Moottorinlämmittimen käyttö syksyllä

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Edelliseen kulkineeseen hankin tolpattomuuden vallitessa Webaston. Pitäisi olla Suomessa auton vakiovaruste.
Tuohon nykyiseen kulkineeseen ei viitsi Webastoa investoida, menee hukkaan vanhassa raakissa.
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Nykyisessä paikassa on myös kahden tunnin ajastin, mutta voihan sitä toki mennä kiertelemään eteenpäin ennenkuin lämmitys loppuu ja taas on kaksi tuntia lisää.
Kaasari-Saabi ei välttämättä kaipaa lämmitystä 30 asteen pakkasessakaan, aina on lähtenyt ekalla yrittämällä kun pakko on ollut. Mieluitenkin kuitenkin pidän sähkössä kiinni, koska ei takuulla tee koneelle höpöä pistää kunnon pakkasesta käymään. Puolen tunnin lämmitys nollakeleilläkin näyttää vaikuttavan suuresti auton lämpenemisnopeuteen ja tätäkautta varmasti kulutukseen. Kovilla pakkasilla pari tuntia on varmasti tarpeeksi Saabille.

Edit: Webaston haluisin omaan autoonkin, mutta ei löydy käytettyä kohtuuhintaista. 1000eur asennettuna uudesta on liikaa vanhaan autoon.
nerola
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 22:45
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja nerola »

jaarli kirjoitti:Meillä tolpissa 2h ajastin, ja jotenkin tuntunut, että 2h ei riitä kunnon pakkasilla... Tosin kokemusta vain -69 Amazonin ja -86 Hiacen kanssa, katsotaan ens talvena (jos talvea tulee???), miten kaasari 900 reagoi...
Varmasti on lämmin. SAABILLA :D :D :D
eki saabi 9-3s -00 2.0t
Vastaa Viestiin