Tuleepahan testattua järjestelmä pumpun max paineella jos ei muuta. Ajatushan tuossa on että "kovalla" paineella koitetaan saada "epäpuhtauksia" pois järjestelmästä. Koska painehan tuossa testissä kohdistuu koko järjestelmään pumpun ja tuon "tukoksen" välillä.jus kirjoitti:Eikös paineensäätimen vuotavuuden saa testattua irrottamalla paluuletkun kun pumppu on pysähtyneenä. Tällöin ei ehjän säätimen perästä pitäisi ainetta vuotaa?
Korjaamokäsikirja mainitsee myös säätimen puhdistamisesta seuraavaa:
Onkohan tällainen menettely järkevää, hyödyllistä tai haitallista?Vihje
Pitkällä kumisella paluuletkulla varustetuissa autoissa, joissa letku voidaan puristaa kokoon ilman seurausvaurioita, voidaan mahdolliset epäpuhtaudet polttoaineen paineensäätimen takaiskuventtiilissä huuhdella pois.
- käynnistä pumppu
- purista leetku umpeen hetkeksi, enintään 1 sekunniksi
- toista menettely muutamia kertoja
V-M