Ohjaustehostimen toiminnassa ongelmaa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Heh, kuinka ollakaan, että vuoto ilmenee auton etupäästä. ;-)

Lähinnä meinasin, että kuskin eteen vai pelkääjän eteen..

Voi sitten tämän tiedon avulla vähän tulkita parkkihallin lattiaa, kun menen seuraavan kerran CC:n luo (se on tällä hetkellä seisonnassa).
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Jope kirjoitti:Siinä sitten itkua pidätellen kaadoin Kauhavan Essolta ostetut ATF:t CC:ni tehostimeen.
..kaunista... :lol: :oops:
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

...aitoa Kauhavan ATF:ääääää :lol:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Se vitsailuista, mitenkäs oli sen vuotopaikan paikallistamisen suhteen?

Mistä kohtaa ohjausvaihde alkaa yleensä falskaamaan?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Vuotokohdat

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Jope kirjoitti:Se vitsailuista, mitenkäs oli sen vuotopaikan paikallistamisen suhteen?

Mistä kohtaa ohjausvaihde alkaa yleensä falskaamaan?
Yleensä on vuotanut rattiakselin sisäänmenosta, mutta myös ohjausvarren stefat saattavat vuotaa.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Vuotokohdat

Viesti Kirjoittaja Jope »

9000LPT kirjoitti:Yleensä on vuotanut rattiakselin sisäänmenosta, mutta myös ohjausvarren stefat saattavat vuotaa.
Ok, tarkkaillaanpa näitä. Viimeksi auto oli vuotanut pelkääjän eteen lätäkön jotain öljyä, mutta tehostimen säiliössä oli vielä ainetta normaalin verran.

Pitäisi käydä pesemässä se moottori, niin voisi olla jotain toivoa paikallistaa vuodot. :-)

Jos porsii, niin täytyypä kokeilla uusia tiivisteet itse.. Väännän jonkun kirjoitelman aiheesta tänne, jos joudun sen tekemään ja lopputulos on onnistunut.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2682
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Vuotokohdat

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Jope kirjoitti:Viimeksi auto oli vuotanut pelkääjän eteen lätäkön jotain öljyä, mutta tehostimen säiliössä oli vielä ainetta normaalin verran.

Jos porsii, niin täytyypä kokeilla uusia tiivisteet itse.
Paljon helpommalla pääset kun hommaat Forten tiivisteen pehmentäjää, lurautat tuubista vähän tehostajalle ja loput koneeseen niin loppuu myös se kampiakselin stefan vuoto :idea:
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Tai sitten ei... :roll:
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

En voi minäkään noiden korjausaineiden laittamista suosittaa, oli sitten tiivisteenpehmennin tai syylarin kennon paikkaaja.

Jos tietää, että kyseinen auto on menossa paaliin vuoden sisään, niin niillä voi ostaa vähän lisäaikaa toivottomaan tapaukseen, mutta muuten ei. Etenkin myyntifiksaukseen jos käyttää, niin minun moraalikäsitykseni sotii jo kovasti vastaan.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Re: Vuotokohdat

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Jope kirjoitti:
9000LPT kirjoitti:Yleensä on vuotanut rattiakselin sisäänmenosta, mutta myös ohjausvarren stefat saattavat vuotaa.
Ok, tarkkaillaanpa näitä. Viimeksi auto oli vuotanut pelkääjän eteen lätäkön jotain öljyä, mutta tehostimen säiliössä oli vielä ainetta normaalin verran.

Pitäisi käydä pesemässä se moottori, niin voisi olla jotain toivoa paikallistaa vuodot. :-)

Jos porsii, niin täytyypä kokeilla uusia tiivisteet itse.. Väännän jonkun kirjoitelman aiheesta tänne, jos joudun sen tekemään ja lopputulos on onnistunut.
Mulla oli kanssa repsikan edessä usein tehostinöljyläikkä viime kesänä. Asia korjaantui letkujen klemmareiden kiristämisellä öljysäiliöstä.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Tri-Lo kirjoitti:Ei ATF:ää, vaan tehostinöljyä. Saabin tehostinöljyä. ei ole hintaakaan enemmän kuin muissa.
Just tuli haettua purkillinen..9.50€..Näytti olevan väriltään vihreää. 8O
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
AssCola
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Heinä 17, 2006 18:38

Viesti Kirjoittaja AssCola »

Paljonko siinä purkissa on eli mitä maksaa nesteen uusiminen?
Whatevermakesyouhappy

Saab 9000 Turbo -86
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Litranen purkki.
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Jope kun kysyit, vastaan; mulla alkoi vuoto mm. tehostetun hammastangon keskellä olevasta saumakohdasta. Tulkitsin, että siellä sisällä oleva tiiviste olisi lauennut ja koko paska kusi alleen.

Noi letkuliitosten vuodot eivät ole mitään auton vikoja, paremminkin huonon huollon tuloksia.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Ok, lisää potentiaalisia vuotopaikkoja tutkittavaksi.. Kiitos vinkistä.

Voisi varmaan vetäistä painepesurilla tuon hammastangon puhtaaksi. näkeepähän sitten, että kerkiääkö vuotaa ennenkuin pääsen uusimaan noita mömmöjä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Vastaa Viestiin