HC korkealla katsastuksessa.
Re: HC korkealla katsastuksessa.
Muistakaa sitten tänä katsastuksen vuonna 2008:
Jos auto pomppaa päästöjen takia, ei jälkitarkastuksessa kelpaa se että vie jossain muualla mitatun lapun konttorille. Päästöt pitää mitata uudelleen samalla konttorilla jossa hylsy tuli.
Tällä siis ovat eliminoineet sen että jostain vaan haetaan joku lappu ja viedään konttorille.
Jos auto pomppaa päästöjen takia, ei jälkitarkastuksessa kelpaa se että vie jossain muualla mitatun lapun konttorille. Päästöt pitää mitata uudelleen samalla konttorilla jossa hylsy tuli.
Tällä siis ovat eliminoineet sen että jostain vaan haetaan joku lappu ja viedään konttorille.
Re: HC korkealla katsastuksessa.
Tämän takia tullu haettua lappu ennen katsastusta Teboililta kun ovat samalla tarvittaessa säätäneet.
Oli muuten noussu taas senki hinta, viime vuonna tais olla 13e ja nyt 17e.
Oli muuten noussu taas senki hinta, viime vuonna tais olla 13e ja nyt 17e.
Re: HC korkealla katsastuksessa.
Joo,kävin tossa äsken vähän tutkimassa ja ilmavuotoa en löydä,ainakaan koti konstein.Suihkuttelin koneen käydessä startti pilottia imupuolelle joka paikkaan mihin vain pystyin mutta kierrokset pysyy tasaisena.Mun koneessa lambda on kolme
johtoinen,eli vissiin siinä on esilämmitys...?
Mitä tohon säätämiseen tulee niin se ei taida onnistua oikein mitenkää koska autossa on lh 2.4.2(ainakin mun tietääkseni), jos joku tietää miten sitä säädetään niin heti tietoa tänne.
Yksi puoli tuttu virittäjä velho veikkasi lambda anturin vikaantuneen tai vaan muuten niin vanhaksi että suositteli sen vaihtoa,samalla meinas kans et se käy laihalla ja sanoi et pitäs saada vähän rikkaammalle.
Tilasin nyt sitten sen kautta uuden lambdan ja säädettävän bensanpaine anturin jolla päästään ainakin jotain tekemään bensan syötölle ( rikastamaan ja laihentamaan).
Katotaan nyt sitten kun saadaan noi rojut kiinni ja käytettyä mittarissa et miten käy,tosin korjaamolla rupesivat jo silloin vihjailemaan kans venttiili viasta ja kaikesta muista kamalan kalliista korjauksista
Et silleen,mut ehdotuksia otetaan mielellään vielä vastaan,ja jos jollain olis tietoja et olisko mahdollisesti koti käyttöön saatavilla pakokaasu mittareita
edulliseen hintaan niin vinkkejä ja linkkejä.
johtoinen,eli vissiin siinä on esilämmitys...?
Mitä tohon säätämiseen tulee niin se ei taida onnistua oikein mitenkää koska autossa on lh 2.4.2(ainakin mun tietääkseni), jos joku tietää miten sitä säädetään niin heti tietoa tänne.
Yksi puoli tuttu virittäjä velho veikkasi lambda anturin vikaantuneen tai vaan muuten niin vanhaksi että suositteli sen vaihtoa,samalla meinas kans et se käy laihalla ja sanoi et pitäs saada vähän rikkaammalle.
Tilasin nyt sitten sen kautta uuden lambdan ja säädettävän bensanpaine anturin jolla päästään ainakin jotain tekemään bensan syötölle ( rikastamaan ja laihentamaan).
Katotaan nyt sitten kun saadaan noi rojut kiinni ja käytettyä mittarissa et miten käy,tosin korjaamolla rupesivat jo silloin vihjailemaan kans venttiili viasta ja kaikesta muista kamalan kalliista korjauksista

