Airbagin poiskytkentä: NG900 (KIIRE)

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Airbagin poiskytkentä: NG900 (KIIRE)

Viesti Kirjoittaja peinu »

Näytti olevan samalla osanumerolla 9000:sta lähtien, joten hinta samoissa. Onkohan tuota halvemmallakin hankittu jostain?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Airbagin poiskytkentä: NG900 (KIIRE)

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

peinu kirjoitti:Näytti olevan samalla osanumerolla 9000:sta lähtien, joten hinta samoissa. Onkohan tuota halvemmallakin hankittu jostain?
Kiinostaisiko? -94 tonnarista olisi purettuna yksi vastus tallissa.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Airbagin poiskytkentä: NG900 (KIIRE)

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Mimmi kirjoitti:Kuulemma ko. osan hinta oli merkkiliikkeessä noin 30e.
Heitin hinnan asennettuna ja tarra koetauluun liimattuna. Osa tekee homman itse.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Airbagin poiskytkentä: NG900 (KIIRE)

Viesti Kirjoittaja peinu »

OK, pitää vissiin kääriä hihat ja varata koko viikonloppu aikaa :)
No joo..olihan tuonne hanskalokeron taakse muutenkin vähän asiaa.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9408
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Airbagin poiskytkentä: NG900 (KIIRE)

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

peinu kirjoitti:OK, pitää vissiin kääriä hihat ja varata koko viikonloppu aikaa :)
No joo..olihan tuonne hanskalokeron taakse muutenkin vähän asiaa.
Eikös se vertailuvastus ollut jotain 3.5 ohmia, jossen väärin muista?? Eikö joku voisi varmuudeksi mitata tuon, ja laittaa vastusarvon julkiseen jakeluun? tekisi itsekin mieli nakata apparin tyyny kuikkaan, ja asentaa hanskalokero tilalle.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Airbagin poiskytkentä: NG900 (KIIRE)

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tuo 9000LPT kertoi, että se on 1,1 Ohm.

EPC:ssä näkyy maininta, että vain asiantunteva korjaaja saa liittää airbagin takaisin. Minkälaisia mahkuja tahattomaan tyynyn possauttamiseen on tuossa viaheessa?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Airbagin poiskytkentä: NG900 (KIIRE)

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

ng900aero kirjoitti:
peinu kirjoitti:OK, pitää vissiin kääriä hihat ja varata koko viikonloppu aikaa :)
No joo..olihan tuonne hanskalokeron taakse muutenkin vähän asiaa.
Eikös se vertailuvastus ollut jotain 3.5 ohmia, jossen väärin muista?? Eikö joku voisi varmuudeksi mitata tuon, ja laittaa vastusarvon julkiseen jakeluun? tekisi itsekin mieli nakata apparin tyyny kuikkaan, ja asentaa hanskalokero tilalle.
Ainakin omassa vastus mitattuna on 0.5-0.6ohm (Fluke). Halppismittarilla tuo Peinun mainitsema arvo.

Vastuksen värit ovat "paksu" kulta, "ohut" kulta, "ohut" punainen ja "paksu" punainen. Vastus on aika järeän oloinen, joten virran kestoa on jonkun verran (n.4mm paksu ja 10mm pitkä).
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Airbagin poiskytkentä: NG900 (KIIRE)

Viesti Kirjoittaja peinu »

Eli käytännössä kun tyyny aikanaan kytketään takaisin, pitää se tehdä akun kengät irti ja käyttää vielä johtimet varmuuden vuoksi maissa?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Airbagin poiskytkentä: NG900 (KIIRE)

Viesti Kirjoittaja peinu »

Eli meinaat, että on turvallista kytkeä tyyny takaisin ilman akunkenkien irroittamista?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Airbagin poiskytkentä: NG900 (KIIRE)

Viesti Kirjoittaja peinu »

Oisko jollakin nyt kokemusperäistä vihjettä tuon vastuksen asentamiseen omistamaani automalliin?

Tein näin, mutta ei toiminut:

Otin pyöreän töpselin irti apparin airbägin päästä. Avasin töpselin pienet klipsut ja sain näin näkyviin johtimien päät. Työnsin johtimien päät vastuksen liittimen johtimien sisuksiin, mutta PCS:n testeri ei pystynyt sammuttamaan airbagin valoa. Johtopäätös: menetelmä oli väärä :|

Tässä kuvaa siis vastuksesta, minkä liittimeen sopivaa vastakappaletta en kyennyt löytämään mistää airbagmoduulin lähistöltä.

Kuva

Help!

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Airbagin poiskytkentä: NG900 (KIIRE)

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tuo yllä mainittu vastus on siis EPC:n
osanumero: 50 10 228
Ettei vaan EPC olisi erehtyväinen...

WIS näyttää erilaista osaa, mikä saattaisikin sopia paremmin kyseiseen liittimeen.

osanumero: 86 12 095
Kuva

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: Airbagin poiskytkentä: NG900 (KIIRE)

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

nii juu, ja jos kun tuo onnistuisi hyvin, että vastus on sopiva heti ensiyrittämällä, ei tarvi käyttää testerissä ollenkaan. Tosin nyt tässä tapauksessa taitaa olla se edessä, kun kerran valo syttynyt
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Airbagin poiskytkentä: NG900 (KIIRE)

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mimmi kirjoitti:
peinu kirjoitti:Oisko jollakin nyt kokemusperäistä vihjettä tuon vastuksen asentamiseen omistamaani automalliin?

Tein näin, mutta ei toiminut:

Otin pyöreän töpselin irti apparin airbägin päästä. Avasin töpselin pienet klipsut ja sain näin näkyviin johtimien päät. Työnsin johtimien päät vastuksen liittimen johtimien sisuksiin, mutta PCS:n testeri ei pystynyt sammuttamaan airbagin valoa. Johtopäätös: menetelmä oli väärä :|

Tässä kuvaa siis vastuksesta, minkä liittimeen sopivaa vastakappaletta en kyennyt löytämään mistää airbagmoduulin lähistöltä.

Kuva

Help!
Tämä liitin löytyy johtosarjasta 1 liitin boxiin päin tyynystä luettuna.
WISsin vertailuvastus on ainoastaan kokeilua varten, eikä tuo liitin lukkiudu.
En tommosta liitintä löytänyt, mahtaa olla jossain syövereissä. Airbagistä lähtevä piuha liittyy heti kohta johtosarjaan ja hukkuu sitten jonnekin syvyyksiin.
Tilasin nyt tuon pienemmän mokkulan. Maksaa reilut 20€ PCS:llä. Katotaan sitten miten lähtee toimimaan.

Raportoin tuonnempana.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin