Uusi pakoputki ng900:seen, mutta millainen?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3877
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Eli Trollin rööri on vertailukelpoinen. :wink: Epäilinkin, että kyseessä takaosa.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
se.varma.kotimainen
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: La Tammi 17, 2004 09:45
Paikkakunta: Konnevesi

Viesti Kirjoittaja se.varma.kotimainen »

Kiitoksia kommenteista!

Saattaa käydä niin että saisin Ecocatin kisakissan kaverilta edullisesti erikseen, onkohan kukaan kysellyt hinkä hintaisia olisivat downpipe / etuputki ilman kattia? Kai tuo nyt kuitenkin sen paketin kallein osa on :?:

Ja lieneehän se niin että kaikilla valmistajilla on se joustopätkä setissä mukana :?:
9-3 SC 2.0TS XWD -11 KA
900S T Talladega -98 KR
96 -79 OE
96 -75 VA
testing1
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Ferritasta

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Aika tyyris on silti tavalliselle tilaajalle, joka ei voi tilailla 10 kpl tai enempää noita Ferritoja ja tuoda tehtaalta pakettiautolla.
Joten Speedpartsin hinta (Forex.fi)kurssilla 1 476,55 EUR tulos 13 090,00 SEK , tuohon päälle sitten vielä PCS:n palkkio + rahti, niin siittä miettii kumpi tulee paljon halvemmaksi avgassystem vai Ferrita.
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Re: Ferritasta

Viesti Kirjoittaja pamppu »

testing1 kirjoitti:Aika tyyris on silti tavalliselle tilaajalle, joka ei voi tilailla 10 kpl tai enempää noita Ferritoja ja tuoda tehtaalta pakettiautolla.
Joten Speedpartsin hinta (Forex.fi)kurssilla 1 476,55 EUR tulos 13 090,00 SEK , tuohon päälle sitten vielä PCS:n palkkio + rahti, niin siittä miettii kumpi tulee paljon halvemmaksi avgassystem vai Ferrita.
Yllättävän lähelle pääsin tuota Turbo Sensonicin maksamaa hintaa, vaikka ihan tavallinen tallaaja minäkin olen (klubin jäsen toki :D ). Avgassystem olisi kyllä ollut hieman (ei paljon) halvempi, mutta mutta...
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ferritasta

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

pamppu kirjoitti:
testing1 kirjoitti:Aika tyyris on silti tavalliselle tilaajalle, joka ei voi tilailla 10 kpl tai enempää noita Ferritoja ja tuoda tehtaalta pakettiautolla.
Joten Speedpartsin hinta (Forex.fi)kurssilla 1 476,55 EUR tulos 13 090,00 SEK , tuohon päälle sitten vielä PCS:n palkkio + rahti, niin siittä miettii kumpi tulee paljon halvemmaksi avgassystem vai Ferrita.
Yllättävän lähelle pääsin tuota Turbo Sensonicin maksamaa hintaa, vaikka ihan tavallinen tallaaja minäkin olen (klubin jäsen toki :D ). Avgassystem olisi kyllä ollut hieman (ei paljon) halvempi, mutta mutta...
Olisko niin, että elinikäinen takuu, palloliitokset ja asennuksen helppous veivät voiton? :wink:

Ferrita oli tosi helppo asentaa esim. JT:hen verrattuna.

Ilmeisesti tuossa Alt Avgasin putkessa ei ole palloliitoksia, joka tekee putken irroittamisen (jos joskus tarvii irroittaa) melko "tuskalliseksi" :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Mikä ihmeen palloliitos, suomentakaa :oops:
Onko eri kuin laippaliitos, mitkä 9000:ssa on?

Terv. nimim. Pro Carservicestä Ferritan takaosaa tonnariin odotteleva, olivat tänään vieneet matkahuoltoon :D
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Re: Ferritasta

Viesti Kirjoittaja pamppu »

Turbo Sensonic kirjoitti:Olisko niin, että elinikäinen takuu, palloliitokset ja asennuksen helppous veivät voiton? :wink:

Ferrita oli tosi helppo asentaa esim. JT:hen verrattuna.

