Älä kokeile tolla logiikalla, ei käy hyvin. Toi testi vastaa karkeasti 60km/h kiinteään esteeseen.pocky kirjoitti:Kai osaat matematiikkaa?
60+60=120
120+xx=yy.
Tietystihän siinä voisi ajaa 120km/h päin puuta, tiiliseinää, kaidetta, you name it.
Tuttu ja turvallinen saab
Re: Tuttu ja turvallinen saab
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Re: Tuttu ja turvallinen saab
Tuo "60+60=120" toteutuu vain, jos toinen autoista on huomattavasti painampi ja toinen autoista jatkaa törmäyksen jälkeen matkaansa taaksepäin 60km/h.
Eli silloinkin se on 60+60=120 vain toisen auton osalta ja toisen auton osalta 60+60=0
Eli silloinkin se on 60+60=120 vain toisen auton osalta ja toisen auton osalta 60+60=0
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
Re: Tuttu ja turvallinen saab
Ruotsalaisautot vahvoilla turvallisuusselvityksessä
Saabin ja Volvon myyntiluvut eivät ole mairittelevia, mutta vakuutusyhtiö Folksamin turvallisuusselvityksessä ruotsalaiset pitävät pintansa.
Folksamin mukaan Saabin ja Volvon mallit ovat useimmiten turvallisimpia valintoja tien päälle.
Ruotsalaisten edelle kiilaa selvityksessä ainoastaan japanilainen Toyota Avensis vuosimalleissa 2003–2008. Avensis pesi selvityksessä täpärästi Volvon suuremmat mallit sekä Saabin 9–5-mallin.
Heikoimmin selvityksessä pärjäsivät pienemmät 90-luvun mallit, kuten Honda Civic ja Fiat Punto.
– Pienempien autojen turvallisuus on yleisesti suurempia huonompi, siitä ei ole epäilystäkään. Välimatka kuitenkin pienenee, sanoo Folksamin liikennetutkimuspäällikkö Anders Kullgren.
Kullgrenin mukaan varsinkin uudet pienemmät automallit ovat jo useasti vanhoja suurempia malleja turvallisempia.
Folksamin selvitys perustuu todellisiin onnettomuuksiin, jotka ovat aiheuttaneet henkilövahinkoja. Tulokset perustuvat 105 000 kolariin, jotka ovat tapahtuneet vuosina 1995–2008.
http://www.uusisuomi.fi/raha/59017-ruot ... vityksessa
Saabin ja Volvon myyntiluvut eivät ole mairittelevia, mutta vakuutusyhtiö Folksamin turvallisuusselvityksessä ruotsalaiset pitävät pintansa.
Folksamin mukaan Saabin ja Volvon mallit ovat useimmiten turvallisimpia valintoja tien päälle.
Ruotsalaisten edelle kiilaa selvityksessä ainoastaan japanilainen Toyota Avensis vuosimalleissa 2003–2008. Avensis pesi selvityksessä täpärästi Volvon suuremmat mallit sekä Saabin 9–5-mallin.
Heikoimmin selvityksessä pärjäsivät pienemmät 90-luvun mallit, kuten Honda Civic ja Fiat Punto.
– Pienempien autojen turvallisuus on yleisesti suurempia huonompi, siitä ei ole epäilystäkään. Välimatka kuitenkin pienenee, sanoo Folksamin liikennetutkimuspäällikkö Anders Kullgren.
Kullgrenin mukaan varsinkin uudet pienemmät automallit ovat jo useasti vanhoja suurempia malleja turvallisempia.
Folksamin selvitys perustuu todellisiin onnettomuuksiin, jotka ovat aiheuttaneet henkilövahinkoja. Tulokset perustuvat 105 000 kolariin, jotka ovat tapahtuneet vuosina 1995–2008.
http://www.uusisuomi.fi/raha/59017-ruot ... vityksessa
Re: Tuttu ja turvallinen saab
Vai kiskooko toi kuski käpiäistä ku kuuluu ping pongapu,apupoika kirjoitti:Yrittikö siinä matkustaja lähtee kyydistä kesken liukastelupätkäntami kirjoitti:Tässä pätkässä onkin sitten keskivertojannua parempi kuski ratissa. Nätisti, ja ennenkaikkea vauhdilla taittuu Saabbi radalla. Liukasratakohta oli mielenkiintonen.renner kirjoitti:Ja sitten boonukseen, sinällään mielenkiintoisempi pätkä![]()
http://www.youtube.com/watch?v=Q0ckv3fbg44

#3272
Re: Tuttu ja turvallinen saab
Ei tuota noin voi laskea. Autoja kun on 2, eli energia jakautuu kahden auton kesken. Kuvittele, että autojen välissä olisi törmäyshetkellä seinä. Miten tilanne muuttuu ja paljonko on törmäysnopeus?Kai osaat matematiikkaa?
60+60=120
120+xx=yy.
Tietystihän siinä voisi ajaa 120km/h päin puuta, tiiliseinää, kaidetta, you name it.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2