Tonnarin kannen irroitus
Nyt ohje myös 9000 FAQ:ssa
Kiitos MacTurbolle tarkennuksista.
Tuo puukiilakikka on muuten kurantti homma jos vaihdetaan esim. venttiilinpaininkuppeja ja joudutaan poistamaan nokka-akselit. Silloinhan joudutaan irrottamaan myös nuo nokka-akselin rattaat. Näin vältetään hankala kiristimen irroitus ja uudelleen kiinnitys.
Nokka-akseleita irrotaessa pitää huomioida pukkien ja pulttien paikat ennen irroitusta. Samat pukit laittaa oikein päin takaisin samoille paikoilleen. Myös pukkien etu- ja takapulttien paikat on määrätyt sillä toisissa on öljyura pukkien voitelua varten.
Venttiiin painimia pitää käsitellä silkkihansikkain. Naarmuuntuminen aiheuttaa jumitusta.
Kiitos MacTurbolle tarkennuksista.
Tuo puukiilakikka on muuten kurantti homma jos vaihdetaan esim. venttiilinpaininkuppeja ja joudutaan poistamaan nokka-akselit. Silloinhan joudutaan irrottamaan myös nuo nokka-akselin rattaat. Näin vältetään hankala kiristimen irroitus ja uudelleen kiinnitys.
Nokka-akseleita irrotaessa pitää huomioida pukkien ja pulttien paikat ennen irroitusta. Samat pukit laittaa oikein päin takaisin samoille paikoilleen. Myös pukkien etu- ja takapulttien paikat on määrätyt sillä toisissa on öljyura pukkien voitelua varten.
Venttiiin painimia pitää käsitellä silkkihansikkain. Naarmuuntuminen aiheuttaa jumitusta.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Ootte TE hienoja kavereita.
KIITOS
Neuvoja ja ohjeita pukkaa kivasti. Nyt uskallan alkaa remontoinnin.
jk.
Olen aina laittanut kaikki pultit sellaiseen reijälliseen pahvipalaan, jossa joka osa on oikeassa paikassa, irroituksen jälkeen. Näin menetellen ei osat sekoile.
jk2. Kiitos Jopelle

KIITOS

Neuvoja ja ohjeita pukkaa kivasti. Nyt uskallan alkaa remontoinnin.
jk.
Olen aina laittanut kaikki pultit sellaiseen reijälliseen pahvipalaan, jossa joka osa on oikeassa paikassa, irroituksen jälkeen. Näin menetellen ei osat sekoile.
jk2. Kiitos Jopelle

Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Mulla ne on etenkin satkussa aina siinä tuulilasin alla olevassa kourussa.Firges9000 kirjoitti: Olen aina laittanut kaikki pultit sellaiseen reijälliseen pahvipalaan, jossa joka osa on oikeassa paikassa, irroituksen jälkeen. Näin menetellen ei osat sekoile.
Ja vaikka ne kuinka siinäkin laittaa järjestykseen , niin vähän aikaa pyöriessä ne on kaikki yhdessä läjässä.

9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
9-5 2,3T aero -06
peinu kirjoitti:Kiitos MacTurbolle tarkennuksista.

Hmmm....peinu kirjoitti:Nokka-akseleita irrotaessa pitää huomioida pukkien ja pulttien paikat ennen irroitusta. Samat pukit laittaa oikein päin takaisin samoille paikoilleen. Myös pukkien etu- ja takapulttien paikat on määrätyt sillä toisissa on öljyura pukkien voitelua varten.
Eikös pukit ole numeroitu, näin ainakin muistelisin. Silloin ne on helppo laittaa omille paikoilleen.
Ja noi "öljyuraiset" pultit ovat mustia, kun umpipultit taas kirkkaita.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Kyllä, nyt oot ytimessä. Jos joku ihan kylmiltään lähtee purkamaan, ei välttämättä tajua kattoa noita pultteja ja pukkien numeroita ja sitä, että miten päin ne pukit on ollut. Siltä varalta vähän varoittelin. Onneksi mulla ei ole karvaita kokemuksia, kun muakin varoiteltiinMacTurbo kirjoitti:peinu kirjoitti:Kiitos MacTurbolle tarkennuksista.
Hmmm....peinu kirjoitti:Nokka-akseleita irrotaessa pitää huomioida pukkien ja pulttien paikat ennen irroitusta. Samat pukit laittaa oikein päin takaisin samoille paikoilleen. Myös pukkien etu- ja takapulttien paikat on määrätyt sillä toisissa on öljyura pukkien voitelua varten.
Eikös pukit ole numeroitu, näin ainakin muistelisin. Silloin ne on helppo laittaa omille paikoilleen.
Ja noi "öljyuraiset" pultit ovat mustia, kun umpipultit taas kirkkaita.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Eilen huomasin iloisen yllätyksen, eli tonnarissa kansipahvi paskana. Mutta eiköhän näillä eväillä tuo vaihtourakka onnistu, kunhan nyt löytyy hommalle sopiva rako, kun on tuo inttikin kesken.
Kannattaako muuten kansi höyläyttää samalla?
Kannattaako muuten kansi höyläyttää samalla?
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Sillä lailla.. ite lähin hirveellä vimmalla purkamaan, ja jäihän ne kattomatta mikä oli missäkinpeinu kirjoitti:Kyllä, nyt oot ytimessä. Jos joku ihan kylmiltään lähtee purkamaan, ei välttämättä tajua kattoa noita pultteja ja pukkien numeroita ja sitä, että miten päin ne pukit on ollut. Siltä varalta vähän varoittelin. Onneksi mulla ei ole karvaita kokemuksia, kun muakin varoiteltiinMacTurbo kirjoitti:peinu kirjoitti:Kiitos MacTurbolle tarkennuksista.
Hmmm....peinu kirjoitti:Nokka-akseleita irrotaessa pitää huomioida pukkien ja pulttien paikat ennen irroitusta. Samat pukit laittaa oikein päin takaisin samoille paikoilleen. Myös pukkien etu- ja takapulttien paikat on määrätyt sillä toisissa on öljyura pukkien voitelua varten.
Eikös pukit ole numeroitu, näin ainakin muistelisin. Silloin ne on helppo laittaa omille paikoilleen.
Ja noi "öljyuraiset" pultit ovat mustia, kun umpipultit taas kirkkaita.


e: Niissä pukeissa olikin siis numero+kirjain-yhdistelmien lisäks pienet numerot ykkösestä kymppiin, vielä kun menee oikein päin vaan. Ja öljyuraiset pulttien paikka kun vielä selviäis..
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839