Eski kirjoitti:Vali kirjoitti:Mut tää mun ei oo ilmeisesti aero? Vai mistä aeron tunnistaaa?
Lue minun kotisivulta jossa on juttua Aerosta
Eski
Copy Paste
Mikä on Aero?
Aero on siis Saab 900-malliston huippuversio, jota sai vain 3-ovisena ja 5-vaihteisena. Aerossa on 16-venttiilinen, 2-litrainen turbomoottori joka tuottaa 129kW (175hv)/5300 rpm, 273Nm/2500 rpm. Kyseessä on siis kolmannen sukupolven Saab Turbo, jossa on optimoitu palotila, neliventtiilikoneisto, ahtoilmanjäähdytin ja APC-järjestelmä. Aeron vakiovarusteisiin kuuluivat myös kallistuksenvaimentimet, leveät muovihelmat korin sivuilla ja kolmipuolaiset alumiinivanteet. Ensimmäinen Aero eli "pystykeula" (84-86) oli saatavana vain mustana tai hopean värisenä. Lisäksi on olemassa 29 kappaletta helmiäisvalkoisia esisarjan Aeroja, jotka valmistettiin vuosina 1984-1985. Sivuhelmat Saab kehitti yhteistyössä englantilaisen I.A.D:n kanssa. Helmat vähentävät auton ilmanvastuskerrointa 5% ja niiden ansiosta huippunopeus on 220 km/h. Kiihtyvyys 0-100 km/h 8,7 sek, 0-160 km/h 24,0 sek, 70-140 km/h 12,0 sek. Kulutus ECE-normien mukaan: 90/120/kaupunki: 7,4/9,8/12,6 l/100km.
Joo no mul on kolmiovinen 16v turbo. Mut onks se T16 vai Aero? Vai onko ne samat mopot?