T8: tyhjäkäynti ja kulkupolitiikka

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11641
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Mertmi kirjoitti:Jahas. Enpä tiennytkään että sen messinkitulpan alla on joku ruuvikin.
Tällainen: http://www.saivis.se/_a/saab900/10-styrtryck.html ?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2077
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

^ Siellä messinkitulpan alla on juu 4mm kuusikolo joka säätää sisällä olevan jousen jännitystä. Ruuvia auki niin rikastuu. Säätö ei ole yhtä herkkä kuin tyhjäkäynnin seosruuvissa.
Kaikissa mm. vaparin säätimissä ei tuota ruuvia kuitenkaan ole.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10503
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

hmm. tuo ruuvi vaikuttaa ilmeisesti siihen, kuinka paljon tuo ahtopainekalvo pystyy muuttamaan ohjauspainetta. Tuo lämmön mukaan kompensoitu ohjauspaineensäätöhän tapahtuu jokatapauksessa sillä bimetallijousella. Siihen kajoaminen vaikuttaa kylmän ja kuuman koneen seoksiin. Se muutos, minkä ite tein tolle, eli pasautin sitä tappia vasaralla sisäänpäin vaikutti selvästi kylmästarttauksessakin tapahtuviin sammumisiin. Nythän se ei enää sammu ekan starttausyrityksen jälkeen, niinkuin se teki ennen paineen muuttamista "vasaroimalla".
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin