
JR-auto 2006 hankittu/jäärata-topic
mitä se säilössä pitäminen hyövyttää?? paikat vaan ruostuu jumiin ym.Saabistiuki kirjoitti:Pitäsköhän pasteta linkki Volvo foorumille, niin saisit haukkuryöpyn niskaasi![]()
![]()
![]()
Ei vaan, romurallit ja pintaliidot on erikseen..kyllä Volvosta vielä kalua varmasti tulee, kunhan maltat ajella " ihmisiksi"..![]()
Itse olisin kyllä pistänyt tuon Volvon säilöön ja ostanu vaikka 240, niitä saa pikkurahalla eikä harmittaisi autoparan kohtalo
ja 240 on liian kankea..

tiiä mitä siitä vielä saa aikaan..ehkä ens kesänä jopa kunnostukseen..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Isännällä oli myös joskus 70-luvun lopulla '74 vuosimallin Volvo 142GL, ja kyllähän se melko luksus peli oli siihen aikaan. Neekerimalleista (DL) poiketen GL:ssä oli vieläpä aitoa nahkaa olevat penkit, ruiskumoottori, ja kierroslukumittari.
Kuulemma lämmityslaite oli niin tehokas, että pystyi ajamaan T-paita päällä -25c pakkasella. Mutta olihan se bensankulutuskin sitten ihan omaa luokkaansa. Ja eikai se nyt ihan huono ollut ajakaan, kun neljässä vuodessa sompailtiin 200tkm.
Pari vuotta sitten näin sattumalta saman Volvon maatumassa erään Vaasalaisen talon pihalla pitkässä heinikossa. Melkein meinasin ostaa ensinäkemältä takaisin (
) mutta oli niin haprun näköinen että tyydyin pelkkään katseluun.

Kuulemma lämmityslaite oli niin tehokas, että pystyi ajamaan T-paita päällä -25c pakkasella. Mutta olihan se bensankulutuskin sitten ihan omaa luokkaansa. Ja eikai se nyt ihan huono ollut ajakaan, kun neljässä vuodessa sompailtiin 200tkm.
Pari vuotta sitten näin sattumalta saman Volvon maatumassa erään Vaasalaisen talon pihalla pitkässä heinikossa. Melkein meinasin ostaa ensinäkemältä takaisin (

-
- "Aero"
- Viestit: 437
- Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
- Paikkakunta: Mikkeli
Se on totta että auto tykkää kun sillä ajetaan, mutta niinkuin sanoin(ja sanoit) peltoralli ja jäällä kieputus on asia erikseen, kun malttaa pysyä kohtuudessagls kirjoitti:mitä se säilössä pitäminen hyövyttää?? paikat vaan ruostuu jumiin ym.Saabistiuki kirjoitti:Pitäsköhän pasteta linkki Volvo foorumille, niin saisit haukkuryöpyn niskaasi![]()
![]()
![]()
Ei vaan, romurallit ja pintaliidot on erikseen..kyllä Volvosta vielä kalua varmasti tulee, kunhan maltat ajella " ihmisiksi"..![]()
Itse olisin kyllä pistänyt tuon Volvon säilöön ja ostanu vaikka 240, niitä saa pikkurahalla eikä harmittaisi autoparan kohtalo
ja 240 on liian kankea..mun mielstä jäärata on tuolle vanhukselle vaan hyväksi eikä "kohtalo" (ja edelleenkään ei ole kyse mistään "peltorallista")
tiiä mitä siitä vielä saa aikaan..ehkä ens kesänä jopa kunnostukseen..

Ei minusta 240 ole kankea...jos se on käskijästä kiinni

Ainoa asia on että autoja EI pitäisi ajatella yksilöinä ja niihin EI pitäisi kiintyä....mutta minkäs teet

Muukkonen
Bmw 523 Touring
Bmw 523 Touring
-
- "Aero"
- Viestit: 437
- Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
- Paikkakunta: Mikkeli
B mallin Ascona olisi aika kova sana...Tai E mallin Rekord..itse joskus noita omistaneena voin sanoa että kovia rautoja ovat...mutta ei nyt aleta spekuloimaan enempää, tälle merkillekinhän on oma fooruminsa....Johnny V4 kirjoitti:Salaa haaveilen itselleni tollasta alkupään 142 Volvoa, kuten myös B Kadettia tai A Asconaa. Olenko normaali?