Ilmeisesti tuossa Alt Avgasin putkessa ei ole palloliitoksia, joka tekee putken irroittamisen (jos joskus tarvii irroittaa) melko "tuskalliseksi" :roll:
Kyllähän mm. nuo seikat vaikuttivat päätökseen. Myös se ettei Ferritasta juurikaan ole kuullut/lukenut mitään huonoa. Tietystikään ei voi sanoa että Alt Avgas olisi jotenkin huonompi, mutta oikeastaan ei ole vielä mitään hyvää tahi huonoa kuulunut pidemmässä käytössä. Ja hintaeroa ei siis juurikaan jäänyt, ainakaan minun mielestä.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
nfs91
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 19:01
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja nfs91 »

Kysymys Ferritan asentajille:
Tuleeko mukana kaikki tarvittava tilbehööri, vai mitä tarvitaan asennuksen sujuvuuden varmistamiseksi?
Mites liitos ahtimeen (pultit, mutterit)?
Meeneekö yleensä kivuttomasti, vai tarvitaanko uusia ja tulevatko toimituksen mukana?

Viikon sisällä pitäis putken olla tallissa ja asennus askarruttaa...
8)
#2610
9-3 SS Aero -08
9-5 SC 2.3T (Aero) -08
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

Pitäisi tulla kaikki tarvittava. Ja asennus on todella helppo, ainoastaan ahtimen mutterit on aika ahtaalla, mutta onnistuu. Kun aikanaan itse sain Ferritan ihmettelin sen loistavaa laatua verrattuna muihin! Nyt se on itseasiassa takakontissa ja saa ostaa pois jos joku tarvitsee...
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Oman kokemuksen mukaan ferritassa ei tule ahtimen muttereita sekä muutamassa asenamassani ei ole myös ollut tarvittavaa määrää palloklemmareita. (yksi vajaa..), mutta eipä noi paljoa maksa, jos käy vaan etukäteen ostamassa vaikkapa motonetistä klemmarin ja mutterit saabin tiskiltä, tms..

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

Tarkennetaan sen verran että ei tosiaan tule ahtimen muttereita mutta kaikki muu PITÄISI tulla. Jopa kumitassut. Hookilla on varmaan ollut hiukan ylivilkas jälleenmyyjä jos osia on jäänyt puuttumaan ;) Mutta ei ne tosiaan paljoa maksakaan.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
nfs91
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 19:01
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja nfs91 »

Ok, eli muttereita Saabilta ja varmuuden vuoksi yksi klemmari, niin pitäisi pärjätä.
Kuinka kauan teillä on suunnilleen mennyt asennuksessa?
Perhana kun ei itellä ole nosturia/monttua, niin joutuu varmaan viemään johonkin liikkeeseen laitettavaksi. Ellei sitten joku ystävällinen tarjoa hyvää aennuspaikkaa käyttöön lähistöltä... 8)
#2610
9-3 SS Aero -08
9-5 SC 2.3T (Aero) -08
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja pamppu »

Tässäpä asennustarvikkeet, mitkä tuli mun paketin mukana:
http://img172.imageshack.us/img172/8393/kuva227aw0.jpg
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

Downpipen asennus on se vaikein, muuten menee riippuen vanhan jumiutuneisuudesta ja lambdojen tiukkuudesta sellainen 1-2h. DP:n kanssa voi hurahtaa pidenpäänkin. Itse irroitin Ferritan ja asensin vakion eilen.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
nfs91
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 19:01
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja nfs91 »

jthing kirjoitti:Downpipen asennus on se vaikein, muuten menee riippuen vanhan jumiutuneisuudesta ja lambdojen tiukkuudesta sellainen 1-2h. DP:n kanssa voi hurahtaa pidenpäänkin. Itse irroitin Ferritan ja asensin vakion eilen.
Laitatko autoa myyntikuntoon, vai miksi luovut vireistä?
#2610
9-3 SS Aero -08
9-5 SC 2.3T (Aero) -08
Vastaa Viestiin