Et silleen,mut ehdotuksia otetaan mielellään vielä vastaan,ja jos jollain olis tietoja et olisko mahdollisesti koti käyttöön saatavilla pakokaasu mittareita
edulliseen hintaan niin vinkkejä ja linkkejä.
Re: HC korkealla katsastuksessa.
Mutta, jos menee valmiin lapun kanssa, niin uusi päästömittaus ei maksa mitään, näin ainakin täälläpäin.Kaide kirjoitti:Muistakaa sitten tänä katsastuksen vuonna 2008:
Jos auto pomppaa päästöjen takia, ei jälkitarkastuksessa kelpaa se että vie jossain muualla mitatun lapun konttorille. Päästöt pitää mitata uudelleen samalla konttorilla jossa hylsy tuli.
Tällä siis ovat eliminoineet sen että jostain vaan haetaan joku lappu ja viedään konttorille.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: HC korkealla katsastuksessa.
huohottimen pois otta ainakin vaikutta tuohon hc määrään . epäilisin että katti on väsynyt ensin ne legendaariset alipaineletkut ja muut vuodot . sitten jos ei auta niin molotovin coctaili eli viinaa tankkiin se auttaa



Re: HC korkealla katsastuksessa.
Tobbana kirjoitti:Mutta, jos menee valmiin lapun kanssa, niin uusi päästömittaus ei maksa mitään, näin ainakin täälläpäin.Kaide kirjoitti:Muistakaa sitten tänä katsastuksen vuonna 2008:
Jos auto pomppaa päästöjen takia, ei jälkitarkastuksessa kelpaa se että vie jossain muualla mitatun lapun konttorille. Päästöt pitää mitata uudelleen samalla konttorilla jossa hylsy tuli.
Tällä siis ovat eliminoineet sen että jostain vaan haetaan joku lappu ja viedään konttorille.
-Sami
Joo näin varmaan ekalla yrittämällä, mutta tuo "alennus" ei taida toimia enää uusintanäytöllä tänä vuonna.
Re: HC korkealla katsastuksessa.
Joo yks tuttu sanoi kans että lähes tyhjään tankkiin pari pulloa lasolia niin on kuulemma päästöt matalalla,mutta heti sen jälkeen pitää laittaa tankki täyteen,
käy kuulemma jotenkin niin kuivana et ei saa ajella pidempiä pätkiä...
Luulis et jos katti on menossa niin ei se putsais kierroksillakaan mitään,sen takia
on veikkauksena ollut se lambda,vanhuuttaan hidastunut säätö nopeus......
käy kuulemma jotenkin niin kuivana et ei saa ajella pidempiä pätkiä...
Luulis et jos katti on menossa niin ei se putsais kierroksillakaan mitään,sen takia
on veikkauksena ollut se lambda,vanhuuttaan hidastunut säätö nopeus......
Re: HC korkealla katsastuksessa.
Masinolia uskaltaisin laittaa tankkiin mieluummin kuin Lasolia.konamus kirjoitti:lähes tyhjään tankkiin pari pulloa lasolia niin on kuulemma päästöt matalalla
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: HC korkealla katsastuksessa.
Joo niin pitikin kirjailla mut..... 

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Re: HC korkealla katsastuksessa.
Katsastettu! 

#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Re: HC korkealla katsastuksessa.
Tervehdys Saabistit!
Kyllä katsastuksessa jälkitarkastukseen kelpaa korjaamon virallinen todistus pakokaasupäästöistä. Tietysti heillä on oikeus mitata päästöt uusiksi, jos epäilevät todistuksen paikkaansa pitävyyttä. Tälläinen tilanne voisi olla esim. jos auto käydä röpeltää, mutta todistuksessa on huippu hyvät arvot. Ja esteettisyyssääntö kieltää asentajaa kirjoittamasta todistusta omaan autoonsa.
T: Ari
Kyllä katsastuksessa jälkitarkastukseen kelpaa korjaamon virallinen todistus pakokaasupäästöistä. Tietysti heillä on oikeus mitata päästöt uusiksi, jos epäilevät todistuksen paikkaansa pitävyyttä. Tälläinen tilanne voisi olla esim. jos auto käydä röpeltää, mutta todistuksessa on huippu hyvät arvot. Ja esteettisyyssääntö kieltää asentajaa kirjoittamasta todistusta omaan autoonsa.
T: Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Re: HC korkealla katsastuksessa.
Jep! Niin kelpasi muuten päästölappu ihan hyvin.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06