peugeot 205 kokemuksia?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Niin ja -88 ja uudemmat sinkityllä korilla ei ole kovin paha
ruostumaan, kaverilla on 1.6gti olikohan joku -89,90
niin koppa on todella ruosteeton tosin autolla ei ollut ajettu kuin
joku 100tkm että tämä on tietysti helmi?!
Ari 1622
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Onhan niissä se oma huolenpitonsa pikkuvikaa on kait sen kanssa
pärjää kun asennoituu siihen.
Ari 1622
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

auto on koeajettu, ja vaikutti aika hyvältä. kuskin puolen ulompi vetonivel on remontissa ja myyjä lupasi vaihtaa uuden, kun toimittaa hänelle osan. motonetista ei löydy kun pelkkää vetoakselia 100 euroa :cry:
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Joku tykkää joku ei , itellä oli tollainen aikoinaan , ja toista ei tule koskaan.
Mut ei kaikki huonoja varmankaan ole.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

lucaf kirjoitti:auto on koeajettu, ja vaikutti aika hyvältä. kuskin puolen ulompi vetonivel on remontissa ja myyjä lupasi vaihtaa uuden, kun toimittaa hänelle osan. motonetista ei löydy kun pelkkää vetoakselia 100 euroa :cry:
Noihin ei välttämättä saa edes irrallista niveltä... toisaalta 100€ ei niin kauhean paha hinta ole koko akselista ja onhan koko akselin vaihto puolet pienempi työkin kuin pelkän nivelen vaihto.

Varsinaiseen aiheeseen: En juuri katsoisi tuon hinta-/ikäluokan autossa merkkiä ja mallia saati niiden "tyyppivikoja". Muiden jutuissa itse autoa näkemättä täysin paskaksi ostokseksi tuomittu auto saattaa olla loistava ostos. Vikoja niissä on joka tapauksessa, oli sitten tyyppivikoja tai huonosta pidosta ja kulumisesta johtuvia.

Vikaherkäksi ja muutenkin kamalaksi vehkeeksi tuomittu auto oikealta ihmiseltä ostettuna saattaa olla todellinen löytö. Yleinen mielipide laitteesta syö hinnan pohjalukemiin, mutta jos edellisellä omistajalla on ollut taitoa ja harrastuneisuutta niin vikaherkkä romu on kuitenkin hintaluokassaan loistava ostos.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

ei näköjään saa kun pelkkää akselia. onkohan iso työ vaihtaa jarrulevyjä noihin. täristää vähän jarrutuksessa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

lucaf kirjoitti:ei näköjään saa kun pelkkää akselia. onkohan iso työ vaihtaa jarrulevyjä noihin. täristää vähän jarrutuksessa.
Ei ole iso työ, mutta kannattaako jos täristää vain vain vähän, jarrut toimii ja levyt on vielä riittävän paksut?
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Jussi kirjoitti:
lucaf kirjoitti:ei näköjään saa kun pelkkää akselia. onkohan iso työ vaihtaa jarrulevyjä noihin. täristää vähän jarrutuksessa.
Ei ole iso työ, mutta kannattaako jos täristää vain vain vähän, jarrut toimii ja levyt on vielä riittävän paksut?
täristäminen on häiritsevän rajamailla ja uudet levyt eteen maksaa kohtuullisen vähän, 25 eur pari.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
illu
"Viggen"
Viestit: 514
Liittynyt: To Huhti 14, 2005 09:57
Paikkakunta: taipalsaari

Viesti Kirjoittaja illu »

Itse 405mi16 omistaneena,EI enää ikinä. Tosin onhan niitä yksilöitä. Huono maku on ikävä kyllä jäänyt noista ranskalaisista.. :( :wink:
#2389
9-5 2.0t XWD
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

lucaf kirjoitti:
Jussi kirjoitti:
lucaf kirjoitti:ei näköjään saa kun pelkkää akselia. onkohan iso työ vaihtaa jarrulevyjä noihin. täristää vähän jarrutuksessa.
Ei ole iso työ, mutta kannattaako jos täristää vain vain vähän, jarrut toimii ja levyt on vielä riittävän paksut?
täristäminen on häiritsevän rajamailla ja uudet levyt eteen maksaa kohtuullisen vähän, 25 eur pari.
Jos jarrumännät jumii, tuntuu pienikin heitto levyssä tärinänä. Notkeat männät antaa anteeksi pienen kierouden. ELi kannattaa ensin tsekata, ettei vika ole hapettuneissa männissä. Pientä kiillotusta ja menoksi.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

peinu kirjoitti:Jos jarrumännät jumii, tuntuu pienikin heitto levyssä tärinänä. Notkeat männät antaa anteeksi pienen kierouden. ELi kannattaa ensin tsekata, ettei vika ole hapettuneissa männissä. Pientä kiillotusta ja menoksi.
Ettei kuitenkin ne liukutapit joiden varassa satula heiluu?
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

peinu kirjoitti:Jos jarrumännät jumii, tuntuu pienikin heitto levyssä tärinänä. Notkeat männät antaa anteeksi pienen kierouden. ELi kannattaa ensin tsekata, ettei vika ole hapettuneissa männissä. Pientä kiillotusta ja menoksi.
kiitos vinkistä!
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Jussi kirjoitti:
peinu kirjoitti:Jos jarrumännät jumii, tuntuu pienikin heitto levyssä tärinänä. Notkeat männät antaa anteeksi pienen kierouden. ELi kannattaa ensin tsekata, ettei vika ole hapettuneissa männissä. Pientä kiillotusta ja menoksi.
Ettei kuitenkin ne liukutapit joiden varassa satula heiluu?
Niin no joo, ne kanssa. Ja vielä sen lisäksi jos jarrupalajen reunat on ruostuneet, niin nekin voi jumia satulan nurkkaan :)

Eli "ylimääräiset" ruosteet ja kakkurat pois :)

Paljon halvempaa kuin satuloiden ja levyjen hankkiminen. Ennen remonttia voi olla syytä hankkia jarrunestepurkki urheilujuomaksi.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

löydettiin kamulle punainen 309 GR 1.3 -90. ajettu 300tkm, leimaa 11 kk jäljellä, kaikki toimii, hinta naurettavat 250 euroa (siis pösön mittakaavassa edullinen, ei noita saa leimattuina tuohon rahaan). huonoa on pakoputki joka on aivan laho, ja näyttää olevan hitsattu yhdeksi pätkäksi. etujarrulevyt näytti myös aika surkeilta. tuulilasin yläreuna ruostunut kauttaaltaan pahasti. siinä ne viat. se tuulilasin yläreuna vähän huolestuttaa, mutta nyt tärkeintä että kamu pääsee käymään töissä!
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Taitaa olla Pösöt kestäviä vehkeitä, kaveri kävi tänään ostamassa 309 1.9 GT:n, vuosimallia -88, mittarissa 380 tkm ja kaikki pelaa niinkuin pitääkin :) Ihan hauska peli oikeastaan muutaman sadan euron autoksi, juuri katsastettu, löytyy kaikki sähköherkut ja aluvanteetkin...
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Vastaa Viestiin