Muukkonen
Bmw 523 Touring
Bmw 523 Touring
noniin..puolan + napaan jakajalta tuleva johto kiinni, kärkiä hieman auki
kipinää tulee. kaasarin kurkkuun bensaa ja starttia
kolmannella yrityksellä lähti kuin palmun alta ja kävi kaikilla!!
yli viiden vuoden seisonnan jälkeen!
ja tuo kone on B20 eli 2,0 ja kaasutin Zenith, kohokammion alla olevalla seosruuvilla..eli sama kuin vanhemmissa 99:seissä..
pellit tuntuu suhteellisen kovilta, vain parissa kohtaa on mätää, kun on hitsarilla joskus jäänyt massat laittamatta..
nyt käyn tyhjentämässä tankin vanhasta bensasta ja uusin pari bensaletkua..
tuossa kuvia:







ja tuo kone on B20 eli 2,0 ja kaasutin Zenith, kohokammion alla olevalla seosruuvilla..eli sama kuin vanhemmissa 99:seissä..
pellit tuntuu suhteellisen kovilta, vain parissa kohtaa on mätää, kun on hitsarilla joskus jäänyt massat laittamatta..
nyt käyn tyhjentämässä tankin vanhasta bensasta ja uusin pari bensaletkua..
tuossa kuvia:



99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
kori näyttää melko valmiilta.... mutta just hyvä jäärata käyttööngls kirjoitti:noniin..puolan + napaan jakajalta tuleva johto kiinni, kärkiä hieman aukikipinää tulee. kaasarin kurkkuun bensaa ja starttia
kolmannella yrityksellä lähti kuin palmun alta ja kävi kaikilla!!
yli viiden vuoden seisonnan jälkeen!
![]()
ja tuo kone on B20 eli 2,0 ja kaasutin Zenith, kohokammion alla olevalla seosruuvilla..eli sama kuin vanhemmissa 99:seissä..
pellit tuntuu suhteellisen kovilta, vain parissa kohtaa on mätää, kun on hitsarilla joskus jäänyt massat laittamatta..
nyt käyn tyhjentämässä tankin vanhasta bensasta ja uusin pari bensaletkua..
tuossa kuvia:


Viimeksi muokannut anaconda, La Joulu 31, 2005 00:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
bmw e46 alias proteesi
-
- "Aero"
- Viestit: 437
- Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
- Paikkakunta: Mikkeli
kuvat ei kerro ihan kaikkea..oli positiivinen yllätys kun vaihdoin bensaletkun..tankkiin 7litraa bensaa ja käyntiin. vaihdelaatikko toimii, kytkin ei luista ja irrottaakin normaalisti, mittaristo ja ajovalot toimii, ohjauslaitteet pelaa..ainoa mikä on että takaa on jarruputki poikki, mutta sen saa tukittua moottoritilasta nipalla.Saabistiuki kirjoitti:No täytyy nyt sitten myöntyä ja sanoa, että eipä tuossa paljon säästelemistä olisi ollutkaan.....ainakaan kuvien perusteella
kone käy nätisti ja on tuo ylättävän tehokaskin vielä 600000 ajetun kilometrin jäljiltä..


99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
juu siinä vasemman käden kohdalla..Breadfan86 kirjoitti:Tämän takia haluaisin tuollaisen rassin talviautoksi. On se vaan hauska vehje.gls kirjoitti:kone käy nätisti ja on tuo ylättävän tehokaskin vielä 600000 ajetun kilometrin jäljiltä..kujatiellä meni pitkään kahva edellä..
Onko muuten käsijarrukahva kuskin oven ja penkin välissä?

on muuten kevyt perä tossa, hyvillä talvirenkailla sutii vielä nelosella keveästi..täytyykin alkaa hommaamaan piikit ja muuta rallivarustusta. 4 ajan henkistä lisävaloa löytyi jo hyllystä..

99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80