Autoglym kysymys

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

9-5T kirjoitti:
9-5T kirjoitti:Viikonloppuna vahasin 330000km ajetun vahaamattoman "Saabin" Wurthin puhdistavalla vahalla.
Nyt viikon myöhemmin tiedän ettei Wurthin puhdistava vaha ole sittenkään vahaa, Autoglymin punainen ja kulta vahattoman auton päälle ja ehkä nyt on hyvä vielä viikon päästä.
Normaali autotarvikeliike vahoista on kyllä parasta tuo punainen/kulta yhdistelmä. Onkos kukaan kokeillut tuota mustaa Glymiä? Siinähän pitäisi olla nuo kaksi yhdessä :?:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

9-5T kirjoitti:Sellaisen ostin mutta siinä suositellaan vain hyväkuntoisille maalipinnoille.
Siis mallia uuden auton vaha 8O . Hyvä että tuli puheeksi niin ei tule osteltua.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Jep jep tulipa testattua glymmiä. Kiillon ero korrekkiin on hiukan hienosti glymmillepäin, mutta pinta minkä glymmi luo on aivan erillainen ja tuntuu siltä että siihen ei tartu mikään.

Jopa glymin punaisella saa todella hyvän kiillon aikaseksi ja yhdistelmä kultasen kanssa on ehkä lievästi ylimainostettua.

Työstöaika oli aika taisainen korrekin ja glymin välillä toki lymmillä saa kulumaan enempi aikaa kun odottelee kultaisen kuivumista. Lymmi on myös heleppo pyyhkiä pois.

Kestosta ei vielä kokemuksia.

Molemmat hyviä lymmi hiukan parempi.

Korrek
Kuva

Autoglym
Kuva
VW transporter 2.5tdi vm.99
m&m
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 16:35

Viesti Kirjoittaja m&m »

himmee kirjoitti: Jopa glymin punaisella saa todella hyvän kiillon aikaseksi ja yhdistelmä kultasen kanssa on ehkä lievästi ylimainostettua.
Kultaisen glymin vahvuus tuleekin sen kestossa, pelkkä punainen kuluu äkkiä pois ja kultainen kestää syksystä kevääseen.
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Tuolle punainen + kultainen yhdistelmälle voi antaa todella hyvät suositukset. Kestävyys on ollut loistavaa vaikka autolla ajettu todella paljon talven suolakylvyssä. Autoista tällä hetkellä 3kpl on käsitelty Glymillä viime kesänä ja vieläkin voi olla tyytyväinen kestoon.
smuurine
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Ma Heinä 26, 2004 16:49
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja smuurine »

Laajennetaan vielä keskustelun laajuutta Autoglymin osalta. Vahan kestoon vaikuttaa olennaisesti se millä aineilla autoa pestään. Itsellä kesti uusi auto kunnolla vahattuna koko kesän vahassa kun pesin glymin omalla pesuaineella. Talvella mulla on ollut aina ongelmana että on pakko käyttää jotain liuotinta, jotta saa suolat pois kyljistä. Sillon vahapinta myös kuluu nopeasti :cry:
900 T16 Aero -84
#2673
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

m&m kirjoitti:
himmee kirjoitti: Jopa glymin punaisella saa todella hyvän kiillon aikaseksi ja yhdistelmä kultasen kanssa on ehkä lievästi ylimainostettua.
Kultaisen glymin vahvuus tuleekin sen kestossa, pelkkä punainen kuluu äkkiä pois ja kultainen kestää syksystä kevääseen.
Selvä pyy...tällä kertaa pesin ensiksi fairyllä ja sitten Lymin omalla pesulla.

Millä te levitätte sitä vahaa?...mää käytin sienenpalaa ja ihan ok väline oli.
VW transporter 2.5tdi vm.99
m&m
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 16:35

Viesti Kirjoittaja m&m »

smuurine kirjoitti:Laajennetaan vielä keskustelun laajuutta Autoglymin osalta. Vahan kestoon vaikuttaa olennaisesti se millä aineilla autoa pestään. Itsellä kesti uusi auto kunnolla vahattuna koko kesän vahassa kun pesin glymin omalla pesuaineella. Talvella mulla on ollut aina ongelmana että on pakko käyttää jotain liuotinta, jotta saa suolat pois kyljistä. Sillon vahapinta myös kuluu nopeasti :cry:
Jos suinkin mahdollista, niin paras pesu talvella on lumipesu. Ei jäätyneitä tiivisteitä ja näppejä, vaan reipasta ajoa niin että lumi pöllyää. Tässä eräänä talvena työkaverit morkkasivat kun muka käytän autoa yhtämittaa pikapesussa pakkaskeleilläkin. Suolattujakin teitä tuli ajettua, joten auto oli välillä todella likaisen näköinen, mutta lähes päivittäinen 20km:n pikataival auraamattomilla pikkuteillä putsasi auton kyljet sivuikkunoita myöten. Syksyllä oli tietysti pohjustettu kunnolla punaisella ja kultaisella, eikä kertaakaan liuotinpesua tai pikapesujen vahoja ennen kevättä. 8)

Sittemmin on tullut pari vuotta lepsuiltua, ja auto on saanut glymikäsittelyn kerran vuodessa joskus juhannuksen tienoilla, ja tammikuusta eteenpäin liuotinpesuja ja pikavahaa... :oops: Tänä keväänä tein parannuksen.
Vastaa Viestiin