Sytytys ongelmaa( Onkohan 8v vai 16v)?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Mun mielestäni piiri saa virran niin kauan kuin lämpöaikakytkin on kytkeytyneenä... täytyy kyllä myöntää että en ole kytkentäkaaviota katsonut, mutta näin ainakin on ollut kahdessa 8v turbossa mitä mulla on ollut (voi olla ranetuksia/vikojakin).
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
-saab_85
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 20:05
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja -saab_85 »

Onko tuo tyhjä käynnistys suutin semmonen joka antaa kokoajan saman verran bensaa?
Ku se pienillä kierroksilla käy vähä huonosti ja jos on ajanu isoilla kierroksilla vähäaikaa niin se käy paremmin.

Eli rikas seos nokiais ne tulpat.. :?
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

KYLMÄ käynnistys suutin. antaa koko ajan auki ollessaa saman verran löpöä.

niin oletko tarkastanut ettei se suutin vuoda tai ole koko ajan auki sähköllä?

entä ilman putsari?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Jussi kirjoitti:Mun mielestäni piiri saa virran niin kauan kuin lämpöaikakytkin on kytkeytyneenä... täytyy kyllä myöntää että en ole kytkentäkaaviota katsonut, mutta näin ainakin on ollut kahdessa 8v turbossa mitä mulla on ollut (voi olla ranetuksia/vikojakin).
Niinhän sitä voisi luulla :)

Tässä kuitenkin toimintaselostus ja skemat muistin virkistämiseksi:

Toimintaseloste
Kuva

Kytkentäkaavio:
Kuva
-saab_85
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 20:05
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja -saab_85 »

mikkoimp kirjoitti:KYLMÄ käynnistys suutin. antaa koko ajan auki ollessaa saman verran löpöä.

niin oletko tarkastanut ettei se suutin vuoda tai ole koko ajan auki sähköllä?

entä ilman putsari?
Joo Olinpa ajattelematon "Tyhjäkäynnistyssuutin" :oops: 8O. Kuiteski Ilman putsari on tarkistettu ja oli kunnossa, mutta suutinta en oo vielä kerenny tarkastaan ehkä huomenna tai lauantaina..

Noista toiminta selostuksista en saanu mittään selvää ku oon vähä amatööri mutta luulisin että laitoit ne sen takia että kyseessä ei pitäisi olla ainakaan lämpöanturin vika..
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11628
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

-saab_85 kirjoitti:Noista toiminta selostuksista en saanu mittään selvää
Lähinnä noista pitäisi osata ymmärtää, että kylmäkäynnistyssuutin ei ole tarkoitettu antamaan bensaa muulloin kuin starttimoottorin solenoidi vetää. Heti kun moottori käynnistyy, suuttimelta katkeaa sähköt, eli lisäbensan saanti loppuu, ellei suutin nyt jostain syystä vuoda.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ohjauspaine säädin? tarkastitko tuon ettei ilmamäärälautanen jää ylös/raolleen?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
-saab_85
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 20:05
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja -saab_85 »

mikkoimp kirjoitti:ohjauspaine säädin? tarkastitko tuon ettei ilmamäärälautanen jää ylös/raolleen?
Missä on ohjauspaine säädin ja mitä se tekee? :? Tarkastan sen lautasen ehkä tänään illemmalla tai huomenna
-saab_85
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 20:05
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja -saab_85 »

Joo.. alkoin tännään suunnitteleen sitä kylmäkäynnistyssuuttimen irrotusta mutta ohjeissa käsketään kytkemään se kaukovaloihin, joten sillä ei voi testata että ruiskuttaako se jatkuvasti. Ossaisko kukkaan kertoa että voiko tuota testata muuten? Eli niin että sen näkisi että suihkuttaako ne käynnistyksen jälkeen?

Ainakin ohjeissa oli aika että kuinka kauan sitä korkeintaan saa pitää päällä sitä suutinta..

Alkaa kyllä jo vähä tuntuun jo ennen purkua ettei se siinä oo se vika :roll:
-saab_85
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 20:05
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja -saab_85 »

Onnistuisko se testaaminen sillain että ottais sen kylmäkäynnistys suuttimesta sen sähköpiuhan pois ja kävis kokkeileen? Vaan onko se sitten kokoajan päällä jos sen ottaa pois?
Make^
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Make^ »

Hyvää tietoo on muuten tossa toimintaselostuksessa!! Hyvä hyvä!! :)
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
-saab_85
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 20:05
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja -saab_85 »

Mimmi kirjoitti:Suutin on kiinni johdon ollessa irti. Itse suutinvuotoonhan johdon irroitus ei vaikuta.
Ok.. Taitaa jäähä se testaamatta.. Pittää alkaa katteleen tulpan johtoja ja pyörijöitä, jos se ois vaikka niissä kuitenki se vika...
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

onko tuossa muuten vielä startti pakosarjan alla? itsellä oli hiukan samaa vikaa että tuntui joskus käyvän tyhjäkäyntiä aikas rikkaalla ja kerran kasteli tulpat. oli startilta tulevat johdot varistaneet eristeensä ja siellä sitten ottivat pää virta kaapeliin kiinni, vika tuli ilmi kun löi startin herätteen ajossa virtakaapeliin kiinni ja startin päälle, hiukan meinasi kiire tulla että millä startin pysäyttää kun työkaluina oli tunkki ja rengas avain. siinä sitä sitten keskellä helsingin yötä kadulla möyrittiin saabin alla :D
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
-saab_85
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 20:05
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja -saab_85 »

:lol:

Eli startin johtoja eppäilet?
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

olivat samassa nipussa menneet 3 johtoa muuttuneet yhdeksi johdoksi.
se nippu joka lähtee startilta eteen päin, alta pääsee suht helpolla johdot irrottamaan startilta ja sitten nyppäistä nippu ylös konehuoneen puolelta.
suosittelen tarkastamaan, oli aika ikävä vika, ihma kunnei startti hajonnut vaikka varmaan 4-5 min pyöri!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin