kallistuksen vakaajat

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kyllähän ne kolisee, jos on väljät puslat...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 665
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Sivuten otsikkoa...ostin vakaajat 99:iin ja oli etupää irtonaisena eli en siis ite purkanut. Kysymys kuuluukin kuinka päin nämä runkoon tulevat kumit kuuluu olla :?: :?: Niissähän siis on toisella reunalla sellainen kolo eli tuleeko tämä taakse- vai eteenpäin. Toivottavasti tajus ainakin joku.....
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Kipe_9000 kirjoitti:Sivuten otsikkoa...ostin vakaajat 99:iin ja oli etupää irtonaisena eli en siis ite purkanut. Kysymys kuuluukin kuinka päin nämä runkoon tulevat kumit kuuluu olla :?: :?: Niissähän siis on toisella reunalla sellainen kolo eli tuleeko tämä taakse- vai eteenpäin. Toivottavasti tajus ainakin joku.....
99:iin etuvakaajan runkohelat pitää asentaa rungon alapuolelle ja siitä pyöräkotelon alareunasta pitää pieni pala laikata pois, että mahtuu tanko olemaan.

Ja asennuksesta 900:Seen vielä sen verta että kyllä se menee sinne raidetankoa poistamattakin kivuttomasti. Pilarinosturilla itse asensin yhdet ja menihän ne sinne kun oikeasta reiästä pujotti.

T. Pasi
99T-museopeli
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Doomrider kirjoitti:eikö muka halvemmalla saa kuin 120€!? on meinaan vanhoista tangoista kova hinta! tai niin no :? kalliit kumminkin... tarvis 88" kaasari satkuu sellaset 8)
Normihinta. Ei kaikkea aina saa ilmaiseksi, vaikka Saabin osa onkin kyseessä. Ja jännä kyllä, vaikka olisi yksinkertainenkin osa onkin niin silti niistä joutuu maksaamaan.
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 665
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Passi kirjoitti:
Kipe_9000 kirjoitti:Sivuten otsikkoa...ostin vakaajat 99:iin ja oli etupää irtonaisena eli en siis ite purkanut. Kysymys kuuluukin kuinka päin nämä runkoon tulevat kumit kuuluu olla :?: :?: Niissähän siis on toisella reunalla sellainen kolo eli tuleeko tämä taakse- vai eteenpäin. Toivottavasti tajus ainakin joku.....
99:iin etuvakaajan runkohelat pitää asentaa rungon alapuolelle ja siitä pyöräkotelon alareunasta pitää pieni pala laikata pois, että mahtuu tanko olemaan.

T. Pasi
Vähän huonosti selitin näköjään...tuota rungon leikkausta en kyllä enää muistanut :o http://www.tfd.chalmers.se/~burenius/bi ... 313_02.jpg
Tarkoitin tuossa kuvassa näkyvässä kumissa on halkeama jotta pystyy asentamaan kiinni olevaan vakaajaan, niin kuuluuko se poikkileikkaus olla eteen vai taaksepäin :?: Poikkileikkauksen toisella puolen kumissa on taasen pieni ura.....ainakin uretaanisissa.

ps. Tilasin omaani PCS uretaaniset puslat etuvakaajaan ja ei olleet mielestäni mitkään pahan hintaset :!:
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Doomrider
"Hirsch"
Viestit: 738
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2005 19:08
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Doomrider »

f-19 kirjoitti:
Doomrider kirjoitti:eikö muka halvemmalla saa kuin 120€!? on meinaan vanhoista tangoista kova hinta! tai niin no :? kalliit kumminkin... tarvis 88" kaasari satkuu sellaset 8)
Normihinta. Ei kaikkea aina saa ilmaiseksi, vaikka Saabin osa onkin kyseessä. Ja jännä kyllä, vaikka olisi yksinkertainenkin osa onkin niin silti niistä joutuu maksaamaan.
Juu, tuli viime vuonna vähä sanottua kaikenlaista. :oops:

Nyt kun on täysikäin 8) niin alkaa näkee kaiken vähän eri valossa.

Kun ny viel sais sen kortin. (huomenna olis kirjalliset...)
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kallistuksenvakaajien asennusohjeet löytyy netistä (900:lle), ja niissä neuvotaan se halkio asentamaan eteenpäin auton kulkusuunnassa.

Tässä vielä linkki
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 665
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Mertmi kirjoitti:Kallistuksenvakaajien asennusohjeet löytyy netistä (900:lle), ja niissä neuvotaan se halkio asentamaan eteenpäin auton kulkusuunnassa.

Tässä vielä linkki
KIITOS, juuri tätä hainkin :!:
ps. kiitos myös oheisesta linkistä, vaikkei asennus muuten niin pahalta tunnukaan....
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: kallistuksen vakaajat

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Nostetaas vanha aihe ylös, eli 99:iin on asentumassa etuvakaaja, mutta sen päät on jo kuluneet niiden kuppimaisten päätyhelojen kohdalta, eli ei taida Speedpartsin uretaanipuslatkaan tuoda riittävää tiukkuutta niihin. Oletteko tehneet noihin jotain purkkavirityksiä, eli kestäisiköhän siellä päiden kuppimaisten puslien sisällä jokin muovisuikaleet tms?

Harmi kun nuo 99:in asennuskuvat ei näy, ei kenelläkään satu olemaan edellenkään kuvia etuvakaajan asennuksesta 99:iin? Ei viitsisi rälläköidä liikaa ehjiä 99:in vetaritunneleita ;)
Jos joku viitsii napata kuvat oman 99:insä etuvakaaja-asennuksesta niin tarjoan bullakaffit :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin