Vastaavanlaista jousien muokkausta olen harkinnut omaan 99:iin, siinä on nyt napakat turbosatkun penkin toppaukset, mutta vähän turhan korkeat. Viimeisen vuoden 84-ysiyseissähän etupenkkien istumakorkeus on hieman matalampi kuin vanhemmissa, madallus on toteutettu juuri toppausta madaltamalla.
Tässä kuva 86-satkun penkistä, tonnarillakin on vieterien osalta vastaava rakenne:

Ongelmia tosin voi sitten tulla ristiselän tuen kanssa, se ei välttämättä sitten enää osu sopivalle korkeudelle, joutuisit säätämään tuen löysälle eli pois.
Matalampaan lopputulokseen varmaan pääsisit myös vaihtamalla 400tkm ajetusta autosta kuskin penkin istuinosan toppauksen. Omani ainakin oli ehjä, mutta lyttyynistuttu.
Vastaavanlaista jousien muokkausta olen harkinnut omaan 99:iin, siinä on nyt napakat turbosatkun penkin toppaukset, mutta vähän turhan korkeat. Viimeisen vuoden 84-ysiyseissähän etupenkkien istumakorkeus on hieman matalampi kuin vanhemmissa, madallus on toteutettu juuri toppausta madaltamalla.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00