Merkkihuolto etsii taas maksavia asiakkaita

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

hewidero kirjoitti:Mittaisikohan ne päästöt tuossa esikatsastuksessa? Sitten voisi vaikka viedäkkin jos vielä tulostaisivat kuitille.
Hitto, enpäs tullut edes ajatelleeksi tuota kun heitin jo "esikatsastuksen" tarjouslapun menemään. Jos tosiaan tarkistaisivat päästöt niin voisi Metro-auton esileikkeihin mennäkin.
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Helpompi on hakee vikalista suoraan katsastusasemalta...Ei nimittäin uusintanäyttökään paljoa maksa...
Itse olen valot tarkastanut ja sitten leimalle kävi miten kävi...Yleensä ekalla aina läpi....
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

900 I 16 Kat kirjoitti:Helpompi on hakee vikalista suoraan katsastusasemalta...Ei nimittäin uusintanäyttökään paljoa maksa...
Itse olen valot tarkastanut ja sitten leimalle kävi miten kävi...Yleensä ekalla aina läpi....
No tuota soitin oikein Metro-Autoon ja kysyin päästömittauksesta. Luurin päässä olleen myyjän mukaan se kuuluu myös tuohon 20e:n huoltoon.

Karkeasti voisi laskea että pelkkä päästö lappu maksaa paikasta riippuen 5-15e, konttorilla taitaa yleinen taksa olla 15e. Jos veisi auton M-A:han, niin tod. näk. ne dynottaa jarrut samalla ja koputtelee pohjan. Huollon perusteella olisi helppo fixata viat eikä katsastuksen uusintanäyttöä tarvitsisi välttämättä lainkaan, sekin kuitenkin maksaa lähes 20e. Hervannan konttorilla taisi olla 18e.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ja onhan se kerrasta läpi paljon mukavampi 8)
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Eipä ole perskele mulle lappuja kilahdellu,vaikka rekisterissä ja katsastettuna kaksikin ikäloppua romua. :cry:

Täällä suunnassa yleinen pakokaasutesti hinta pyörii 10 eur tuntumassa.Katsastuskonttorilla EI kannata mitata,jos ei ole varmuutta läpipääsystä.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Suppari kirjoitti:Eipä ole perskele mulle lappuja kilahdellu,vaikka rekisterissä ja katsastettuna kaksikin ikäloppua romua. :cry:
Tuo kampanja on tarkotettu 900 vm. 1988-1993.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

hewidero kirjoitti:
Suppari kirjoitti:Eipä ole perskele mulle lappuja kilahdellu,vaikka rekisterissä ja katsastettuna kaksikin ikäloppua romua. :cry:
Tuo kampanja on tarkotettu 900 vm. 1988-1993.
No yksi -88 löytyy..Voihan se olla että olen heittänyt roskiinkin sen lapun,harvemmin tulee mitään mainospostia kytättyä. :?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Siis eikö porukka osaa katsoa omaa autoa, että meneekö katsastuksesta vai ei? Vai onko taas kyse laiskuudesta.. :D

Päästömittaus ja jarrut on tietysti hieman vaikeempi asia, muttei pitääs olla mahdotonta.
VW transporter 2.5tdi vm.99
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

minulla ainakin ihan mielenkiinnosta kävisin tuon katsomassa ja kokeilemassa että mitä nykyään saa vaivaisella 20€...


ikinä ennen en ole edes ajatellut käyttäväni autoani missään moisessa jutussa, paitsi päästöjä katsomassa jos tietänyt että jotain on vialla tai vaihdettu...

jarrut kun kuntoon laittaa niin pakko niiden on kunnossa silloin myös olla :)
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

himmee kirjoitti:Siis eikö porukka osaa katsoa omaa autoa, että meneekö katsastuksesta vai ei? Vai onko taas kyse laiskuudesta.. :D

Päästömittaus ja jarrut on tietysti hieman vaikeempi asia, muttei pitääs olla mahdotonta.
Osaa taatusti,mutta tohon hintaan tuskin kukaan jaksaa. :D

Vialliset jarrut tuntuu kyllä ajaessa, ei tarvitse rullia.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Suppari kirjoitti:
himmee kirjoitti:Siis eikö porukka osaa katsoa omaa autoa, että meneekö katsastuksesta vai ei? Vai onko taas kyse laiskuudesta.. :D

Päästömittaus ja jarrut on tietysti hieman vaikeempi asia, muttei pitääs olla mahdotonta.
Osaa taatusti,mutta tohon hintaan tuskin kukaan jaksaa. :D

Vialliset jarrut tuntuu kyllä ajaessa, ei tarvitse rullia.
No sitähän minäkin, eli taas oli laiskuudesta kyse. Enemmän mulle vaivaa tekee auton vieminen jollekulle. Esim. renkaiden vaihdon yhteydessä on hyvä mennä läpi kaikki paikat, eihän se auto nyt niin nopeasti nakerru. Nivelet myöskin helppo tsiikaa. Jarrut tosiaan tuntuu ajettaessa, mutta kaikki sitäkään aina ymmärrä mistä puoltaa tai täryyttää.

Kuupan kanssa mulla tosin oli kerran sellaset nivelet, että katsastuksesta meni läpi, mutta kun jälkeen päin itse kokeilin niin aivan älytön klappi.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Jarrut on helppo testata lukkojarrutuksella vaikkapa hiekalla tai lumella, lukittuuko renkaat samaan aikaan molemmilla puolilla. Katsomalla jäljistä tämä on helppo todeta.
Tällä testauksella ei koskaan ainakaan itsellä ole ollut liikaa poikkeamaa jarruissa katsastuksen dynamometrissä.
Käsijarrun voi testata myös samalla menetelmällä.
900S(T5.5) M1991(KR)(EX)
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Mimmi kirjoitti:Minulla ei mene Aerossa pyörät lukkoon kuin käsijarrulla.
ABS?
900S(T5.5) M1991(KR)(EX)
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Sukellusvene kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:Minulla ei mene Aerossa pyörät lukkoon kuin käsijarrulla.
ABS?
Upposi :lol:
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Doomrider
"Hirsch"
Viestit: 738
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2005 19:08
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Doomrider »

Kolahti tännekin tollanen kutsu postiluukusta.

Mitään tietoa kuinka menettelevät Kouvolan Laakkosella??

Tonnarin check engine valon nollaus ja virhekoodin luku ainakin olisi ollut sikahinnoissa. 40€...
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Vastaa Viestiin