Kyllönen kirjoitti:lucaf kirjoitti:Tätäkin harkitsisin ennenkuin nelinumeroista hintaa maksaisin käyttösatkusta:
http://www.nettiauto.com/viewFullImage. ... img=245938
"Kesäautoksi, hitsaustaitoiselle tai osiksi."
No jaa... en viitsisi sentään hitsausvehkeisiin tarttua...
Saabia ostamassa
Löysin tänä aamuna Tampereen Käyttöauton ilmoituksen 900i -87:sta.
Ajettu oli 120tkm.
Hinta oli korkeahko, 2900e.
Soitinkin sinne kysyäkseni, onko huoltokirjaa ja aikaisempien omistajien lukumäärää, mutta auto oli jo mennyt.
Veikkaan, että jos kilometrit pitävät paikkaansa, olisi tuossa ollut minulle hyyyvin pitkäksi ajaksi autoa. Harmi.
Ajettu oli 120tkm.
Hinta oli korkeahko, 2900e.
Soitinkin sinne kysyäkseni, onko huoltokirjaa ja aikaisempien omistajien lukumäärää, mutta auto oli jo mennyt.
Veikkaan, että jos kilometrit pitävät paikkaansa, olisi tuossa ollut minulle hyyyvin pitkäksi ajaksi autoa. Harmi.
[b]MITÄ IHMETTÄ[/b]
http://www.oikotie.fi/cache?exit=show_c ... &id=659058Kyllönen kirjoitti:Löysin tänä aamuna Tampereen Käyttöauton ilmoituksen 900i -87:sta.
Ajettu oli 120tkm.
Hinta oli korkeahko, 2900e.
Jossakin mättää. Kyseessä on rekisterinumeron perusteella sama auto.
Siis laittavatko nuo autokauppiaat "vahingossa" halvemman hinnan, jotta asiakas eksyisi heidän sivuilleen?
Tietysti, voihan tuo 290tkm olla vahinko... Mutta epäilyttää silti...
Kyllönen kirjoitti:Löysin tänä aamuna Tampereen Käyttöauton ilmoituksen 900i -87:sta.
Ajettu oli 120tkm.
Mutta ei kai saabin ikä kilometreistä ole kiinni vaan korista. Yleensähän noi 20 vuodessa ruostuu aika mukavaan kuntoon jos ei suojauksesta ole pidetty huolta. 120tkm ajetulla moottorilla on vielä 400tkm edessä, pitää olla aika velho jos saa pidettyä saabin korin kasassa sen ajan että nuo kilsat tulee täyteen. Ellei sitten osta autoa taksikäyttöönKyllönen kirjoitti: Veikkaan, että jos kilometrit pitävät paikkaansa, olisi tuossa ollut minulle hyyyvin pitkäksi ajaksi autoa. Harmi.
tässä on 500 eurolla 88 ruiskusatku jolla ajanee vielä vuosia, ainakin moottorilla.
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=8917267
Rousk rousk ruoste
Tunnettu tosiasiahan on, että kuivista & lämpöisistä maista saa pelleiltään hyväkuntoisia autoja. Kuten omani, 900 Aero -90 on Italiasta, oliko se nyt peräti jostain Riminin rannoilta tms (ei muista). Joka tapauksessa, kolhuja toki oli (ja niitä myös paikattu), mutta ei mitään suomalais-ugrilaiseen ruostepeikkoon viittaavaakaan. Kieltämättä oli hassua maata auton alla ensimmäisiä kertoja, ja löytää edelleen paikkoja, jotka olivat alkuperäispunaisia..
Nyt kaiken päällä on massaa.
Harmi vain, että kovin pienen hintaluokan autoja ei yksinkertaisesti kannata rahdata tänne Härmään, kulut nousevat aivan liian suuriksi. Kreikassakin olisi kovasti ikivanhoja 70- ja 80-luvun japseja, jotka ovat aivan hirveässä kunnossa muuten, mutta pellit ruosteettomia (mutta ruttuisia); japsi-intoilijoille tuliaisia
Ruoste sucks.
Harmi vain, että kovin pienen hintaluokan autoja ei yksinkertaisesti kannata rahdata tänne Härmään, kulut nousevat aivan liian suuriksi. Kreikassakin olisi kovasti ikivanhoja 70- ja 80-luvun japseja, jotka ovat aivan hirveässä kunnossa muuten, mutta pellit ruosteettomia (mutta ruttuisia); japsi-intoilijoille tuliaisia
Ruoste sucks.
Kyllä, mutta suola sukkaa enemmän. Ei suolaa, ei ruostetta.Ruoste sucks.
Itsekkin olen Kreikassa monesti ihaillut vanhoja autoja. Ei niissä ruostetta ole vaikka olis muuten ihan hirveitä "ritsoja". Niin Kreikkahan oli aikoinaan ainoa EU-maa, jossa on vanhempi autokanta kuin Suomessa. Tilenne on nykyään varmaan "korjaantunut" uusien jäsenmaiden tultua mukaan.
Tosin etelän aurinko on usein polttanut maalipinnan muuten huonokuntoiseksi, varsinkin punainen väri on kaikkien herkin auringolle johtuen vähäisestä pigmenttimäärästä. Valkoinen on kaiketi kestävin.
Mikään ei ole turhauttavampaa kuin korjailla ruosteita, uutta tekniikkaa saa aina, mutta ruosteet on syvältä.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.